וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצוע של מחשב

המחשב השולחני EEE Top של אסוס לא כולל מפרט חומרה מרשים, אבל הוא כן מתהדר בעיצוב מרהיב ומסך מגע

"וואו, איזה מק זה?", "למה יש לך מחשב של אפל על השולחן?" ו"איזה יפהפה האפל הזה" הן כמה מהתגובות ששמענו בימים בהם ה-EEE Top של אסוס עמד על השולחן במשרד. והוא, הרי, כלל לא של אפל, אלא של Asus.

תגובות נלהבות נוספות נרשמו כשהראינו שלמחשב הזה יש מסך מגע, שהוא מגיע עם מקלדת ועכבר לבנים יפהפייה ושכל החומרה מוסתרת בתוך המסך, כך שלא צריך להתעסק יותר מדי עם חיבורים. המחיר, גם הוא עורר הרמות גבה – כ-3,000 ¤ בלבד.

אני מניח שעבור רבים מקוני המחשב הזה, העיצוב והמחיר הם הדברים החשובים ביותר במחשב. מדובר באנשים שרוצים לגלוש באינטרנט ולהשתמש ביישומי אופיס בחדר העבודה, או בכלל לשים את המחשב בסלון – מה שקל יותר בזכות מסך המגע. וזה ההבדל העיקרי בינו לבין מק – המחשבים של אפל הנם גם סוסי עבודה, בזמן שה-EEE Top הוא צעצוע.

חלש בביצועים

בואו ונסתכל על המפרט של המחשב הזה. יש לו מעבד Atom N270, שמפעיל בדרך כלל ניידי נטבוק זולים ופשוטים; גיגהבייט זכרון; מסך רחב בגודל 15.6 אינץ'; כונן קשיח בגודל 160 גיגהבייט; כרטיס מסך מובנה; קישוריות רשת אלחוטית; רמקולים מובנים; שתי כניסות USB וקורא כרטיסים מובנה. מה אין כאן? כונן אופטי, למשל. ה-EEE Top גם קליל יחסית, רק 4.3 קילוגרמים משקלו.

כל אלה מתאימים יותר למפרט של לפטופ פשוט, לא לזה של מחשב נייח. אבל כאמור, אף אחד לא מצפה שתוכלו להריץ את המשחקים הכי חדישים על המחשב הזה, וגם לא להפעיל תוכנות לעיבוד וידאו שדורשות הרבה יותר משאבים ממה שיש לו.

מוזמנים לגעת

מסך המגע של המחשב הוא משהו עליו כדאי להתעכב. אלה מכם שמעולם לא השתמשו במחשב עם מסך מגע יכולים, בטעות, לחשוב שמדובר בדבר כיפי ומרשים. לא כך הוא הדבר – עם כל הכבוד לממשקי מגע, כשאתם באים לגלוש באינטרנט או להשתמש בוורד, הרבה יותר נוח להשתמש בעכבר ומקלדת.

למה הוא טוב, אם כך? קודם כל, המחשב מגיע עם תוכנה ייעודית שיכולה לעזור לכם להפעיל כמה וכמה יישומים תואמים בלי הצורך לגשת לתפריט "התחל" הרגיל של חלונות. בין היישומים שניתן להפעיל באמצעותה תמצאו את המשחקים (סוליטר עם מסך מגע זה מגניב, דווקא), יישומי מולטימדיה ועוד דברים. כן, יש גם מקלדת וירטואלית, אבל היא – כאמור, הרבה פחות נוחה מזו הפיזית, בייחוד כשהמסך נמצא במצב אנכי.

בסופו של יום, תשתמשו בפונקציית המגע בעיקר לדברים שמצריכים רק עכבר, כמו מעבר בין דפי אינטרנט, גלילה בין תמונות שונות או הדלקת תוכנות. כל אלה דווקא תואמים את הפונקציות הנדרשות ממחשב סלוני, אבל בכל זאת, מדובר בגימיק.


החסרון הגדול ביותר של ה-EEE Top הוא היעדר הכונן האופטי. אנשים שרוצים את המחשב הזה – ובואו נודה באמת, אף אחד לא באמת צריך אותו, אז רצון הוא הפקטור המכריע – יתאכזבו לגלות שהם לא יכולים לשים בתוכו תקליטור ולנגן את המוזיקה שלהם בסלון. אנחנו מוכנים לוותר על כוננים אופטיים במחשבים נידיים, אבל בנייחים המצב עדיין שונה. יש לבעיה הזו פתרון בדמות צורב חיצוני – ואלה לא עולים הרבה בימינו – אבל זה הורס את האידיליה של מחשב-בקופסה-אחת.

סיכום

אם אתם רוצים מחשב בסיסי שלא צריך לעשות הרבה, וחשוב לכם שהוא ייראה טוב בחדר בו הוא נמצא, ה-EEE Top הוא אפשרות טובה, שאף מגיעה עם גימיק נחמד בדמות מסך מגע. עם זאת, היעדר הכונן האופטי והמפרט החלש מונעים ממנו להיות מחשב עבודה אמיתי עבור רבים.


המחיר לצרכן כולל מע"מ: 2,950 ¤.
ניתן להשיג ברשת באג ובחנויות המובחרות עם אחריות בינלאומית לשנה של ויז'ואל.

  • עוד באותו נושא:
  • אסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully