וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תילחם בסרטן

29.10.2014 / 15:26

החברה חשפה פרויקט ובו רכיבים קטנים יוכנסו למחזור הדם כדי לזהות את המחלה. וגם: פייסבוק מפסידה על ווטסאפ ואופיס ישתדרג במק. חדשות הטק

אילוסטרציה. ShutterStock
מכשור זעיר יוחדר למחזור הדם/ShutterStock

בעתיד גוגל תנסה לזהות את מחלת הסרטן טרם התפתחותה. בראיון למגזין Wall Street Journal חשף אנדרו קונרד, ראש מחלקת מדע החיים של Google X, תכנית סודית של החברה לפתח ננו חלקיקים, קטנים מתאי דם אדומים, שיוכלו לזהות בעיות בגוף מתוך מחזור הדם.

מחלקת Google X היא מחלקה סודית ביותר, אשר אחראית לפיתוח רעיונות "מחוץ לקופסה" עבור גוגל, כמו, מכונית גוגל ללא נהג או משקפי גוגל גלאס. הרעיון החדש לוקח את הטכנולוגיה הלבישה צעד לכיוון טכנולוגיה בליעה.

בראיון נחשפו חלק מפרטי התכנית, שנשמעת ממש כמו משהו מתוך סרט מדע בדיוני (זוכרים את הקומדיה "יום במלכודת"?) - ננו חלקיקים מגנטים, קטנים פי אלף מתאי דם אדומים יוכלו "לטייל" בגוף האדם ולזהות סימנים לסרטן ועוד מחלות נוספות.

עדיין לא ברור איך הננו חלקיקים יכנסו לגוף הנבדק. סברה אחת היא שזה יקרה באמצעות בליעת גלולה. גוגל לא חשפה פרטים נוספים עדיין, אך נראה שהמחקר יארך לפחות עוד 5 שנים עד שיהיה ישים. ככל הנראה לגלולה יתווסף פריט לביש מגנטי.

עוד בענייני גוגל ובריאות: החברה השיקה אפליקציה חדשה, Google Fit שתנטר את הפעילות היומית ותעבוד עם אפליקציות צד שלישי. אם זה נשמע לכם מוכר, זה לא מקרי: גוגל הולכת ראש בראש מול אפל כדי לשמור ולנטר את הבריאות תחת קורת גג אחת.

האפליקציה תוכל לנטר את ההליכה, ריצה וכן רכיבה על אופנים. היא עובדת מהיום הראשון עם כל מכשירי ה-Android Wear ,שזה אומר שניתן לגשת בקלות למידע גם בשעונים החכמים של גוגל.

האפליקציה זמינה בחינם בגוגל פליי לכל מכשירי אנדרואיד 4.0 ומעלה.

ווטסאפ בהפסדים של מיליונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות הכל- - שווים את הכסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והציגה גידול של עשרות אחוזים בהכנסות. עם זאת, הזהירה על עלייה ניכרת בהוצאות ב-2015 והמנייה ירדה ב-8.2% ביום המסחר.

פייסבוק, כמו כל חברה הנסחרת בבורסה, מחויבת לדווח על ההכנסות וההוצאות שלה למשקיעים בכל רבעון. בזכות זה ניתן להבין מה בעצם החלק של ווטסאפ בחברה, לפחות מהאספקט הכלכלי: המודל הכלכלי של בוטסאפ אינו בנוי על שילוב פרסומות, והאפליקציה לא נועדה לשמש מקור הכנסה. כתוצאה מכך, בשורה התחתונה התוצאות עגומות: ווטסאפ הפסידה 140 מיליון דולר והרוויחה 10 מיליון דולר, בעיקר ממשתמשים שישלמו לווטסאפ בין 1 ל-3 דולר כל שנה. משתמשי האייפון ששילמו דולר בעת רכישת האפליקציה מקבלים אותה לכל החיים, וכך גם משתמשים נוקיה סימביאן למשל (וגם לא בכל מדינה מחייבים את התשלום החודשי).

כזכור, פייסבוק רכשה את ווטסאפ בסכום עצום, 19 מיליארד דולר. לפי ההערכת רוב הפרשנים בשביל מאגר המשתמשים שלה, וכעת זה ניכר במספרים וכפי הנראה לא צפוי להשתנות בדו"חות הבאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אופיס חוזר למק?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעדכנים גרסה סופסוף?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיקרוסופט עשויה לעדכן את אופיס למק אחרי ארבע שנות פגרה. הדלפה חדשה חושפת עיצוב חדשני ל-Outlook של מיקרוסופט. ההדלפה מגיעה מהאתר הסיני cnBeta, כך מדווחים ב-9to5google.

בתמונה המודלפת נראה עיצוב שטוח ואלגנטי יותר לתוכנה המוכרת של מיקרוסופט. המראה השטוח תואם את הקו של iOS וכן OSX יוסמטי החדשה. גם שירותי הענן צפויים לעדכון, שמועה שתואמת את הדיווח של העלאת הנפח בענן של מיקרוסופט. זהו קו שאפל התחילה עם iOS 7 והצפי לפי האתר הוא עדכון עד סוף שנה לעיצוב המיושן של אופיס שנשאר קבוע מ-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully