יוטיוב מציבה את הסרטונים שבאתר בתחרות "ראש בראש". שירות הווידאו מבית גוגל השיק עמוד חדש בשם Youtube Slam בו יכולים הגולשים להחליט אלו קטעי וידאו הם המצחיקים ביותר. בכל שבוע יבחרו אנשי יוטיוב שורה של סרטונים במספר קטגוריות, והגולשים יצטרכו לבחור אלו מהם הם הטובים ביותר בתחומם. בחירה זאת נעשית כאשר שני סרטונים מוצבים אחד מול השני. הגולש יכול לצפות בשניהם ולהצביע מי מהם מוצלח יותר. לאחר ההצבעה (או לאחר דילוג על בחירה בין שני סרטונים מסוימים) מועבר הגולש להצבעה נוספת, וכך הלאה. הסרטונים שיזכו יככבו בטבלת מובחרים שתפרסם יוטיוב.
יוטיוב מגדירה את השירות החדש כ"ניסוי בגילוי וידאו". היא יצרה ארבע קטגוריות של סרטונים: סרטונים ביזאריים, סרטוני מוזיקה, סרטוני הומור וסרטונים חמודים. היא אף בנתה את השירות החדש כתחרות לא רק בין הסרטים אלא גם בין הגולשים: המצביעים יזכו בנקודות לפי מידת הצלחתם לחזות את הסרטונים הזוכים, ויוכלו להשוות את "אחוזי הקליעה" שלהם לעומת גולשים אחרים. נקודות אלו לא יתנו לגולש דבר, אך בחברה מקווים שהדחף לנצח במשחק יספיק כדי לגרום לגולשים להשתמש ב"יוטיוב סלאם", וכך גם לעזור לחברה להבין את טעמם של הגולשים.
עוד בנושא:
- יוטיוב תשיק 100 ערוצי תוכן חדשים
- יוטיוב תאפשר מכירת מוזיקה
יוטיוב סלאם: סרטונים ויראליים ראש בראש
28.12.2011 / 12:18