וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת תקשורת דתייה גילתה שמישהו מנהל צ'אטים אירוטיים בשמה

אפרת שפירא רוזנברג גילתה שכבר כמה שנים, אדם המקורב לה מתחזה לה ברשת ומנהל בשמה צ'אטים אירוטיים עם גברים. "הוא פוגע בשם שלי, עזרו לי להילחם בו", ביקשה מהגולשים

אפרת שפירא רוזנברג. ויקיפדיה, אתר רשמי
"בטח הם חושבים לעצמם, 'איזו צבועה. כאן היא מדברת על הרמב"ם אבל איתי היא מדברת אחרת לגמרי'". שפירא רוזנברג/אתר רשמי, ויקיפדיה

"כבר שנתיים שאני מתכננת לכתוב את הפוסט הזה", פותחת אשת התקשורת אפרת שפירא רוזנברג את סיפורה, בפוסט שפרסמה אמש (ב') בעמוד הפייסבוק "אני פמיניסטית *דתיה* - וגם לי אין חוש הומור". ואז גוללה רוזנברג סיפור מטורף, על התחזות והכפשת שמה הטוב - אשר למרבה הזעזוע, הגיע דווקא מאדם קרוב אליה.

אותו אדם, מספרת רוזנברג בפוסט, מתחזה לה כבר שנים באינטרנט, תוך שהוא משתמש בתמונתה וזהותה, הוא מנהל צ'אטים אירוטיים עם גברים, מוסר פרטים אינטימיים בשמה וככל הנראה גם שולח להם תמונות חושפניות, כביכול של רוזנברג. הדבר התגלה לה במקרה, כשאחד האנשים שהתכתב עם המתחזה הרגיש שמשהו פה חשוד. "זה לא הסתדר לו, איך ש'אני' מדברת איתו בצ'אט, יחד עם הדמות שלי", מספרת רוזנברג לוואלה!טק, "הוא סיפר גם שניסה להיפגש איתי, אבל ההוא שהתחזה לי כל הזמן התחמק. אז הוא החליט להתקשר אליי, וככה גיליתי את זה. מיד למחרת הלכתי למשטרה".

"חושבים שאני מנהלת חיים כפולים"

אפרת שפירא רוזנברג היא פעילה דתית בקרן אבי חי, כותבת ב-Ynet יהדות והגישה בעבר את התכנית "סיפור מההפטרה" בערוץ 2. מאחוריה היסטוריה עשירה של פעילות דתית, פמיניסטית וחברתית. כשגילתה את סיפור ההתחזות ואת הצ'אטים האירוטיים היא הזדעזעה - גם מההתחזות עצמה, בהקשר אינטימי ומסוכן כל כך; גם מהפגיעה בשמה כאישה נשואה ואם לילדים; וגם מהכפשתה כאשת תקשורת דתייה המייצגת אורח חיים דתי - מה שאילץ אותה להפסיק כמעט לכתוב.

"כל התקופה הזו אני מתהלכת בתחושה שאי שם בעולם מסתובבים מי-יודע-כמה אנשים שחושבים שאני מנהלת חיים כפולים - כלפי חוץ כותבת, מבקרת, מתפלמסת ומתערבת, ובחדרי חדרים מנהלת שיחות ממין אחר לגמרי", כתבה רוזנברג, "הורדתי כמעט עד למינימום את החשיפה התקשורתית שלי כדי שלא אצטרך להתמודד עם הפחד שמישהו/י יושב/ת מול המסך, או קורא/ת טור שלי וחושב/ת לעצמו/ה 'איזו צבועה. כאן היא מדברת על הרמב"ם אבל איתי היא מדברת אחרת לגמרי'..."

כל האנשים שהתכתבו עם המתחזה בשיחות זימה סודיות, לדברי רוזנברג, נמנו על המגזר הדתי והחרדי. כשקראה את תוכן השיחות, הופתעה לגלות כמה בוטות עולה מהן. "יש מקום לחשבון נפש במגזר", היא אומרת לוואלה!טק, "אנשים נכנסו עם המתחזה שלי לשיחות שהן, בוא נגיד, מאוד מאוד לא לעניין. אחר כך הם התביישו ששיתפו פעולה עם זה".

"המתחזה נעצר, מחכים לכתב אישום - ובינתיים הוא ממשיך להתחזות לי"

רוזנברג מספרת בפוסט כי פנתה למשטרה, שאיתרה את המתחזה ועצרה אותו - ולתדהמתה, גילתה כי מדובר במישהו מקורב לה ולמשפחתה. רוזנברג מסרבת לחשוף את זהותו, כדי לא לפגוע באשתו וילדיו, אך פתחה בהליך משפטי נגדו. התיק עבר לפרקליטות, המשטרה המליצה על כתב אישום - אבל בינתיים, למרות שנאסר על המתחזה להשתמש באינטרנט, הוא ממשיך להתכתב בשמה. "איך אפשר למנוע ממנו גישה לאינטרנט? הרי בכל סניף של ארומה יש חיבור", היא מסבירה, "הבנתי שכרגע הכלי היחיד שלי זה לחשוף את הסיפור, כדי שמי שמתכתב איתו יבין שזו לא אני".

אמרת שאת מכירה אותו. למה בעצם הוא עושה לך את זה, לדעתך?

"מאוד קשה לי להבין, הרבה חודשים זה העסיק אותי. אני חושבת שהוא בנאדם רע ומריר ומסוכסך עם עצמו. לא עשיתי לו שום דבר. אני לא רוצה לחשוף מאיפה הוא מכיר אותי, אבל ברור לי שזה היה בכוונה לפגוע דווקא בי, וכמה שיותר".

את הולכת לשנות משהו מאופן ההתנהלות שלך באינטרנט בעקבות מה שקרה?

"נרדמתי בשמירה. אני טכנופובית, הייתי מתרחקת בהאינטרנט, אבל אולי אם הייתי יותר נוכחת בו הייתי עולה על הסיפור הזה עוד קודם. עכשיו כבר יש לי עמוד פייסבוק. חשוב לי גם לומר לאנשים: כשאתם מדברים עם מישהו ברשת, אתם לא באמת מכירים אותו. גם אם הוא מראה לכם תמונות, תיזהרו עם מי אתם מדברים ועל מה. יש אנשים רעים שמסתובבים שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully