וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אלף דולר פרס לסטארטאפ שיילחם בטרור

27.10.2014 / 15:09

משרד ההגנה האמריקאי, בשיתוף עם פורום MIT ליזמות בישראל, מחפש סטארטאפ ישראלי ללוחמה בטרור. חברות סטארטאפ ישראליות מוזמנות להציע את מועמדותן - ואולי לזכות בפרס הנכסף

חבית נפץ שלישית אותרה בחוף פלמחים. עוז מרון
חבית נפץ שלישית אותרה בחוף פלמחים/עוז מרון

פורום MIT ליזמות בישראל יערוך תחרות סטארטאפ לחברות ישראליות בתחום טכנולוגיות לוחמה בטרור. את התחרות יממן משרד ההגנה האמריקאי, שמבקש לאתר פתרונות ללוחמה בטרור ולקדם חברות פוטנציאליות בתחום. הסטארטאפ המנצח יזכה את יזמיו בפרס של 100 אלף דולר.

החיבור בין משרד ההגנה האמריקאי ועולם ההייטק הישראלי למטרת הלחימה בטרור נוצר על רקע התחזקות הטרור בעולם - סיפורי האימה של דאעש הם רק חלק מהתופעה הזאת - והרצון למצוא פתרונות להתמודדות איתו. לדברי מארגני התחרות, זו פעם ראשונה שמשרד ההגנה האמריקאי יוזם פרויקט שמטרתו לאתר חברות סטארטאפ ישראליות פורצות דרך בתחום הביטחון.

"משרד ההגנה האמריקאי מבין את תפקידן החשוב של חברות סטארטאפ בפיתוח כלים להתמודד עם איומי הטרור, והתחרות הזאת מבטאת זאת היטב", אומרת אילה מטלון, מנכ"ל פורום MIT ליזמות בישראל. גדעון מילר, הממונה על התחרות מטעם הפורום, מדגיש כי הבחירה של האמריקאים דווקא בחברות ישראליות היא בגלל המוניטין שיש לישראל בתחום היזמות. "הם הבינו שזה המקום לחפש בו סטארטאפים פורצי דרך", אומר מילר, "ודרך התחרות, הם יוכלו להגיע ליוזמות רלוונטיות, בעיקר של חברות קטנות שאילולא התחרות לא היו מוציאות את הרעיונות שלהן לפועל".

מילר מסביר שב"לוחמה בטרור" אין הכוונה לפיתוח נשק או לטכנולוגיות של לחימה בשטח: הסטארטאפים יתמקדו במניעת פעולות טרור והגנה על אזרחים, כגון רובוטים לטיפול בחומרי נפץ ולתפקוד באזורים מסוכנים, מערכות לזיהוי חשודים ואיתור מטענים, חיזוק ומיגון של בניינים ותשתיות מפני פצצות וכדומה. חלק מהסטארטאפים יתמקדו בפתרונות של אחרי פעילות טרור - כמו טיפול בפצועים, תקשורת יעילה בין כוחות סיוע ועוד.

חברות המעוניינות להשתתף בתחרות יוכלו להגיש את מועמדותן עד ה-14 בנובמבר, באמצעות הרשמה בלינק הזה. חבר השופטים, המורכב מאנשים ממשרד ההגנה האמריקאי בכירים בתעשיית ההייטק ובאקדמיה, יבחר את הסטארטאפ הזוכה במהלך כנס טכנולוגיות ללוחמה בטרור שייערך בתל אביב ב-21 לינואר. בנוסף לפרס הכספי, המשתתפים יקבלו הדרכה ותמיכה מחברות גדולות שילוו אותם בתהליך.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully