וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ברשת: רביב דרוקר נגד נפתלי בנט

5.1.2015 / 10:48

למען האמת, זה יותר יגאל סרנה נגד נפתלי בנט נגד רביב דרוקר נגד יותם זמרי נגד עמיר שיבי. כך הצית המאמר של סרנה ב"ידיעות אחרונות" מלחמת רשת עקובה מלייקים

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
נפתלי בנט/ראובן קסטרו

מערכה ראשונה: יגאל סרנה נגד נפתלי בנט

בשבת האחרונה פרסם העיתונאי יגאל סרנה במוסף "ידיעות אחרונות" טקסט על שר הכלכלה נפתלי בנט, תחת הכותרת "קולונל קורץ וקפטין בנט". בתוך סבך של תיאורים פיוטיים, הביא סרנה את סיפורו של קצין זוטר בשם נפתלי בנט, שבזמן מבצע "ענבי זעם" ב-1996 - לפי סרנה - הוביל לסיבוך שתבע את חייהם של מעל 100 אזרחים בכפר כנא.

אתמול (א'), העלתה נועה אסטרייכר, עורכת ב"דה מרקר", פוסט לפייסבוק ששיתף את המאמר של סרנה ואת הסיפור שבו. הפוסט הפך לוויראלי במהירות, עם מעל אלף שיתופים, ואפילו סרנה כתב פוסט משועשע על כך שיש לו מה ללמוד ממנה על ויראליות.

מערכה שניה: נפתלי בנט נגד יגאל סרנה

העניין המחודש בטור של סרנה ובסיפור של בנט בכפר קנא התניע תגובת שרשרת קשה ברשת. נפתלי בנט כתב פוסט ארוך בפייסבוק שלו תחת הכותרת "תעזבו את החיילים כבר, אנשים קטנים", בו הוא קושר את הדרישה לחקור את לוחמי גבעתי על התנהלותם באירוע חטיפת הדר גולדין, לבין הטור שכתב עליו סרנה. "מיום שישי אני נתון תחת מתקפה על כך שאני 'אחראי לטבח בכפר כנא'", כתב בנט, "לכל אותם מושכי מקלדת, היושבים בבתיהם הנוחים ומעזים לכתוב עצות לחיילים שיורקים דם בחזית, תתביישו".

מערכה שלישית: רביב דרוקר נגד נפתלי בנט

המגיבים של בנט חיזקו אותו בתגובות נלהבות, אך כעבור כמה שעות, עוד "מושך במקלדת" קפץ להלעיז. העיתונאי רביב דרוקר צייץ בטוויטר שלו את תרומתו לפרשת כפר קנא: "איש צבא בכיר, שמתמצא היטב בתחקיר כפר כנא מ 96 אמר לי לפני זמן מה: ברשת הקשר נשמע הקצין הצעיר בנט היסטרי והלחץ שלו תרם לא מעט לתקלה הנוראית", כתב.

מערכה רביעית: נפתלי בנט נגד רביב דרוקר ובחזרה

גולשי הטוויטר זעמו על הציוץ. "איש צבא בכיר שטוען שזוכר את רשתות הקשר 18 שנה לאחור הוא או שקרן או חרטטן", צייץ אחד הגולשים. "ככל שבנט יעלה בסקרים כך תתחילו לצייץ האשמות פאתטיות פרה הסטוריות? מעורר חמלה", צייצה אחרת. "אני רחוקה מלהיות מצביעת בנט, אבל אלוהים! איזו אמירה צהובה ועלובה", צייצה גולשת נוספת.

בין הגולשים הזועמים היה גם נפתלי בנט עצמו, ששיתף את הציוץ של דרוקר בפייסבוק וכתב מעליו: "אני זוכר היטב איפה הייתי בלילה ההוא ב96. הייתי עם החיילים שלי, בעומק לבנון, מול האוייב. איפה אתה היית דרוקר באותו ערב?". דרוקר עצמו לא נשאר חייב, שיתף את התגובה של בנט בעמוד שלו והשיב שם: "נפתלי, אני גם זוכר היטב את אותו לילה. שכבתי במיטתי המחוממת [...] חשבתי כמה עוד הגיבורים האלה ישתמשו בגבורתם כדי לא לענות על שאלות כמו מה הקשר בין 'הבית היהודי' והחקירה החדשה על שחיתות. בנוסף ציין דרוקר כי "מותר לקצין צעיר לטעות, אבל זה מוזר מאוד שכל השנים אתה נמנע בעקשנות מלספר מה קרה שם".

רביב דרוקר. בן קלמר
רביב דרוקר/בן קלמר

וברקע: יותם זמרי נגד עמיר שיבי

ההתנצחות בין בנט לדרוקר הסתעפה לעוד פינות ברשת. יותם זמרי, קופירייטר ואושיית רשת המזוהה עם הימין, שבנט עצמו שיבח לא מעט ואף "אירח" אותו בעמוד הפייסבוק שלו כשהחשבון של זמרי נפרץ, שיתף את הציוץ של דרוקר אצלו בעמוד. בטקסט שכתב בפוסט זמרי כינה את סרנה ואסטרייכר "חולרות תקשורתיים", את סרנה "חולה נפש" ואת אסטרייכר "מטומטמת מעיתון הארץ שרוצה להיות יגאל סרנה כשתגדל", ועל הציוץ של דרוקר כתב: "כשרביב דרוקר הגיבור מעלה ציוץ חלאתי שכזה לא יזכיר להזכיר לכולכם, את עליבותה של התקשורת. סתם שתדעו מי עומד בצד שמנגד. תזכרו. זו לא מערכת בחירות, זו מלחמה, ביניכם, לבין אלה הבטוחים באמת ובתמים שגנבתם להם את המדינה".

הפוסט הזה הצית את אושיית הרשת המזוהה עם השמאל, עמיר שיבי, שצילם את הפוסט של זמרי והדגיש בו את המילים "זו מלחמה". "דוברו של בנט הכריז על מלחמה", כתב שיבי, "נראה שהפאתווה הפעם היא על שמו של רביב דרוקר (או אם לצטט את עוקביו של זמרי, על ילדיו של דרוקר) סמולנים... דרוקר... זהירות..." וכדי שיהיה ברור למה הוא מתכוון, צירף שיבי תמונה של יגאל עמיר וכתב "אם אתם מבינים למה אני מתכוון... וינק וינק".

גם על כך הגיב זמרי: "איזה כיף לראות את שיבי מגן על דרוקר", כתב בלעג בפוסט הבא שלו, "זכרו, זו מלחמה, הניצחון בה הוא בקלפי, כל קול לימין, הוא קול נגד שיבי וחבריו". על הפוסט של דרוקר, שטען שבנט "משתמש בגבורתו" כדי להתחמק משאלות על שחיתות, כתב זמרי "חמוד דרוקר, קלט שהסתבך עם סטטוס חלאתי אז עכשיו הוא מנסה לערבב אותנו עם טענות על שחיתות. מוזר, כשזה נגע לאהוב ליבו אולמרט הוא היה פחות תקיף וטען כי אסור לדרוש עונש מאסר, 'האיש אהוד אולמרט נענש מספיק', מה אתם חושבים לעצמכם עיתונאים, שלא יגיעו לציטוטים העלובים שלכם ויעמתו אתכם מולם? רבאק, והוא עוד עיתונאי שנחשב 'רציני'".

ושיבי, ממיסט מושבע, הנציח את פרשת כפר כנא בקומיקס עוקצני:

דרוקר, אתה לא חושב שהציוץ שלך על בנט היה קצת נמוך?

"אני מסכים שזה לא צריך להיות הנושא המרכזי של הבחירות, אבל שבנאדם משתית במידה רבה את הקמפיין שלו על הקריירה הצבאית שלו נראה לי נכון שיספר על כולה. גם על ההצלחות וגם על הכשלונות - אפילו אם הכתב שהעז רחמנא ליצלן לצייץ על זה לא חירף את נפשו לידו בלבנון".

ומה בדבר הביקורת על כך שפתאום אתה יוצא נגד השחיתות, אבל כשזה נגע לאולמרט היית פחות תקיף? יותם זמרי טען שאולמרט הוא "אהוב ליבך".

"אני אשמח אם אהוד אולמרט ישמע על זה, כי הוא לא דיבר איתי תשע שנים, משנת 2005 ועד 2014, והרקע לכך היה שורה של תחקירים בשם 'תעשיית השחיתות של אולמרט' שפרסמתי עליו ושניתן בנקל למצוא בגוגל. אחד מהם אף הביא את היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד אולמרט שבסופה הומלץ להגיש נגדו כתב אישום. אז להגיד שהוא אהוב ליבי? זה באמת אחר הדברים המצחיקים ששמעתי הבוקר".

עמיר שיבי מסר בתגובה: "בשום מקום לא טענתי שזמרי מעוניין לפגוע בדרוקר. או בחנין זועבי.או בנטלי וקסברג כהן. או בי. את העבודה השחורה הנ"ל הוא משאיר לחלק מעוקביו. הוא הלא רק אחראי לשלהוב הרוחות. ובמאמר מוסגר, הוא עושה זאת מצויין".

יותם זמרי מסר בתגובה: "אמרתי שהעיסוק בתקרית עלומה מלפני 20 שנה לפתע רגע לפני בחירות זה חלק ממלחמה בין התקשורת לחלקים גדולים בציבור, שיש להכריע בקלפי. אני לא מהמאיימים. לשיבי לעומת זאת אני מאחל המון בריאות נפשית".

תגובתו של יגאל סרנה טרם התקבלה.

סייע בהכנת הכתבה: דוד אברהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully