וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וזוהי רק ההתחלה

עמית אבנר

29.5.2008 / 10:27

אז למה עמית אבנר חושב שהוא יכול לספר לכם על סטארטאפ? קצת על הרקע של היזם הצעיר שלנו

לפני שאמשיך לספר לכם על הדברים שאני עושה, אולי כדאי שאני אספר לכם קצת על הרקע שלי ומאיפה הידע שאני חולק איתכם בשורות אלו.

בטור הראשון שכתבתי, דיברתי קצת על פילוסופיה של היי-טק ולמה אנשים עושים סטארטאפים, ואם הבנתם או לא – אז בטורים אלו אני משתדל לספר לכם דברים שיוכלו לעזור לכם בדרככם לסטארטאפ או לפחות לנסות לעניין אתכם בתהליך שאנשים רבים בארץ ובעולם עוברים.

כל ההמלצות והצעות שאני נותן הן רק מניסיוני האישי. שום דבר אינו ערובה להצלחה, וכל סטארטאפיסט מצליח שתדברו איתו יכול לספר לכם על דרכו שלו ואיך הוא עשה את זה. יש אינסוף דרכים שונות לעשות את זה, בין אם זה לפתח מוצר לבד ואז לנסות למכור אותו, גיוס אנג'לים (משקיעים פרטיים), גיוס מקרנות הון סיכון וכו'. אין לי מושג אם הדרך שלי תצליח או לא, אבל רק עליה אני יכול לספר לכם. כל פעולה שאני עושה נשקלת בכובד ראש, ואני מתייעץ עם אנשים רבים בתחום כדי לנסות לעשות את הצעד הנכון.

את דרכי בעולם המחשבים התחלתי עוד כילד ביסודי, תמיד התעניינתי במחשבים, תכנות ואינטרנט ועוד בתחילת חדירתו על האינטרנט לישראל הקמתי את האתר הראשון שלי. את האתר הקמתי בעזרת אימי, שעשתה קורס HTML וטרחה ללמד אותי (אולי זה הרגע הנכון להודות לאמא. תודה, אמא!). בחטיבה ובתיכון, בחרתי ללמוד במגמות מחשבים, ובמהלכם הקמתי את אתר האינטרנט הגדול הראשון שלי ופיתחתי מנוע חיפוש בשם WittySearch. ואולי בנקודה זו כבר הבנתי שהחיידק היזמי הדביק אותי.

לשמחתי, מנוע החיפוש שלי צבר הצלחה ברחבי העולם ומספר חברות אמריקאיות אימצו אותו לשימושם. ההנאה בידיעה שאלפי אנשים כל יום משתמשים במנוע חיפוש שלי נתנה לי את החשק והרצון להמשיך ולנסות דברים שונים. עם הזמן - ועם עלייתו של גוגל - הפופולאריות שלו צנחה. ואני בחרתי להמשיך הלאה מתחום החיפוש, ובמהלך השנים פיתחתי Web Services שונים (כגון Webmail, מערכות פורומים, מערכות לפתקים אלקטרונים...) לחברות שונות תחת השם bWitty.

במקביל לעבודתי על האתרים שלי, אשר הייתה תחביב נחמד בתחום שבו נהניתי ללמוד דברים חדשים, המשכתי את לימודי בביה"ס. לקראת סיום החטיבה, בועת ההיי-טק הייתה בשיאה ואני מצאתי את עצמי עובד בכמה חברות סטארט-אפ (כל פעם שאחת פשטה את הרגל, אני עברתי לעבוד בשניה), דבר שנתן לי נסיון ראשון בעבודה מסודרת בחברת היי-טק.

את שירותי הצבאי עשיתי ביחידת מחשוב צה"לית ובמקביל למדתי לתואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה. תקופה זו היתה מדהימה והקנתה לי ניסיון מעולה בעבודה בצוותים, הובלה של צוותים, שימוש בכלים חדשים וכמובן ידע אקדמאי שלדעתי הוא חשוב לכל תוכניתן לא משנה מה הרקע שלו.

כיום שנכנסתי לתחום היזמות במשרה מלאה, אני נעזר בהמון אנשים ובקשרים שנוצרו על מנת להגיע לאנשים נוספים שיכולים לתרום. אתם אולי תופתעו עד כמה אנשים אוהבים לחלוק ולעזור. המלצה חמה שלי היא שתסתכלו מסביב, ותגלו כמה קרובי משפחה שלכם או של חברים הסובבים אתכם נמצאים בתחום וישמחו לעזור! אני חייב להם המון.

אז את פתרון הקסם לסטארטאפ אינסטנט אין לי, ואני די בטוח שלאף אחד אין. גם להייטקיסטים ויזמים ענקיים יש כישלונות רבים בין ההצלחות הרבות. אני לא יודע אם הדרך שאני הולך בה היא הדרך הנכונה או לא, אבל זו הדרך שלי, אבל אני בהחלט שמח לספר לכם על הדרך הזאת ואולי בכך גם לעזור לאחרים על גבי שורות אלו.

עוד קצת מהרבה... בשבוע הבא.

-עמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully