וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מסתערים: עלייה של 18% במכירות ברשת השנה

רועי גולדנברג

31.12.2014 / 12:28

פייפאל: השנה הגיעו המכירות ל-7.9 מיליארד שקל והן צפויות לעלות לכ-10 מיליארד שקל ב-2016. הצרכנים הישראליים במקום השני מבין מדינות מובילות בעולם ברכישה מאתרים בינלאומיים, כשההעדפה העיקרית היא לאתרים מארה"ב ומסין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
7.9 מיליארד שקל ב-2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישראלים ממשיכים להיות צרכנים חכמים, חדשניים ומגוונים ויותר ויותר מהצרכנים המקומיים רוכשים באינטרנט, שוק שצפוי לגלגל השנה כ-7.9 מיליארד שקל – עלייה של 18% לעומת 2013. כך, עולה ממחקר חדש שמפרסמת היום ענקית התשלומים המקוונת פייפאל. על-פי תחזית החברה, עד 2016 צפוי שוק המכירות באינטרנט בישראל לגלגל 10 מיליארד שקל.

על-פי המחקר, 67% מהישראלים מעל לגיל 18 צפויים להגדיל את כמות הרכישות המקוונות שלהם במהלך 2015, מתוכם 39% מתכננים לרכוש יותר מאתרים בחו"ל. כך, העלייה ברכישות באינטרנט נותנת את אותותיה גם בהבנה שהיצע ומחירים נוחים נמצאים לא מעט מעבר לים. המחקר הבינלאומי של פייפאל, שהקיף 22 מדינות ברחבי העולם ו-17.5 אלף נסקרים בני 18 ומעלה, הציב את ישראל במקום השני כש-82% מהצרכנים הישראלים ברשת קנו מאתרים בינלאומיים בשנה האחרונה. ישראל נושפת בעורפה של אוסטריה, שעוקפת אותה באחוז בודד ונמצאת בפער מול אוסטרליה, שניצבת במקום השלישי עם 75%.

יתרה מזאת, המחקר מראה כי קונים המבצעים לפחות 10% מסך הקניות המקוונות שלהם מאתרים בינלאומיים מבלים פי 2 יותר זמן באינטרנט ויותר חשוב מכך – מוציאים פי שניים יותר כסף מצרכנים שמבלים באתרים מקומיים.

בניגוד לישראלים, הגולשים בארה"ב ובסין מסתפקים בסחורה המקומית שלהם, כשפחות משליש מהגולשים שם (30% ו-26%, בהתאמה) רכשו בשנה האחרונה מחוץ למדינה שלהם. שתי המדינות הללו הן גם היצואניות הגדולות ביותר לשאר העולם, כשארה"ב אחראית על 26% מכלל המכירות הבינלאומיות ברשת וסין אחראית ל-18%.

העדפות הרכישות של ישראלים מאתרים בחו"ל מתיישרות לפי הממוצע העולמי, כש-57% מהישראלים מעדיפים לקנות מארה"ב ומסין, בעוד בריטניה מהווה 26% מהעדפות הישראלים והונג קונג 23%. האתרים המועדפים על הישראלים הם איביי, החברה האם של פייפאל (48%), עלי-אקספרס (19%) ואתרים של יצרנים וקמעונאיים (12%) ואמזון (6%).

העובדה שישראלים לא מעטים מחפשים באתרים בחו"ל את מבוקשם, מצביעה על בעיה כלשהי בעולם הקמעונאי הישראלי. באיגוד האינטרנט הישראלי, שלקחו חלק במסיבת העיתונאים שערכה היום פייפאל לחשיפת נתוני המחקר הבינלאומי, הצביעו על הסיבות בגינן הסוחרים הישראלים לא מספיק אטרקטיביים עבור הצרכן המקוון. כך, עולה כי רק 26% מבעלי העסקים המקוונים מאפשרים בו מסחר אלקטרוני וכי החסמים עבורם הם בעיקר חסמי ידע בחתום לצד חשש מאתגרי לוגיסטיקה ותפעול.

ומה בכל זאת מביא יותר ויותר ישראלים לרכוש באינטרנט? התשובה לכך היא המחירים הזולים, לפי 50% מהישראלים שהשתתפו בסקר של פייפאל. 31% נוספים העידו כי טעמי הנוחות של חיסכון בזמן מהווים עבורם יתרון בקניות אונליין ו-12% אמרו כי האינטרנט מאפשר להם לבצע רכישה נכונה יותר שמתבססת על תחקיר מוקדם. 5% בלבד העידו כי האינטרנט מציע רכישת מוצרים ייחודיים וקשים להשגה.

מנגד, התבקשו ישראלים לענות מה מונע מהם לרכוש באינטרנט והרוב (63%) טען כי ישנו חשש שמא יזמינו מוצר אחד ויקבלו מוצר שונה מזה שהזמינו. שיעור גבוה נוסף (56%) אמר כי נושאי המכס והמיסוי מעיבים על הרצון לקנות אונליין, בעוד 52% טענו לעלויות המשלוח הגבוהות כחסם מרכזי עבורם. מחצית מהישראלים טענו כי הם חוששים שהמוצר כלל לא יגיע אליהם אם יזמינו אותו ברשת.

  • עוד באותו נושא:
  • פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully