וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה החרימה מחשבי גיזמודו

27.4.2010 / 12:02

משטרת קליפורניה ערכה חיפוש בביתו של עורך גיזמודו והחרימה את מחשביו, בעקבות חשיפת אבטיפוס של טלפון מבית אפל

פרשיית חשיפתו בטרם עת של כנראה-הדור-החדש-של-האייפון ממשיכה להסתבך. משטרת קליפורניה החרימה את מחשביו של עורך הבלוג הטכנולוגי גיזמודו, ג'ייסון צ'ן, אשר פירסם את תמונות המכשיר החדש. לאחר הוצאת צו חיפוש, נכנסו שוטרים ממשטרת קליפורניה לביתו של צ'ן בזמן שזה שהה מחוץ לבית, והחרימו ארבעה מחשבים ושני שרתים. בצו בית המשפט נכתב כי בבית נעשה דבר עבירה, וזוהי העילה לחיפוש.

עורכי גיזמודו הודו כי קנו את האייפון ב-5,000 דולר מאדם שלכאורה מצא אותו בבר בקליפורניה בו הוא נשכח. אחת הסיבות להרחבת החקירה בנושא היא רצונן של רשויות החוק לדעת מי מצא את המכשיר והציע אותו למכירה. לפי חוקי מדינת קליפורניה, אי החזרתו של רכוש שאבד היא פשע.

גבי דרבישיר, מנהלת התפעול של גוקר מדיה, החברה המפעילה את גיזמודו, מסרה כי החברה מצפה להחזרה מיידית של המחשבים שהוחרמו. "אין זה חוקי להחרים רכוש של עיתונאי", מסרה.

לעומתה, מייקל קרדוזה, פרקליט מסן-פרנסיסקו, אמר לאתר החדשות CNet שאם הוא היה בנעליו של תובע הוא היה מתמקד בקונה המכשיר, נלחם בו ומוודא שלא יוכל להתגונן בעזרת החוק. "הם קנו רכוש שידעו כי אינו שייך למוכר", אומר קרדוזה ומוסיף כי הוא מצפה שגיזמודו יחשפו את שמו של המוכר. "למה שלא יעשו זאת, אם הם לא מתכוננים לקנות סחורה גנובה בעתיד?" , הוא תוהה.

כעת, לאחר שנודע על דבר צו החיפוש, פרץ ויכוח בנושא זכויותיהם של בלוגרים והאם אלו מקבילים לזכויות של עיתונאים, כפי שטוענת גבי דרבישיר. עורכת הדין ג'ניפר גראניק מארגון Electronic Frontier Foundation, המגן על זכויות אזרח בעולם הדיגיטלי, ציינה כי לדעתה מדובר בצו חיפוש בעייתי, אך בשל העובדה שגיזמודו כבר שכרו עורך דין שייצג אותם בפרשה – אין בכוונת ארגונה להתערב כרגע בנושא.

מעבר לכך, גם אם צ'ן ייחשב לעיתונאי, נשאלת השאלה האם חוקים אשר נועדו להגן על עיתונאים חלים גם אם במהלך התחקיר ביצע העיתונאי עבירה (קניה של רכוש שלא מבעליו החוקיים). נכון לעכשיו, בודקת המשטרה בקליפורניה את הנושא, ולכן במחשבים שהחורמו טרם נערך חיפוש.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully