וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iTunes ישראלי - רק לתוכנות

דידי חנוך

11.7.2008 / 1:20

לראשונה, ניתן להירשם לחנות iTunes גם מישראל, עם כרטיס אשראי מקומי. מוזיקה עדיין אין שם, אבל תוכנות יש

הציפיה לחנות iTunes מקומית נמשכת כבר שנים. ב-2004 אמרו בידע - יבואנית אפל דאז - שזה רק עניין של זמן ושל סגירת "כמה עניינים של זכויות יוצרים". אבל השנים חלפו, והחנות לא נפתחה.

מכיוון שהתוכנה לא בודקת כתובות IP, בעלי כרטיס אשראי אמריקאי תמיד יכלו להירשם ולרכוש תכנים. כעת, לראשונה, נפתחת לבעלי תוכנת iTunes האפשרות להירשם מהחנות כתושבי ישראל, עם כרטיס אשראי ישראלי. לנו זה נודע לראשונה מתגובה של המגיב "דור", היום בצהריים בטור העורך שעסק גם באפל.

כרגע, מדובר בבשורות טובות בעיקר בעבור בעלי אייפוד טאץ', שכן אלה יוכלו לבצע עדכון תוכנה בתשלום לנגן שלהם ולהתקין עליו תוכנות רשמיות. אבל מדובר גם בתשתית הכרחית לשני דברים להם מצפים צרכנים ישראליים זמן רב: חנות אייטיונז אמיתית, שתמכור גם מוזיקה ותכני וידאו, והשקה של האייפון בארץ.

נכון לעכשיו, מתייחסת חנות היישומים באייטיונז למשתמשים משל היו תושבי בריטניה. כל הטקסט הוא באנגלית, וההפניות לעמודי התמיכה לבעלי אייפון ואייפוד טאץ' מפנות לאתר הבריטי של אפל.

כפי שציינו כבר במספר אתרים בחו"ל, רוב היישומים שניתנים להורדה באמצעות חנות היישומים עולים כסף. אבל יש מעל מאה יישומים חינמיים, הכוללים יישום של פייסבוק, של מייספייס ושל גוגל. יש גם כמה משחקים חינמיים, אך רוב המשחקים נמכרים בכסף, כולל משחקים כמו סוליטייר שניתן להוריד בחינם למכשירי S60 של נוקיה.

אבל כאמור, עיקר הבשורה כאן - מעבר להפיכת בעלי אייפוד טאץ' לאזרחים שווים למקביליהם בחו"ל - היא התשתית. יש אייטיונז בישראל. עכשיו הגיע הזמן למלא אותה בתוכן לכלל בעלי אייפוד ולהביא לארץ את המכשיר החשוב באמת שמשתמש בה: האייפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully