וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט ראשון - FIFA 10

דניס ויטצ'בסקי יצא אופטימי מהמפגש שלו עם משחק הכדורגל החדש של EA, שמייצג בכבוד את סדרת Fifa הותיקה

בעוד כחודש ושבוע יגיע לחנויות המשחק החדש בסדרת Fifa – מסדרות משחקי הכדורגל הותיקות והמוכרות ביותר. לאחר שבמשך שנים רבות נחשבה לדקדנטית, חזרה הסדרה לחיים לפני כשנה וחצי, והחלה להציג שיפורי משחקיות דרמטיים. בשנה שעברה, לדעתנו, הצליחה הסדרה לעקוף את מתחרתה הגדולה Pro Evolution בכל הקשור לאיכות, וממה שראיתי בסוף השבוע בתערוכת Gamescom, המשחק החדש עומד להמשיך את מגמת השיפור.

נתחיל בדבר הבסיסי ביותר – השליטה בכדור. כבר בשנה שעברה השקיעו המפתחים מחברת EA מאמצים רבים להפוך את תנועת הכדור והשחקנים לטבעית יותר. השנה, הם אומרים, אתם באמת תוכלו לנוע בכל כיוון אפשרי. לאחר חצי שעה של משחק אני יכול לאמת את זה, ואוסיף גם שהכדור עצמו זז הרבה יותר טוב – תנועתו מרגישה כמו זו של כדור אמיתי.

שינוי מהותי נוסף ב-Fifa 10 הוא יצירת מהלכים שמתחילים במצב סטטי של קרן. הרחבה של היריב מחולקת ל-8 אזורים מהם המהלך יכול מתחיל, ועבור כל אזור כזה תוכלו ליצור 4 מהלכים ייחודיים, שמופעלים בלחיצת כפתור. ההקלטה של המהלך פשוטה מאוד: אתם לוחצים על כפתור הקלטה ומזיזים את השחקן לאן שבא לכם, ואחר כך עוברים לשחקן הבא. לאחר מכן, ניתן לנסות את המהלך שיצרתם, ולראות האם הוא עובד בתנאי משחק. זו אפשרות שנראית, על פניו, מתוחכמת, אבל הביצוע שלה פשוט ונוח מאוד, כך שגם שחקנים חדשים יוכלו להשתמש בה בקלות.

כל אחד יכול להיות בפיפ"א 10

כדי שתוכלו להרגיש כי אתם ממש בתוך המשחק, הכינו ב-EA מערכת שמאפשרת לכם לצלם את עצמכם, ולייבא את הגרסה הדיגיטלית של ראשכם לתוך ממשק יצירת שחקן באמצעות העלאת התמונות (יהיה מדריך לסוג התמונות שצריך לצלם) לאתר האינטרנט של EA. כמו כן, כשתתבקשו להכניס את שם משפחתו של השחקן, תקבלו רשימה של מספר אלפי שמות משפחה נפוצים אשר הוקלטו על ידי הקריינים, כך שאם אתם ברי מזל, תוכלו לשמוע את שם משפחתכם כחלק מפרשנות המשחק.

מועדוני השחקנים הם אפשרות תחרותית מקוונת שנוספת השנה ל-Fifa 10. כל שחקן יכול ליצור מועדון, כשבכל מועדון יוכלו להיות 50 שחקנים. המועדונים יתחרו ביניהם בליגות אזוריות – לא ברור אם אנחנו בליגה האירופאית או האסיאתית – כשבכל זמן נתון יוכלו להתקיים עד 5 משחקים לכל מועדון. התוצאות שלהם יהיו אלה שיקבעו את המעמד של המועדון. אם תצטרפו לאחד המועדונים, תוכלו לייבא גם את הפנים של כל חברי המועדון.

משחק הישגי

כדי להכניס עניין נוסף למשחק, יצרו אנשי EA מערכת של 200 "הישגים", חלקם סודיים, אותם תוכלו לצבור. ההישגים האלה יפתחו בפניכם מספר אפשרויות שדרוג, חלקן קוסמטיות כמו "נעליים כחולות" או אנימציית חגיגה אחרי הבקעת שער וחלקן קשורות יותר למהלך המשחק עצמו.

מעבר לכך, תוחזרנה האפשרויות הפופולאריות מהשנים הקודמות, דוגמת מצב מנג'ר ומצב בו אתם לוקחים שחקן מתחיל והופכים אותו למקצוען. ב-EA סירבו לדבר על המצבים האלה, כמו גם על ה-Live Season בו הנתונים של השחקנים שלכם משתנים על פי הביצועים של הקבוצה בעולם האמיתי, במהלך ההדגמה בתערוכה.

מחצי השעה שהייתה לי עם המשחק יצאתי מאוד אופטימי. ב-EA החליטו לא לנוח על זרי הדפנה של המשחק הקודם, ובאמת מנסים לקדם אותו הן מבחינה טכנולוגית והן בכל הקשור להיצע האפשרויות עבור השחקנים.

נ.ב. גם האצטדיון ברנבאו חוזר. הוא יהיה זמין להורדה דרך המערכת המקוונת של Fifa 10 בחינם, ביום השקת המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully