וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס 5 זמין אך לא רשמי

פיירפוקס 5 מושק רשמית רק בעוד יומיים, אך כבר עכשיו תוכלו להוריד אותו משרתי מוזילה באמצעות קישור ישיר

פיירפוקס 5 דלף לרשת. הגרסה החדשה של דפדפן ה-Firefox הועלתה לשרת ההורדות הרשמי של חברת מוזילה, האחראית על פיתוחו, יומיים לפני ההשקה המתוכננת. מדובר, על פי כל הסימנים, בגרסה סופית, אך כיוון שהיא איננה זמינה להורדה דרך אתר הדפדפן עצמו, יש סבירות שהיא עוד תעודכן במהלך 48 השעות הקרובות עם תיקוני באגים אחרונים.

גרסה5 של פיירפוקס לא כוללת שינויי ממשק משמעותיים, כפי שקרה בגרסה 4 שהושקה במרץ, אך כן מספר עדכונים משמעותיים מאחורי הקלעים. כך, הדפדפן אמור להיות עכשיו מהיר יותר ולתמוך בצורה טובה יותר בטכנולוגיות עדכניות כמו HTML5 ו-WebGL. שינוי הממשק היחיד הוא הבלטת האופציה Do Not Track “אל תעקוב", שמטרתה לסמן לכל אתר אליו אתם נכנסים כי אתם לא מעוניינים בכך שהאתר יעקוב אחר השימוש שלכם בו למטרות פרסום או מטרות סטטיסטיות.

הסיבה לכך שפיירפוקס 5 מושק רק כמה חודשים אחרי גרסה 4, זאת כשבעבר זמן ההמתנה בין גרסאות-על עמד על שנים, היא מעבר של אנשי מוזילה לתהליך פיתוח מהיר יותר. התהליך, שמושפע מהפיתוח של דפדפן ה-Chrome מבית גוגל, כולל עדכון מהיר הרבה יותר של גרסאות. הסיבה לכך היא ניסיון לשמור על תחרותיות בשוק הדפדפנים בו כל ארבע השחקניות הגדולות – מיקרוסופט, גוגל, מוזילה ואפל – משקיעות מאמצים רבים בפיתוח הדפדפנים שלהן.

מלחמת הדפדפנים החלה מחדש בחצי השני של העשור הקודם, עת עדכנה מיקרוסופט את דפדפן ה-Internet Explorer שלה ב-2006 לאחר חמש שנות של חוסר מעש. בחמש השנים האלה, הצליח ה-Firefox החופשי, שמפותח על ידי קרן מוזילה, לצבור פופולריות רבה בזכות עדכונים תכופים וחידושים אותם הביא. ביוני 2007 הודיעה אפל, שדפדפן ה-Safari שלה היה זמין עד כה רק למק, כי היא תשיק אותו ל'חלונות'. ואילו בספטמבר 2008 נכנסה גם גוגל לתמונה, כשהשיקה את דפדפן ה-Chrome.

  • עוד באותו נושא:
  • פיירפוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully