וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: כתיבת סמסים מקצרת לנו את החיים

שימוש תכוף בסמארטפונים וטאבלטים מייצב אותנו בתנוחה מסוכנת, העלולה לפגוע בלב והריאות, כך מזהירים כירופרקטורים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

יחד עם היתרונות שבאים עם ההתפתחות הטכנולוגית של השנים האחרונות, אנו נאלצים להתמודד עם בעיות חדשות לחלוטין שהיא מביאה יחד איתה. אנשים הצורכים מדיה באופן יומיומי דרך מחשבים או טלפונים סלולאריים למעשה מקצרים את תוחלת החיים שלהם, כך כירופרקטורים מזהירים בראיון לאתר הטלגרף.

הבעיה טמונה בצורת ההשענות שאימצנו בשימוש בסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים: כשאנחנו משתמשים בטלפון, אנחנו מכופפים את גופנו ומביטים למטה. את אותה הצורה אנחנו מאמצים גם לשימוש במחשב האישי. ההישענות הזאת היא למעשה מסוכנת מאוד בטווח הארוך, ויכולה להגביר את הסיכון למוות מוקדם אצל קשישים, וכעת צצות חששות שקיימת סכנה גם לדור הצעיר.

כירופרקטורים מאגודת UCA (United Chiropractic Association) טוענים שהישענות היא סיכון בריאותי חמור, שוות ערך להשמנת יתר. מחקרים מראים קשר בין יציבה גרועה לבין היפרקיפוזיס, אשר מזוהה עם מחלת ריאות ובעיות לב וכלי דם.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

"אנשים כיום בהחלט בסיכון מוגבר לבעיות בחלק העליון של הצוואר שלהם, והכול בגלל יציבה גרועה, הגורמת לשינוי בעקומה של הגב", אומרת אסטל זאנר-מאגן, חברה בהנהלת UCA, "קיים סיכוי מוגבר שהם יפתחו את זה בשלב מוקדם בחייהם בגלל משך הזמן שהם כבר יושבו מול מחשבים או מכשירים ניידים".

היא מוסיפה שכאשר אתם שומטים את ראשכם קדימה, אתם לא מאפשרים לגוף שלכם לקחת נשימה מלאה, מכיוון שנוצרת מוגבלות בשרירים המונעות מהצלעות לזוז כמו שצריך, כך שלא הלב ולא הריאות יכולים לתפקד ביעילות המלאה שלהן. היא מוסיפה שUCA דוחקים בציבור ללכת את כירופרקטור מומחה ולבדוק את היציבה שלהם.

"זה לא הפחדה או ניסיון לזרוע בהלה, זה מה שהמחקרים אומרים לנו. והחדשות טובות הן שניתן למנוע את זה, כי זה משהו שכולנו יש מידה מסוימת של שליטה בו. אנחנו יכולים לשנות את ההרגלים שלנו. לדוגמא, להגביל את כמות הזמן שאנחנו מבלים מול פלאפונים ומחשבים. ולהביא אותם עד לגובה העיניים שלך, כך שלא נצטרך להתכופף על מנת להשתמש בהם."

שימוש בטכנולוגיה, כמו כל דבר, צריך להיעשות בחוכמה ומתינות. אנחנו צריכים להיזכר שעד כמה שהיא ממכרת היא יכולה גם לעלות לנו במחיר גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully