וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט בנייד

דידי חנוך

21.8.2008 / 13:48

בעלי סלולר גולשים הרבה יותר במכשירים שלהם, וקצב הגידול הנוכחי הוא עצום. מה זה אומר על העתיד?

עד לאחרונה, מקובל היה לחשוב שגלישה באינטרנט על גבי המסך של הטלפון הסלולרי היא משהו אזוטרי לאנשים המכורים לאינטרנט. וגם אם גולשים, אז רק באמצעות הדפדפן המובנה ורק בפורטלים של המפעילות הסלולריות. נתונים חדשים של חברת הדפדפנים Opera מראים שהמגמה הזאת משתנה ובמהירות רבה.

אופרה מיני, הדפדפן הסלולרי שיכול לעבוד על רוב דגמי הטלפונים המשווקים כיום, מציג אתרים באמצעות תהליך כיווץ שמתבצע על שרתי החברה. כך יכולים להגיד באופרה כמה משתמשים פעילים יש לדפדפן שלהם, כמה הם גולשים ולאן. זאת בלי לדעת מי הם הגולשים האלה, למרבה השמחה.

לפי הנתונים שהחברה אספה, חל במשך השנתיים וחצי האחרונות גידול עצום במספר הגולשים המשתמשים באופרה מיני. מה שהחל מחצי מיליון גולשים שצרכו 587 גיגהבייטים של מידע בינואר 2006, הפך לכ-16 מיליון גולשים שצרכו 53,853 גיגהבייטים ביולי האחרון. הנתונים מצביעים לא רק על גידול עצום במספר הגולשים הסלולריים, אלא גם על צריכת האינטרנט המתרחבת של אותם הגולשים.

גם בסקר הנוכחי והלא מדעי שלנו ראינו מספר גדול במידה מפתיעה של גולשים (26 אחוז נכון לזמן כתיבת שורות אלה) שבחרו ב"גולש באינטרנט" כפעילות מספר 2 שלהם במכשיר, לאחר שיחות.

המגמה הנוכחית רק הולכת להתחזק. בחודשים הקרובים אנו צפויים לראות השקה של שלושה מוצרים שרק יחזקו אותה. מוזילה, שאחראית על הפיירפוקס, עובדת על fennec (מין שועל קטן) – דפדפן שמטרתו להציג את דפי האינטרנט בצורה מלאה, כפי שהם מוצגים על מחשבים ועל דפדפן הספארי של האייפון, שכרגע הנו מהטלפונים היחידים שבאמת מצליחים לבצע בצורה טובה את המשימה המסובכת-למדי הזו. גם חברת Skyfire שחררה כבר שתי גרסאות בטא לדפדפן שאמור להביא חווית גלישה משודרגת למכשירי סימביאן וחלונות מובייל. וכמובן, המכשירים הראשונים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל צפויים לצאת כבר השנה, וגם בהם קיים דגש על גלישה סלולרית איכותית.

וזו רק ההתחלה

כבר מזמן ידוע שהמוצרים האלה נמצאים בשלבי פיתוח שונים. אבל הנתונים של אופרה, בשילוב עם הממצאים המראים שבעלי אייפון גולשים באינטרנט יותר מבעלי מכשירים אחרים, מצביעים על כך שברגע בו יש אמצעי גלישה נוח וקל לתפעול, אנשים ישתמשו בו. כתבתי את זה בעבר וסביר שאמשיך לכתוב את זה: היישום המשמעותי של דור 3, דור 3.5 והדורות הבאים של הסלולר הוא אינטרנט.

מה כל זה אומר? בעיקר, שהשליטה של המפעילות במכשירים הולכת ונעלמת. בעבר, כל השירותים המתקדמים במכשיר נצרכו באמצעות הפורטל. בכסף, בדרך כלל. כיום, עם חבילות נתונים גדולות יותר, בעלי סלולריים מתקדמים יכולים לצרוך תכנים מתקדמים באתרים אותם הם בוחרים, וללא תשלום מעבר לזה על חבילת הגלישה. זהו צעד נוסף בתהליך שבו נאבקות המפעילות - ובו ימשיכו להיאבק בשנים הקרובות - של הפיכתן לצינור טיפש, כמו ספקיות האינטרנט הביתי.

זה לא גורל רע בהכרח, להיות צינור טיפש. ספקיות אינטרנט מרוויחות מזה לא רע, וגם מצליחות להשתמש בקשר הישיר שלהן למנויים כדי למכור להם דברים. אבל אם חברות הסלולר רוצות למכור לגולשים תכנים – והן רוצות – הרי שהן ייאלצו כעת לשפר את ההיצע שלהן במידה משמעותית. וכדאי להן להתחיל לשכוח ממודל הנוכחי שבו לקוחות משלמים כסף כל חודש כדי להוריד סרטוני חדשות. מי שיש לו גישה לאינטרנט, לא צריך את הפורטל הסלולרי בשביל תכנים מסוג זה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully