וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האינטרנט הישראלי: "לא לחסימת אתרי הימורים"

אמיתי זיו

19.8.2010 / 12:56

הארגון הזהיר מפני היכולת של המשטרה להורות על חסימת אתרי אינטרנט מבלי שהדבר ייבחן על-ידי בית המשפט

איגוד האינטרנט הישראלי פרסם היום (ה') נייר עמדה מיוחד, שבו הגיב לחסימת אתרי ההימורים בצו משטרתי. החל מאתמול חסמו כל ספקיות האינטרנט הישראליות גישה לשני אתרי הימורים פופולריים ברשת: ויקטור צ'נדלר וסטן ג'יימס.

"כחלק מפעילותה למלחמה בהימורים הלא חוקיים, פנתה באחרונה משטרת ישראל לספקי האינטרנט בדרישה לחסום באופן מיידי רשימה של אתרי הימורים, שרובם אינם פועלים מישראל", נכתב בנייר העמדה. "מהלך זה נעשה בהוראת מפקד מחוז במשטרה ללא צו שיפוטי. בימים אלה החלו ספקי האינטרנט לחסום את האתרים המבוקשים".

האיגוד הסביר כי החסימה מתבצעת על פי סעיף 229 לחוק העונשין, והגדיר את החסימה כ"סכנה מפני מדרון חלקלק. מתן אפשרות למפקד משטרה להורות על חסימת אתרי אינטרנט מבלי שהדבר ייבחן כלל על-ידי בית המשפט, עלול לתת למשטרה גושפנקא להמשיך לפעול נגד אתרי אינטרנט ללא צו של בית משפט. חסימת אתר היא צעד קיצוני שצריך להיות מגובה בחוק מפורש או בהחלטה מפורשת ובסמכות של בית המשפט. ישראל אינה רוצה להידמות למדינות חשוכות המאפשרות למשטרה לחסום לפי שיקול דעתה אתרים שלכאורה עברו על החוק".

לדברי האיגוד, ספקי האינטרנט לא צריכים להיות שותפים למערכת האכיפה משום שהם אינם חלק מזרוע האכיפה של הריבון. עוד טען כי החסימה אינה יעילה מההיבט הטכנולוגי: "המרוץ לחסימת אתרים הוא הלכה למעשה חסר תוחלת. אתרי הימורים שייחסמו יכולים בקלות להחליף את כתובת ה-IP שנחסמה ובכך לעקוף את החסימה. תחת אתר חסום אחד ימצאו עשרה אחרים. איגוד האינטרנט ממליץ למשטרה לסגת מהוראת החסימה ששלחה לספקי גישה לאינטרנט ולפתור את הבעיה בדרך של שיתופי פעולה בינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully