וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיית תלת-ממד חדשה ללא משקפיים: "חלון לעולם אחר"

בקרוב תהיה זמינה הטכנולוגיה שתאפשר מסכי תלת ממד שמציגים תמונה שונה בהתאם למיקום הצופה

מאסתם במסכי תלת מימד שדורשים מכם לשים משקפיים מיוחדים? בחודשים הקרובים יגיעו לשוק המסכים שמאפשרים לצפות ב-3D ללא משקפיים מכמה זוויות קבועות. גם המגבלה הזו תרד בהדרגה עם הטכנולוגיה הקיימת, אך מה עם הדור הבא של מסכים – כאלה שלא מציגים תלת מימד מזוייף בו אתם רואים הכל מנקודת מבט אחת, אלא מאפשרים לראות תמונה שתלויה במיקום שלכם? תמונה בה פריט בקדמת הסצינה עשוי להסתיר חלקים שונים מהרקע בהתאם לזווית הצפיה שלכם.

זה בדיוק מה שקבוצה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT Media Lab) מנסה לעשות, עם טכנולוגיה ששמה tensor display. לטענתם, הטכנולוגיה מאפשרת ליצור מסך מהסוג שתואר, שיציג איכות תמונה לא פחות טובה ממסכים של ימינו. נזכיר כי תמונה בחומרי 3D כיום הינה, בדרך כלל, חשוכה הרבה יותר עקב הצורך במשקפיים. בראיון שניתן לאתר האפינגטון פוסט, מתאר אחד הסטודנטים שעובדים על המיזם את הטכנולוגיה כ"חלון לעולם אחר".

נכון לעכשיו, מדובר בטכנולוגיה שנמצאת בשלב מוקדם מאוד בחייה, ורק אבטיפוס מוקדם של מסך כזה קיים. מעבר לכך, יש לזכור כי עבור טכנולוגיה שכזו, צריך יהיה להפיק תוכן חדש. ובניגוד לתלת מימד רגיל, עיבוד לאחר הצילום לא יעזור – כל סצינה בסרט שיותאם ל-tensor display צריכה להיות מצולמת מ-25-30 זוויות. הצוות עדיין מאמין שיש לטכנולוגיה פוטנציאל, אך זה יצטרך להתממש קודם בתחומים כמו משחקי וידאו וסרטי אנימציה, בהם ניתן להציב מצלמות וירטואליות בכמה זוויות שצריך, בלי ליצור סט אמיתי.

  • עוד באותו נושא:
  • תלת ממד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully