יוטיוב מחזק את מעמדו כמקור לצריכת חדשות, כך מגלה מחקר חדש של מרכז המחקר Pew. לאחר 15 חודשים בהם נבדק שירות הווידאו מבית גוגל, הסתבר כי למרות שצופים עדיין נסמכים על הטלוויזיה, שממשיכה להוביל כמקור צריכת חדשות הופך יוטיוב לסביבה דיגיטלית בה מעורבב תוכן חדשותי עיתונאי מקצועי עם תוכן חדשותי שמפיצים גולשים באופן סימביוטי. הצופים, מצידם מחפשים ביוטיוב קטעי וידאו שצילמו גולשים אחרים שנקלעו לאירועים חדשותיים, אירועי טבע ואסונות.
המחקר בדק מדי שבוע את חמשת קטעי הווידאו הנצפים ביותר תחת קטגוריית "חדשות ופוליטיקה" ביוטיוב, בין ינואר 2011 למרץ 2012. אירועים עם "ויזואליות אינטנסיבית", דוגמת רעידת האדמה והצונמי ביפן, הבחירות ברוסיה וההפגנות במדינות ערב, היו מהנצפים ביותר. מבין הקטעים הנצפים ביותר ביוטיוב יותר מחצי שייכים לארגוני חדשות, ויותר משליש (39%) הגיעו מאזרחים. עם זאת בקטעים רבים של ארגוני החדשות משולבים צילומים ביתיים פרי ידם של אזרחים.
"יש צורה חדשה של עיתונאות וידאו על הפלטפורמה הזאת", אמרה איימי מיטשל, סגנית מנהל בפרויקט למצוינות עיתונאית במכון Pew. "זו מתכונת בה מערכת היחסים בין גופי חדשות לאזרחים היא יותר דינמית ויותר מקרבת בין העולמות (המקצועי והאזרחי) ממה שראינו בפלטפורמות אחרות בעבר. אחד הדברים שצפים הוא הכוח של עדי ראיה להיות חלק מתהליך צריכת החדשות. לרבים מהסיפורים עליהם אנו מסתכלים יש צד ויזואלי חזק מאוד".
עוד בנושא:
- נתניהו: תודה על הלייק
לא רק חתולים מצחיקים: יוטיוב מקור חדשות מרכזי
16.7.2012 / 17:10