וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה סופי: פייסבוק קנתה את פייס.קום הישראלית

רותי לוי

18.6.2012 / 20:54

אחרי שבועות של שמועות, חברת הסטארט-אפ אישרה את דבר קיומה של העסקה - אך לא מסרה מהם תנאיה. על פי הערכות, פייסבוק שילמה 80-100 מיליון דולר

פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם, רכשה את סטארט-אפ טכנולוגיית זיהוי הפנים הישראלי face.com, כך דיווח היום הסטארט-אפ אחרי שבועות של שמועות ודיווחים בתקשורת הישראלית והבינלאומית. התנאים הכספיים של העסקה לא נמסרו, אולם שמועות בדבר העסקה התרוצצו כבר מספר שבועות, ולפי ההערכות שילמה פייסבוק עבור החברה סכום של 80-100 מיליון ודלר. סגירת העסקה צפויה בשבועות הקרובים.

הקשר בין הסטארט אפ הישראלי מרוטשילד לפייסבוק נולד מזמן. החברה הוקמה בשנת 2007 ומאז ראשית דרכה עוסקת בפיתוח ייחודי של טכנולוגיית זיהוי פנים. בתחילת הדרך, בחרה פייס.קום להשיק את האפליקציה שלה Photo Tagger בפייסבוק. האפליקציה איפשרה לכל משתמש לתייג את התמונות חברים של המשתמש בפייסבוק באופן אוטומטי.

הזיהוי בדרך כלל התבצע בצורה כמעט מושלמת, מה שהפך כבר אז את האפליקציה למוצלחת במיוחד. מאז בחרה פייס.קום לצאת מפייסבוק ולעבור לעולמות אחרים, למשל לתחום הסלולר, בו החלה לשתף פעולה עם קומברס.

בשלב מסוים, בחרה face.com להוציא כלי ממשק API שמאפשר לגופי צד שלישי להשתמש בטכנולוגיה של face.com לטובת אפליקציות שהם מפתחים. כיום, אלפי מפתחים עושים שימוש בטכנולוגיה שלface.com , כמה מהם מותגים גדולים במיוחד.

בחודש ספטמבר 2010 קיבלה face.com רוח גבית משמעותית בדמות השקעה של "גוגל הרוסית" ורודיום. עד אז, זכתה החברה למימון של יניב גולן, המייסד של חברת ידע שנמכרה ל-AOL, יריב גילת ואדן שוחט.

יאנדקס (Yandex), "גוגל הרוסית", בחרה להשקיע יחד עם רודיום סכום של 4.3 מיליון דולר ב-face.com. מאז, החברה ממשיכה לפתח את הטכנולוגיה שלה לטובת אפליקציות חדשות וחשפה מעט מהיכולות שלה. גם התוכנה שנמצאת כיום אצל פייסבוק מייצגת רק חלק מהיכולות של face.com. החברה נוסדה על ידי גיל הירש, יניב טייגמן, מוטי שניברג ואדן שוחט.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully