וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה אנטנת סלולר בסלון?

מוכנים להכניס אנטנה סלולרית אליכם הביתה? טכנולוגיה שמגיעה כעת לארץ מבטיחה שיפור בקליטה ואפשרויות מתקדמות נוספות

הייתם רוצים להכניס אנטנה סלולרית אליכם הביתה? התשובה, יש להניח, היא "לא". ישראל, אחרי הכל, היא מדינה עם מודעות גבוהה מאוד לנזקים הפוטנציאליים של קרינת הסלולר, אפילו שהנזקים האלה מעולם לא הוכחו בצורה חד משמעית ואין לגביהם ולו חצי-קונצנזוס מדעי. שנים של ספינים פוליטיים והמולה תקשורתית יצרו בחלקים נרחבים מהאוכלוסיה קשר הדוק בין סלולרי לבין מחלות.


אך בזמן הקרוב, עשויות חברות הסלולר המקומיות להתחיל ולהציע לכם להכניס אנטנה הביתה. אחת מהן, orange, כבר החלה לעשות זאת. מדובר בטכנולוגיה לא חדשה במיוחד - המוצרים הראשונים המבוססים עליה הושקו ב-2006 - ששמה femtocell. זוהי אנטנה סלולרית קטנה, הנראית כמו נתב אלחוטי, שמתחברת לרשת האינטרנט הביתית ומנתבת את התקשורת הסלולרית דרכה אל המפעילה.

בעולם לא מתנגדים

על הנייר, כולם מרוויחים מהטכנולוגיה הזו. חברות הסלולר יכולות לספק קליטה במקומות אליהם האנטנות הגדולות לא מגיעות, "לתפוס טרמפ" על תשתיות אינטרנט קיימות כדי להוריד מהעומס של הרשתות שלהן ולספק שירותית מתקדמים שנובעים מאופי המכשיר. הצרכן, מצד שני, מקבל קליטה מעולה בבית, והטלפון שלו פולט פחות קרינה בגלל שהוא צריך להתאמץ פחות כדי ליצור קשר עם האנטנה. ה-femtocell עצמו, אגב, פולט פחות קרינה מטלפון סלולרי והנתב האלחוטי שלכם.


אך מה עם שכנוע הציבור להסכים להכנסת אנטנות לבתים? בכנס של אלקטל לוסנט, אחת היצרניות הגדולות של האנטנות הביתיות, שנערך לאחרונה בישראל, שאלנו נציגי חברה מהארץ ומהעולם איך מתמודדים עם ההאשמות בכך שמדובר בטכנולוגיה מזיקה. לדבריהם, במדינות בהן היא נפרסה - ויש כיום יותר מחצי מיליון femtocells ברשת ספרינט האמריקאית, ויותר מ-100 אלף בוודפון הבריטית - אין התנגדות בולטת למהלך, וקצב הפריסה רק הולך וגדל, כשהוא מונע בצורה ניכרת על ידי הצרכנים עצמם, אשר מוכנים לשלם על האנטנה הביתית כדי לקבל קליטה טובה יותר.

הפוטנציאל - אנטנה חכמה

אך נכון לעכשיו, ולמרות שמדובר בטכנולוגיה בת יותר מחצי עשור, היא עדיין נמצאת בחיתוליה, והפוטנציאל התיאורטי שלה גבוה הרבה יותר. הסיבה לכך היא טבעה של Femtocell - אנטנה אזורית קטנה עם טווח מוגבל. כיוון שיש בה מגבלת מקום קשיחה יחסית, ניתן לבנות בתוך האנטנה שירותי מיקום שונים.


באלקטל מדברים, למשל, על יישום תיאורטי שמאפשר להשתמש באנטנה בתור מערכת אזעקה שקטה לבית. אם יישום כזה יפותח, כשבני הבית ייצאו לחופשה הם יוכלו "להצהיר" בפני האנטנה שאף אחד לא אמור להיות אצלם בבית בשבוע הקרוב, ואם האנטנה מזהה משתמש לא מורשה, היא תוכל להזעיק את המשטרה. לחלופין, אנטנה מעט יותר גדולה, שמותקנת בחנות, יכולה לא רק לספור את הלקוחות שנכנסים אל החנות בכל יום, אלא גם להציע להם מבצעים שרלוונטיים לחנות הספציפית בה הם נמצאים.


אלה רק שני שימושי תוכנה אפשריים שנובעים מייחודיות המכשיר ותכונותיו. הם, ושימושים נוספים, יתחילו להתפתח במהירות הרבה יותר גבוהה ככל שקצב חדירת המוצרים לשוק יגדל. לפני כשנה, מספר האנטנות הביתיות בשוק היה כ-2.3, על פי נתוני מחקר של חברת Informa, כשהצפי הוא ל-48 מיליוני נקודות גישה ב-2014, בהן הרוב תומך כבר ברשת דור רביעי (LTE), שפריסתה העולמית נמצאת כעת בתחילת דרכה.

הרשת הביתית - הדור הבא

כיום, אחד הדגשים של אלקטל הוא על הפיכת האנטנה הביתית שלהם למותאמת יותר אל הרגלי הצרכנים. אפשרות שמובנית בתוך המכשירים החדשים שלהם מאפשרת העברת תוכן מרשת הסלולר לרשת ה-Wifi הביתית, כשהאנטנה משמשת כתחנת ממסר.

כך, למשל, כשהמשתמש מגיע הביתה ורוצה להשתמש באינטרנט במכשיר הסלולרי, אין צורך להדליק את קליטת ה-Wifi במכשיר ולהתחבר לרשת הביתית. האנטנה הסלולרית הביתית יודעת לנתב את התקשורת שלו דרך רשת האינטרנט, ובכך לחסוך את חבילת הגלישה, כמו גם את זמן הסוללה, ולא פחות חשוב מכך - למנוע את הטרחה שבהדלקת ה-Wifi.

וזו, בעצם, המטרה הסופית של כל הטכנולוגיה הזו, להפוך לכמה שיותר שקופה עבור הצרכנים, שלא יצטרכו בכלל לחשוב על זה שהיא קיימת בבית שלהם, אך בו בזמן לא יוכלו לדמיין את חייהם בלעדיה. האם זה יעבוד גם בישראל? את זה נדע בחודשים הקרובים, כשהפריסה של אנטנות ביתיות תגבר.

  • עוד באותו נושא:
  • פמטוסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully