וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקש מפייסבוק את המידע האישי עליו - וקיבל 1,222 קבצים

15.12.2011 / 17:01

צעיר אוסטרי ביקש מפייסבוק פירוט של המידע השמור עליו. הוא קיבל דיסק עם יותר מאלף קבצים עם מידע שחשב שמחק מהרשת

סטודנט אוסטרי בן 24 גילה שפייסבוק מתייחסת ברצינות לנושא אגירת המידע הפרטי. מקס שרמס מווינה שלח לפייסבוק בקשה רשמית לקבלת כל המידע האישי שיש עליו בידיה, זאת תוך ציטוט של חוקים אירופאים הנותנים זכות למשתמש לדרוש מהחברה עותק של כל המידע הקשור אליו תוך 40 יום. שרמס הופתע לקבל תשובה הולמת לבקשתו. החברה שלחה לו דיסק המכיל 1,222 קבצי PDF הכוללים את כל היסטוריית הפייסבוק שלו מאז שנרשם לרשת החברתית, בה יש לו 234 חברים.

במידע שנשלח לשרמס ניתן למצוא פירוט זמני התחברות לשירות, ההודעות ששלח וקיבל, ואיזכור של כל פעולה שעשה אי פעם בפייסבוק: פרסום פוסטים, בקשות חברות ולחיצות לייק. להפתעתו של המשתמש, המידע כלל גם חומרים שככל הנראה מחק מפייסבוק, אך אלו נשארו בארכיון שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פילוח פעולות ה-Login של שרמס לפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוויה זו נתנה לסטונדט הצעיר השראה לפרויקט עליו הוא עובד בימים אלו בשם "אירופה נגד פייסבוק". מטרת הפרויקט היא להגביר את השקיפות ברשת החברתית, להפוך את ברירת המחדל לכזו שדורשת אישור לשיתוף מידע במקום כזו שמאפשרת להפסיקו ולעודד את הפחתת המידע הנחלק ברשת.

השראה נוספת מהאירוע קיבל האתר Taz.de, שלקח את הסיפור ויצר ממנו סרטון וידאו שמנתח מה פייסבוק יודעת על משתמשיה. "זיהוי פנים ביומטרי, שפייסבוק עומד להכניס, ניתן יהיה לדעת היכן נמצאו מיליוני בני אדם. יהיה נחמד לדעת איזה מידע ביומטרי פייסבוק מאחסנת כעת, אך היא לא רוצה לגלות זאת וטוענת שמדובר בנושא עסקי חסוי", הסביר האתר את דאגתו.

הסרטון של Taz.de

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully