וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-GT780DXR של MSI: ה'האמר' של הלפטופים

עידן דקל

26.2.2012 / 13:25

הלפטופ החדש של MSI הוא מכונת משחקים קרובה לשלמות עם מפרט חלומי, אך במחירו הגבוה היה ניתן לצפות שלא יכיל פגמים עיצוביים

לפטופים לגיימרים אינם רעיון חדש, עם כמה חברות שמשקיעות לא מעט משאבים ביצירת מכונת הגיימינג הניידת האולטימטיבית - מ-Alienware של דל ועד ל-Razer שמציגה את המחשב שלה בימים אלה. במקביל אליהן, פועלת גם MSI, שמוכרת לרבים בזכות לוחות אם וכרטיסי מסך, אך מנסה את מזלה בשנים האחרונות גם בתחום המחשבים. ה-GT780DXR הוא הלפטופ החדש בסדרת G של MSI, המיועדת לגיימרים שמוכנים לשלם הרבה עבור הזכות לסחוב את התחביב שלהם בתיק הגב.

ה-GT מגיע עם מפרט חלומי: יש לו מסך LED בגודל 17.3 אינץ' ורזולוציית Full HD. מתחת למקלדת שלו תמצאו מעבד Core i7 2630 של אינטל במהירות 2 ג'יגה-הרץ, שמגובה ב-16 ג'יגה של זכרון DDRIII, כרטיס מסך GTX 570M מבית nVidia עם זיכרון של 3 ג'יגה וזוג דיסקים קשיחים בנפח כולל של לא פחות מטרה-בייט אחד. עוד תמצאו בו מצלמה ברזולוציית 720p, קורא כרטיסים, חמישה חיבורי USB (מתוכם שני חיבורי USB 3.0), יציאת HDMI וגם יציאת eSATA. חוץ מיציאת האוזניות וכניסת המיקרופון הסטנדרטיות, הוא כולל גם יציאת Line Out וכניסת Line In, וכל חיבורי האודיו מתפקדים בנוסף כיציאות למערכת רמקולים היקפיים. ביחד עם סוללת 9 תאים הוא שוקל 4.2 ק"ג (כ-6 ק"ג כשמוסיפים את המטען).

מכונת משחקים קרובה לשלמות

כך שלא, אין לו שום דבר להתבייש בו, והוא דואג שכל מי שמסתכל עליו יידע את זה. ג'יטי הוא לא מחשב מעודן במיוחד. אם הוא היה מכונית, הוא היה האמר. הוא שחור, גדול וכבד, עם זוויות בכל מקום אפשרי, וגם בכמה מקומות לא אפשריים.

כמכונת משחקים, זה מוצר שמתקרב מאוד לשלמות. כרטיס המסך שלו הוא מהחזקים שקיימים בשוק למחשבים ניידים. המסך שלו גדול ועם ציפוי נוגד השתקפות, כך שאפשר לשחק בו גם מול חלון פתוח או בנסיעה ברכבת. הרמקולים שלו, מבית Dynaudio, מספקים את הצליל העמוק והעשיר ביותר ששמעתי ממחשב נייד מעודי. המקלדת שלו, מבית SteelSeries, מאפשרת קלט מעד עשרה מקשים בו-זמנית ונותנת פידבק מדויק ומהיר בכל לחיצה. יש לו גם פונקציית Overclocking מובנית, שנגישה בלחיצה אחת על חיישן מגע בשורת הבקרה שנמצאת מתחת למסך, ומעלה את כוח העיבוד בעוד כמה אחוזים נחוצים.

לא מפליא, אם כן, שהמשחק Crysis 2 רץ עליו מצוין, לאחר התקנת חבילת הטקסטורות באבחנה גבוהה, הוספת תמיכה ב-DirectX 11 וכיוון כל הגדרות התצוגה מכוונת למקסימום. Batman: Arkham City, לעומת זאת, קרטע מעט כאשר רץ על הגדרות התצוגה הגבוהות ביותר, בשל המעבד החלש יחסית שכלול בגרסת המחשב שנמכרת בארץ. הורדת התמיכה ב-Directx 11 החזירה לבאטמן את הזריזות שאבדה לו.

לא ראוי לפגמיו העיצוביים

בארה"ב, המקלדת של ג'יטי מגיעה עם תאורת LED אחורית מלאה וניתנת לתכנות, אך בארץ הפיצ'ר הזה הורד – וחבל מאד שכך. נשארו רק תוכנת השליטה על האורות, וחיישן מיותם וחסר תועלת בשורת הבקרה. מעבר לפגיעה בחוויית המשחק, ביטול הפיצ'ר גם הסיר את האינדיקציה שהייתה ללחיצה על מקשי ה-Num וה-Caps Lock, כך שאין אפשרות לדעת מה מצבם, עד שמנסים. חוץ מזה, טוב היה לראות פד מגע משוכלל יותר. אני יודע שגיימרים אמיתיים משחקים עם עכבר ייעודי, אבל אם MSI כבר השקיעה ויצרה מחשב לגיימרים, הייתי מצפה ליותר מחשבה עליהם, כמו העברת הפד לימין המחשב, בשביל שכפות הידיים לא יתנגשו בעת משחק. אפשר גם להוסיף גלגלת פיזית עם לחצן, או אפילו Trackball, עבור שליטה מדויקת יותר.

ה-GT כולל עוד כמה פגמים עיצוביים, שאינם ראויים למחשב בכזאת רמת גימור. לדוגמה, שורת הבקרה המדוברת כוללת, בנוסף לחיישני שליטה על ה-Bluetooth וה-WiFi, גם חיישן Eject לכונן הבלו-ריי. כמו כל שאר חיישני שורת הבקרה, החיישן הזה לא יפעל בלי שתוכנת S-Bar, שמגיעה עם המחשב ונותנת מעין לוח בקרה וירטואלי על גבי שולחן העבודה, תפעל גם היא. אז מי שמחליף מערכת הפעלה, או שלא מעוניין באותו S-Bar, צריך למצוא את הפונקציה המתאימה במערכת ההפעלה שלו, ולפתוח את הכונן דרכה. לא נורא, אבל מציק בלי סיבה. אגב, שורת הבקרה דווקא לא כוללת חיישני שליטה על הווליום. אלו נמצאים למטה, חולקים מקום עם מקשי החצים, ואפשר לגשת אליהם רק עם לחיצה במקביל על מקש Fn. כך שכדי לשנות את הווליום יש צורך בשתי הידיים. בחירת עיצוב תמוהה נוספת היא האיחוד של מקש ה-Home עם מקש ה-Page Up (וה-End עם Page Down), ששוב דורשים שתי ידיים, הפעם בשביל להגיע לסוף או לתחילת שורה. ברור שזה מחשב שמיועד לגיימינג, ושל-End ו-Home אין הרבה שימוש בתחום הזה, אבל מי שכבר קנה את המחשב יעשה בו שימוש קצת יותר נרחב, ואין סיבה להקשות כך על המשתמש.

סיכום: חוויית השימוש לוקה בחסר

חבילת התוכנות שמצורפת ל-GT לא באמת ראויה להתייחסות. רק אומר שתוכנת נעילת המחשב באמצעות זיהוי פני המשתמש היא גימיק חביב, אך דורשת עוד עבודת פיתוח, כי כרגע היא עובדת רק כשהמשתמש פונה למחשב בזווית מסוימת, בתאורה הנכונה ובלי אביזרים שיפריעו לזיהוי. כדי לעבוד עליה מספיקלהציב תמונה של בעל המחשב לפני המצלמה.

בסופו של דבר, GT זה מה שקורה כשזורקים לתוך לפטופ את כל עוצמת החישוב האפשרית, ולעזאזל המחיר. אבל אני חושב שבמחיר כזה, אנחנו ראויים לחוויית שימוש טובה יותר מזו שמהנדסי MSI נתנו לנו.

מחיר ברשת אייבורי, נציגת MSI בישראל: 7,890 ש"ח.


עוד בנושא:

- ה-dv6-3070ej של HP: חזק ומעוצב

  • עוד באותו נושא:
  • msi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully