וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים בונד

ג'יימס בונד ממשיך לפרוח בשוק המשחקים. שני משחקים חדשים עם דמותו הוצגו בתערוכת גיימסקום ומעידים שכוחו במותניו

עתיד סרטי ג'יימס בונד אולי עפוף ערפל סמיך של אי-וודאות, בגלל הקשיים של אולפן MGM, אך בתחום המשחקים נראה כי המצב של בונד לא יכול להיות טוב יותר. שני משחקים חדשים המבוססים על הזיכיון יראו אור השנה, כשאחד מהם מפותח על ידי אחד האולפנים המוערכים בעולם המשחקים, ואילו השני הוא רימייק לאחד מיסודות ז'אנר משחקי הפעולה. שיחקנו בשניהם בתערוכת Gamescom, וחזרנו עם רשמים ראשונים.

בונד ואבן הדמים

נתחיל מ-Bloodstone - משחק חדש לפלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360 והמחשב האישי, שמפותח על ידי Bizarre Creations – האולפן שפיתח את Project Gotham Racing ואת Geometry Wars. “מטרתנו הייתה ליצור חוויה סינמטית" אומר לנו אחד ממפיקי הכותר החדש, כשהוא מסביר שכמעט ולא תראו מסכי טעינה במשחק הזה – הם הוחבאו מאחורי סרטונים.

הדגש השני בפיתוח הכותר היה, לדברי המפתחים, עיצוב המשחק סביב הזהות שמעניק לבונד דניאל קרייג, שגילם אותו בשני הסרטים האחרונים בסדרה. הבונד של הסרטים האלה לא משתמש בגאדג'טים עתידניים מוזרים, ולכן הגאדג'ט היחיד שתמצאו במשחק הוא טלפון סלולרי. לא מדובר בטלפון רגיל, וגם לא בסמארטפון. השימוש בטלפון מציג בפניכם את השלב כשפריטים חשובים, דוגמת מחשב שניתן לפרוץ או המקום אליו צריך ללכת, מובלטים. מדובר בסוג של Augmented Reality – מציאות מורחבת.

כיוון שאנחנו מדברים על הבונד של קרייג, דגש נוסף הוא על אלימות מסוגננת וברוטלית למדי, כמו גם על תרגילים אקרובטיים ופארקור. זה מורגש במיוחד בקטעים בהם בונד מתגנב ושובר את המפרקות של אויביו בשקט. אגב, המפתחים עמם דיברנו אמרו כי תוכלו לעבור את רוב המשחק כך, כשאתם משחקים בו כבכותר התגנבות, אבל לא הושם על כך דגש מיוחד. אחרי הכל, מה זה בונד בלי פיצוצים וקרבות מרהיבים?

לא רק דמותו וקולו של דניאל קרייג עברו מסדרת הסרטים למשחק החדש. גם קולה של ג'ודי דנץ' נמצא כאן, וגם האסטון מרטין עשתה את המעבר. בידי אנשי Bizarre Creations, סצינות המרדפים מרגישות כמו משחק מרוצים, ולא סתם. נאמר לנו כי שולב כאן ידע שנצבר ב-Project Gotham, אך הדגש הוא הרבה יותר ארקיידי.

בונד וניסיון העבר

כשאקטיוויז'ן החליטה לעשות רימייק ל-GoldenEye, אחד ממשחקי הפעולה המוכרים ביותר של שנות ה-90, עבור נינטנדו ווי, גבות רבות הורמו. הסיבה לתמיהה היא החלפת דמותו של פירס ברוסנן, ששיחק את בונד בסרט מ-1995, בדניאל קרייג. מסתבר שזה לא השינוי היחיד ברימייק. למעשה, למרות שהעלילה היא זהה בבסיסה, וחלק מהסצינות האייקוניות של הסרט שוחזרו במדויק, חלקים אחרים מהעלילה שונו לגמרי. באקטיוויז'ן ביקשו מתסריטאי הסרט, ברוס פיירסטין, לעדכן את עלילת גולדנאיי. זה הוביל לכך שמה שהתרחש קודם בקובה, מתרחש כיום בניגריה. המחשבים הניידים נמצאים בכל מקום, וכך גם טלפונים סלולריים. גם בונד עצמו הוא כבר לא אותו בונד, כאמור.

עם זאת, האקשן הוא עדיין אותו אקשן. המשימה שהוצגה בפנינו הייתה הימלטותו של בונד מחיילים שעוקבים אחריו לאחר התרסקות מטוס. המשימה מתמקדת בפעולות התגנבות, כשהנשק הראשי של בונד הוא אקדח עם משתיק קול, והיכולת שלו לפרוץ מכונות יריה אוטומטיות. אלו פזורות ברחבי השלב, כך שתפעלנה לטובתו. קרייג לא מאוד שונה כאן מברוסנן, ושינוי השחקן לא באמת משנה את אופי המשחק.

לאחר הדגמת המצב לשחקן יחיד קיבלנו הצצה גם אל המצב מרובה-המשתתפים של המשחק. יותר מארבעים דמויות יהיו כאן ומספר סוגי משחק, כשלכל דמות יש יכולות מיוחדות וערכות ציוד שניתן לפתוח. ניתן לשחק כ-4 שחקנים על מסך מפוצל אחד, או בקרבות של 8 אנשים דרך הרשת. הבעיה העיקרית כאן היא הגרפיקה. במצבו הנוכחי, המשחק נראה – איך לומר – לא מאוד יפה. אנחנו יודעים מה הווי מסוגלת להציג באמצעות משחקים כמו סופר מריו גלקסי, וגולדנאיי רחוק מהרמה הזו. עם זאת, לא מדובר בקוד סופי, ושיפורים גרפיים הם אחד הדברים הצפויים לקרות לפני ההשקה של הכותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully