וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים לאייטיונז

זיו קיטרו

4.10.2008 / 23:30

זיו קיטרו רוצה שתדעו שאייטיונז לא רק מנגנת מוזיקה. הוא גם מסביר, מבאר, מפרש ומדריך

את תוכנת המוזיקה של אפל מכיר כל מי שיש לו מק או אייפוד מכל סוג, ולא רק הם. iTunes, שיצאה בגרסתה השמינית לפני כחודש נועדה לא רק לסנכרון האייפוד עם הספריה של מוזיקה, סרטים תמונות, אנשי קשר , אימיילים ועוד דברים שיש לכם על המחשב, אלא גם לניהול הספריה הביתית עצמה. היא מציעה, בין השאר: ספריות חכמות, אפשרות המרה של שירים לפורמטים רבים ושונים, צריבת שירים, צפייה בסרטים ועוד.

ארגון המוסיקה

iTunes לא רק מנגנת את המוסיקה שלכם, היא גם דואגת שכל השירים ישארו מאורגנים ומסודרים על פי קריטריונים שונים. תוכלו לברור בה שירים על פי דירוג שאתם קבעתם, שם האלבום או הנגן, ז'אנרים מוסיקליים, קטגוריות ועוד. התוכנה אף כוללת מנוע חיפוש משומן היטב שמקל על איתור שיר אחד או אלבום שלם.

לאייטיונס מספר דרכים להציג את הספרייה שלכם. הראשונה היא browse, אשר מציגה בו זמנית כמה פריטי מידע עיקריים ועוזרת בסינון. דרך שנייה היא רשימה המראה רק את השירים, כשהסדר נקבע על פי עמודות מידע. את העמודות ניתן להוסיף, כך שמי שמעוניין בכך, יכול לבחור להציג שירים על פי הקצב שלהם והשנה בה הוקלטו, ולא רק על פי השם ושם המבצע. בחירת העמודות שיוצגו נעשית מהתפריט תחת View, שם יש לבחור View Options.

הדרך השלישית הופיעה לראשונה באייטיונז 8. שמה Grid, והיא מציגה את התוכן בצורת צלמיות. במקרים מסויימים מדובר בצלמיות של אייטיונס, ובשאר המקרים בעטיפות של דיסקים ותמונות מסרטים. מה שנחמד במראה הזה הוא שאם יש לכם סידור על פי אומנים ויש לכם מספר אלבומים של אותו האומן, מעבר עם העכבר על התמונה יגרום להחלפה של העטיפות בין כל האלבומים של אותו האומן. אפשר גם לבחור את העטיפה הרצויה אם יש לכם אלבום מועדף.

הדרך הרביעית היא Coverflow. המראה הזה נרכש על ידי אפל ממתכנת צעיר שחיפש דרך להחזיר את התחושה של דפדופף באלבומים שחסרה כשכל האוסף שלכם דיגיטלי. מעבר עם העכבר יגרום לצלמיות גדולות שמייצגות את האלבומים להתגלגל מצד לצד.

בסופו של דבר, מה שחשוב הוא שיתמצאו את הדרך בה נוח לכם לצפות באוסף שלכם, כאשר חשוב לזכור תמיד שיכולת החיפוש היא שימושית ביותר. אין שום סיבה לדפדף בין האלבומים כמו בעבר, בניסיון להיזכר איפה השיר האהוב עליכם.

המרת שירים

אם תחליקו דיסק עם שירים אל תוך הכונן האופטי, אייטיונז תתעורר ותשאל אם אתם מעוניינים להעביר את המוסיקה אל הספרייה שלכם. ניתן להמיר שיר אחד בודד או לבחור מספר שירים שיומרו. כאן יש לדעת שלאיטונס יש כמה אפשרויות המרה. כדי להגיע אליהן, כנסו לתפריט ה-preferences. בלשונית General תוכלו למצוא את הכפתור של בחירת ההמרה. ניתן להמיר ל-MP3 ,WAV ושלושה פורמטים נוספים. חלק מהאפשרויות האלו כוללות גם התאמה אישית. מי שלא מבין בקידודים, עדיף שישמור על ההגדרות כמו שהן אך למי שמבין יותר יש גמישות גבוהה מאוד החל מבחירת ה-bitrate, בחירת המרה לסטריאו או מונו, קצב דגימה ועוד..

רשימות חכמות

איטונס מציעה לכם מספר דרכים ליצור רשימות נגינה. ניתן ליצור רשימה, לתת לה שם על פי נושא ”מסיבת יום הולדת 2008“ ולגרור לתוכה שירים. ניתן ליצור רשימה חכמה לה שני ייתרונות: היא דינאמית ומשתנה כל הזמן ודואגת להתעדכן בשירים על פי הקריטריונים שבחרתם ושנית היא עוזרת לכם לשמוע שירים שאולי שכחתם מהם.

ניתן ליצור רשימה חכמה על פי כל קריטריון שרק תרצו. תוכלו לבחור לשמוע שירים שדורגו ב-3 כוכבים ומעלה, שיובאו עד לפני שלושה חודשים, שאינם מוסיקה קלאסית ויש להם Bitrate של 160 ומעלה בלבד.

הרשימה תיווצר מייד מבלי צורך בחשיבה ארוכה מצד המחשב וכאמור, היא תתעדכן כל הזמן כך שאם תשנו דירוג בשירים שיבאתם עד לפני שלושה חודשים הם יופיעו או יעלמו מהרשימה בהתאם לדירוג שנתתם להם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

צריבת מוסיקה

יש באייטיונז מספר דרכים לצרוב שירים. במידה ואתם רוצים לגבות את כל השירים שיש לכם תוכלו פשוט להכנס לתפריט File-Library ושם לבחור Backup to disk. הגיבוי הזה הוא גיבוי שנראה רגיל - אפשר לצפות בתיקיות ובשירים בצורה נוחה, אבל אם מכניסים את הדיסק לכונן האופטי, אייטיונז מזהה שמדובר בגיבוי ותשחזר את הספרייה שלכם יחד עם כל הדירוגים והתמונות של האלבומים.

אם אתם מעוניינים לצרוב לכם דיסק לדרך או לגבות המון שירים אבל לא את כולם יש לכם את האפשרות לעשות זאת מתוך רשימת שירים. כן, חייבים לייצר רשימה (רגילה או חכמה) כדי לקבל את כפתור הצריבה. ברגע שתלחצו עליו תוכלו לבחור לעשות את אחד מהדברים הבאים: גיבוי בצורת דיסק שמע. השירים יומרו לאיכות הגובה ביותר שניתן לייצר אך ישנה הגבלה של מקום. לרוב דיסק של 700 מגה מנגן כ-70 דקות של מוסיקה. תוכלו לבחור ליצור מרווח של דממה בין שיר לשיר ולעשות עוד מספר מניפולציות פשוטות. האפשרות השנייה היא להמיר את כל השירים ל-mp3. אם יש לכם נגן ברכב שיודע להשמיע mp3 זו אפשרות טובה אבל אם יש לכם בספרייה קבצים שהם באיכות גבוהה יותר הם יאבדו מהאיכות הזו.

האפשרות השלישית היא יצירת דיסק מידע. כאן המידע שלכם יועבר בצורה מושלמת לדיסק כמובן שלא כל נגן מדיה יכול לקרוא את המידע הזה. אם תחליטו לגבות את השירים כמידע תוכלו לבחור ב-CD או ב-DVD כדי לבצע את הגיבוי.

לאייטיונז יש עוד כמה יכולות: הגאון החדש של אייטיונז 8 שמאפשר לכם לבחור שיר ולייצר רשימת שירים בעלי אותו הסגנון היא יכולת שהולכת ומשתכללת ועד כה לא אכזבה אותי (למרות שיש לא מעט אנשים מאוכזבים). היא מסדרת לכם תוכניות טלוויזיה וסרטים לחוד ומאפשרת לכם בתפריט המידע לעדכן אם הקובץ הוא סרט או סדרה, מה שם הסדרה, איזו עונה ואיזה פרק ועוד. כדי לחטט קצת בקרביים של התוכנה, תגלו שיש לה לא מעט להציע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully