וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג' נגד פייסבוק

TheMarker

3.5.2011 / 15:24

מייסד ויקיליקס: "פייסבוק היא מכונת הריגול הדוחה ביותר שהומצאה אי פעם. כל אחד צריך לדעת שכשהוא מצרף את חבריו לפייסבוק הוא עושה שירות עבור המודיעין האמריקאי"

ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, אמר כי הרשת החברתית פייסבוק מאפשרת לממשל האמריקאי לרגל אחר אזרחי ארה"ב, וכינה את האתר "מכונת הריגול הדוחה ביותר שאי פעם הומצאה", דיווח אתר המגזין "PC וורלד".

אסאנג', אשר מתגורר כעת בבריטניה וממתין להסגרתו לשוודיה בגין אישומי תקיפה מינית, אמר את הדברים בראיון אשר שודר אתמול בטלוויזיה הרוסית. לטענתו, היישומים המובנים בפייסבוק ובאתרים דומים אחרים מאפשרים למודיעין האמריקאי לרחרח אחר המשתמשים ולדעת היכן הם ומי חבריהם.

"אין כאן צורך בצו חיפוש, יש להם ממשק שהם פיתחו לשימושו של המודיעין האמריקאי", אמר אסאנג', והוסיף כי אף שפייסבוק אינה מנוהלת על ידי המודיעין האמריקאי, היא נתונה ללחצים משפטיים ופוליטיים מצדו. "כל אחד צריך לדעת שכשהוא מצרף את חבריו לפייסבוק, הוא עושה שירות עבור סוכנויות המודיעין האמריקאיות", אמר.

דובר פייסבוק, אנדרו נויס, אמר ל-PC וורלד בתגובה לדברי אסאנג', כי "אנחנו לא מגיבים ללחץ, אנחנו מגיבים להליכים משפטיים", והוסיף כי "אף פעם לא הופעל עלינו לחץ למסור מידע, ואנחנו נאבקים בכל פעם שאנחנו סבורים שהליך משפטי אינו מספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully