וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BBC חושף: תנאי עבדות במפעל אפל

21.12.2014 / 12:00

עובדים שלא מרשים להם לנוח, משמרות אינסופיות והתמוטטות מרוב עומס: ה-BBC שלח תחקירן עם מצלמה נסתרת למפעל אפל בסין וחזר עם תמונות קשות. טים קוק הודיע שהוא נעלב מהתחקיר

צילומים סודיים של ה-BBC במפעלים של אפל מראים על הרעה בתנאי העובדים - למרות הבטחות קודמות של החברה לשיפורם.

לא פשוט לייצר אייפון אחד. זה דורש כוח אדם רב, המון משאבים והמון עובדים. מפעל פגטרון שנמצא בפאתי שנחאי ומהווה חלק משרשרת האספקה של האייפון, נחשף לעיני המצלמה הנסתרת של רשת ה-BBC, ששלחה לשם כתב שיצטרף לצוות העובדים. התחקיר חשף עובד שלא נח במשך 18 יום רצופים למרות בקשות חוזרות ונשנות שלו, עובדים שנרדמים בעבודה על שולחן הרכיבים כיוון לא ישנו שעות רבות, משמרות של 12 שעות ואחראי משמרות שמתעמרים ומציקים לעובדים עוד בתהליך הראשוני של הראיון לעבודה (התחקיר המלא - בווידיאו למעלה).

תגובת אפל לא איחרה לבוא. טים קוק המנכ"ל וג'ף ווילאמס סמנכ"ל תפעול בכיר, אמרו לטלגרף שהם "מאוד נעלבו" והדברים לא הוצגו כמו שצריך. במכתב ששוגר ל-5,000 עובדי החברת בבריטניה וגם: "הדיווח של ה-BBC הראה שאפל לא משפרת את תנאי העובדים, תנו לי להגיד לכם שאין דבר רחוק יותר מהאמת".

אפל מסבירה שלמרות שיש לה מעל מיליון עובדים, השעות שהם עובדים ונחים נמדדות ונבדקות, ואף יוצאים דו"חות לבדוק האם העובדים מקבלים את התנאים הראויים. קוק ממשיך ואומר שה-BBC סילף את הדברים והראה רק חצאי אמיתות.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully