וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא הגאדג'ט שיגרום לכם להפסיק לעשן?

6.12.2014 / 17:47

הצמיד החכם הזה יעמיס אתכם בניקוטין בדיוק ברגעים שבהם מתחשק לכם סיגריות, וייתן לכם עצות בזמן אמת לגבי הגמילה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לענוד אותו על היד כל הזמן - והוא כבר יחנך אתכם

צמיד חכם נגד עישון Sagentia SmartStop. wareable.com, אתר רשמי
צמיד חכם נגד עישון Sagentia SmartStop/אתר רשמי, wareable.com

הפסקת עישון היא תהליך לא פשוט, ויש לא מעט מוצרים שנועדו לעזור לכם בגמילה. אבל כל מעשן יודע שהתמכרות זה עניין של הרגלים, ושל זמנים מסוימים ביום שבהם הגוף פשוט חייב סיגריה: בבוקר ליד הקפה, בהפסקת צהריים, תלוי במעשן ובסגנון חייו. בנוסף, מוצרים כמו מדבקת ניקוטין מספקים כמות קבועה ומדודה של ניקוטין במהלך היום, שלא תמיד מסונכרנת עם הצרכים של המעשן.

הצמיד החכם החדש SmartStop, שעל פיתוחו עובדים מדענים במכון הטכנולוגיה Sagentia בבריטניה, אמור לפתור את הבעיה הזאת. לפי מאמר שפורסם ב- Business Weekly, הצמיד נועד להתאים את עצמו באופן חכם לצרכים ולהרגלים של המעשן: את הצמיד עונדים על היד בכל יום, במשך כל היום, והצמיד אוסף נתונים על הרגלי העישון של המשתמש - כמויות, זמנים, סדר יום וכו'. על ידי שליחת הנתונים לאפליקציה מיוחדת, נבנית תכנית תמיכה המותאמת למשתמש כדי שיוכל להתמודד עם החשק המתעורר ולהקטין אותו עם הזמן.

במהלך היום כולו המכשיר משחרר כמות קבועה וקטנה של ניקוטין לתוך גוף המשתמש, וכשמגיע הרגע שבו המשתמש בדרך כלל מעשן, המכשיר משחרר לתוך הגוף שלו כמות גדולה יותר, כאילו המשתמש יצא לעשן. במקביל, המכשיר מחובר לאפליקציה בסמארטפון של המשתמש, שמעניקה לו ייעוץ ותמיכה בזמן אמת במהלך תקופת הגמילה.

נער שובר סיגריה. ShutterStock
נער שובר סיגריה/ShutterStock

מכון Sagentia פיתח את הצמיד בשיתוף עם חברת Chrono Therapeutics, שגייסה לשם כך 34 מיליון דולר. המפתחים טוענים שההמצאה החדשה תחולל מהפכה בתחום הגמילה מעישון. "טכנולוגיות להפסקות עישון כמו מדבקות ניקוטין ומסטיק ניקוטין הן לא אפקטיביות", אמר מנכ"ל Chrono Therapeutics אלן לוי לביזנס וויקלי, "כי הן לא לוקחות בחשבון את האופי המעגלי של החשק לניקוטין, ולא מציעות למעשן תמיכה התנהגותית. אנחנו מאמינים שיש לנו טכנולוגיה מהפכנית שתפתור הרבה מהבעיות שהופכות את הגמילה לקשה כל כך".

את ה-SmartStop לא תמצאו עדיין בחנויות או באתרי רכישה, כיוון שהוא נמצא כרגע בשלבים אחרונים של עיצוב סופי, מיזעור והתאמה לשוק - בתור צמיד חכם שאמור להיות על היד 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, עליו להיות קל במיוחד ונוח ללבישה, וזו כרגע עיקר עבודתם של המפתחים. בינתיים, תצטרכו להשאיר את מדבקת הניקוטין שלכם על הכתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully