וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים אישיים של בעלי כלבים חשופים באפליקציה של משרד החקלאות

6.11.2014 / 12:51

באמצעות אפליקציה לבעלי כלבים נחשפו כבר פרטים אישיים של חברת הכנסת מירי רגב והשחקנית אורנה בנאי. התנועה לזכויות דיגיטליות פנתה לגוגל ואפל בדרישה להסיר את היישום מהחנות. משרד החקלאות: "האינטרס הציבורי גובר על אינטרס צנעת הפרט"

אורנה בנאי. אביב חופי
אורנה בנאי/אביב חופי

התנועה לזכויות דיגיטליות פנתה היום לחברת גוגל בבקשה להסיר מחנות האפליקציות שלה את אפליקציית "מאגר כלבים" של משרד החקלאות.

מדובר באפליקציה המכילה רשימה של בעלי הכלבים בארץ, כולל פרטיהם האישיים. לטענת התנועה לזכויות דיגיטליות, כמה גולשים כבר הספיקו לחשוף את פרטיהם של חברות הכנסת מירי רגב, שלי יחימוביץ' ומירב מיכאלי, ושל השחקנית אורנה בנאי (ראו צילום מסך). לדברי נציגי התנועה, האפליקציה חושפת את בעלי הכלבים למעקב של הרשויות שמקבלות גישה לפרטי המיקום של המשתמש וליומן השיחות שלו.

עור הדין יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות מסר כי "מדינת ישראל מוכיחה שוב שבכל הקשור לשמירה על מידע אישי, פרטי ורגיש, המדינה מתרשלת פעם אחר פעם. אנחנו קוראים לאזרחי ישראל לדווח לגוגל ולאפסטור על האפליקציה הפוגענית ולהסירה מחנות האפליקציות. זוהי עוד דוגמה להתייחסות הרשלנית של המדינה למידע על אזרחיה. מטריד לחשוב מה יעשו במדינה עם המידע הביומטרי שלנו, ומתי נתעורר בבוקר עם אפליקציה שחושפת לציבור, בצורה קלה ופשוטה, גם אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרטיהם האישיים של ח"כ מירי רגב ומרב מיכאלי, והשחקנית אורנה בנאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ש' מתל אביב נדהמה לגלות את פרטיה האישיים שלה ושל כלבתה באפליקציה. "הופיעו מספר הטלפון והכתובת הפרטית שלי", היא מספרת, "וגם את פרטי הכלבה שלי: מספר השבב של הכלבה שלי, התיאור שלה, תאריכי חיסונים וטיפולים, שם הרופא ועוד. כשנתתי את הפרטים שלי, והרי אני מחוייבת לשים לכלבה שבב עם הפרטים שלי, לא ציפיתי שהם יהפכו למידע ציבורי. אני פשוט כועסת. לא ייאמן שבמדינה מתוקנת קורה מחדל כזה".

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) פרסמה פוסט חריף בנושא בעמוד הפייסבוק שלה. "מאיפה העוז והחוצפה של משרד ממשלתי לחשוף ברבים פרטים אישיים של עשרות אלפי אזרחים?" כתבה, "אנחנו אחרי שנים של מאבק במאגר הביומטרי, מקיימים ויכוחים ודיונים על כל תת סעיף, והנה משרד ממשלתי מעלה לרשת מאגר ענק של אזרחים בעלי כלבים בישראל". זנדברג הוסיפה כי הוציאה פנייה דחופה לשר החקלאות בדרישה שיסיר את האפליקציה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

תגובת משרד החקלאות:

"המרכז הארצי לרישום כלבים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הוקם על מנת להסדיר את הפיקוח על כלבים במדינת ישראל וליצור מאגר נתונים אחד, כלל ארצי, הכולל בתוכו פרטים של כל הכלבים הרשומים בישראל. המאגר מאפשר לעקוב אחר הכלבים מבחינה בריאותית (חיסון כלבת), עיקורם / סירוסם והאם הינם משתייכים לקבוצת הכלבים המסוכנים. המטרה – פיקוח על הכלבים מתוך דאגה לבריאות בעלי החיים והציבור.

החוק להסדרת הפיקוח על כלבים מונה בבירור את הפרטים שחייבים להופיע במאגר (שם, כתובת וכו'). נושא זה אף נידון בכנסת (בוועדת הכלכלה) בעת אישור החוק, ושם הוחלט כי האינטרס הציבורי ליצור מאגר מידע אמין ונגיש לציבור גובר על אינטרס צנעת הפרט.

כל המשרדים הרלוונטיים (חקלאות, פנים ומשפטים) וחברי הוועדה נתנו דעתם בנושא ולבסוף הוחלט כאמור כי האינטרס הציבורי ליצור מאגר מידע אמין ונגיש לציבור גובר על אינטרס צנעת הפרט.

הכנסת אף קבעה כי ניתן לפנות למרכז הרישום במשרד בבקשה להסתיר את מספר הטלפון שלך. אם אזרח מעוניין להסתיר את מספר הטלפון שלו הוא יוכל לעשות זאת דרך כפתור 'כתוב לנו' באפליקציה החדשה או דרך פנייה במייל למאגר הכלבים".

גון קמני, ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי במשרד הפנים, בהמשך לתגובתו של עו"ד יהונתן קלינגר:

"אין כל מקום להשוואה בין מאגר משרד החקלאות לבין המאגר הביומטרי המוגדר סודי ביותר ומונחה אבטחה על ידי גורמי הביטחון. באבטחת המאגר הביומטרי מושקעים משאבים רבים ביותר כפי שגורמי הביטחון יודעים לאבטח נתונים רגישים. המאגר מופרד מכל רשת. אין ולא תהיה כל גישה אליו. במאגר הביומטרי אין כל פרטים מזהים- רק 2 טביעות אצבע, ותמונת פנים, אפילו לא מספר זהות. אין ולא תהיה כל כוונה ליצור אפליקציה למאגר הביומטרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully