מרוויחה ישראלית מפיאסקו המפות של אפל. לאחר שהחברה השיקה את שירות המפות שלה ונתקלה בתגובות קשות על איכותו - קראה אפל ללקוחותיה לנסות בינתיים שירותים חליפיים. כעת מדווח הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' שמי שהגדילה בצורה המשמעותית ביותר את נתח השוק שלה היא אפליקציית Waze הישראלית, שעלתה מ-7% ל-10% בנתח השוק של אפליקציות מפות בין משתמשי האייפון בארצות הברית, זאת לפי מחקר של חברת Onavo.
המחקר בדק 100,000 משתמשי אייפון בארצות הברית, וגילה שבין בינג של מיקרוסופט, MapQuest ו-Waze, האחרונה היא זו שחוותה קפיצה משמעותית של כ-60% בשימוש בה. נתונים אלו אינם הפתעה גדולה, לאחר שווייז עצמה טענה שלאחר המלצתה של אפל להשתמש בשירותי מפות חלופיים - קפץ מספר הורדות האפליקציה מ-70,000 ליום ל-100,000.
"ווייז גדלה בשקט בין עיר לעיר, פעמים רבות דרך הודעות תנועה ברדיו שגורמות לנהגים להתוודע אליה. זה עזר לאפליקציה להגיע למסה קריטית בערים גדולות, ולאחר שהגיעה לנקודת רתיחה - זה נמשך משם ככדור שלג", משבח טק קראנץ' את הסטארט-אפ הישראלי, שקם לפני כארבע שנים, ואף מציין שייתכן והחברה משתפת פעולה עם אפל - אך שתיהן לא חושפת את טבע יחסיהן. בחברת Waze סירבו להגיב לטק קראנץ' ואמרו כי הם לא חולקים מידע על השימוש של לקוחותיהם.
עוד בנושא:
- Waze בדרך לכלי רכב
Waze: הסטארט-אפ הישראלי הוא המרוויח הגדול של פיאסקו מפות אפל
20.10.2012 / 18:38