וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סטארטאפ ישראלי ייבחר להילחם בטרור העולמי?

20.1.2015 / 8:08

מערכות זיהוי מתוחכמות, מצלמות אבטחה שיצותתו לכם ומוניטורים שפועלים בשילוב עם גלי מוח אנושיים: אלה הסטארטאפים שיוצגו בכנס טכנולוגיות ללוחמה בטרור מחר, במסגרתה יעניק משרד ההגנה האמריקאי 100 אלף דולר לסטארטאפ שיגן עלינו מטרור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת הזיהוי של ThirdEye/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני מספר חודשים הכריז פורום MIT ליזמות בישראל על תחרות סטארטאפ מיוחדת לחברות ישראליות, בחסות משרד ההגנה האמריקאי. המטרה: למצוא סטארטאפ שיציע פתרונות טכנולוגיים ללוחמה בטרור, נושא שמעסיק בתקופה האחרונה גם את הציבור הישראלי וגם - לנוכח התגברות איומים כמו דאעש בשנה האחרונה - את הציבור האמריקאי.

עשרות חברות סטארטאפ ישראליות הגישו את ההצעות שלהן, ומחר (ד'), במהלך כנס טכנולוגיות ללוחמה בטרור שייערך בתל אביב, יוכרז הסטארטאפ המנצח, אשר יזכה את יזמיו בפרס של 100 אלף דולר, בנוסף להדרכה וייעוץ להם יזכו לאורך תהליך הוצאת הסטארטאפ לפועל. (לפרטים על הכנס ודרכי הגעה - היכנסו ללינק הזה).

הסטארטאפים רובם ככולם הם בתחום ההגנה ומניעת פעולות טרור - ולא בתחום הלוחמה הפעילה. אלה שהגיעו לגמר ויהיו מועמדים לפרס מחר, מתמקדים בעיקר בתחום של איתור וזיהוי חשודים, מעקב ואיסוף מודיעין.

אז אילו סטארטאפים יוצגו בכנס? הפיתוח של חברת InnerEye, למשל, מיועד לגופי לוחמה והגנה, והוא משלב את חוש הראייה האנושי עם ראייה ממוחשבת. באמצעות שימוש בגלי מוח של תצפיתן המחובר למוניטורים הסוקרים את השטח, הוא יוכל לזהות מטרות בשטח באופן ברור ומיידי ולנתח את הממצאים בו-זמנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמייה של טכנולוגיית InnerEye/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועמדת נוספת בתחרות הוא טכנולוגיית ה-Quartet, שמייצרת מפות תלת ממדיות מתוך צילומי שטח רגילים - באופן אוטומטי. באופן זה ניתן יהיה לסרוק לנתח לעומק שטחים מצולמים, דבר שייסיע לכוחות הביטחון לאסוף מידע אסטרטגי לגבי איזורים מסוימים לפני פעולת הגנה או לחימה במחבלים, ולקבל החלטות טקטיות בצורה מושכלת יותר. לדברי היזמים, הפיתוח הזה עשוי לחסוך עלויות רבות בתחום איסוף נתוני קרקע - ולהגביר את יעילותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טכנולוגיית ה-Quartet הופכת צילומי שטח סטנדרטיים לגופים ממוחשבים תלת ממדיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת ThirdEye פיתחה סורק המזהה בקלות נוכחות של אנשים באיזור מסויים, בכל סביבה שהיא - גם בתנאי שטח קשים. על ידי כך, היא תשפר משמעותית את תנאי הראות של חיילים בשטח או תצפיתנים, ותגביר את האפקטיביות של כלי נשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת הזיהוי של ThirdEye/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכשיר ה-MicroSpark מבטיח שביכולתו לזהות חומרי נפץ בכל מצב ובכל תרכובת, גם אם מדובר בכמות מזערית. בתוך המכשיר נמצאת רשת נשלפת, אותה מוציאים ומעבירים בקרבת החפץ או האדם שרוצים לבדוק, כמו גלאי מתכות. כשמחזירים את הרשת לתוך המכשיר, הוא בודק את החומרים שנותרו עליה - גם ברמה המיקרוסקופית - ומודיע אם היא מכילה חומרי נפץ. המטרה היא לשווק את המכשיר לשדות תעופה ושאר איזורים רגישים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועמדת נוספת בתחרות הוא טכנולוגיית ה-InSoundz, שנועדת לשרת את תחום המודיעין והציתות של גופי ביטחון. בעזרת InSoundz ניתן לבודד קולות ברמה מקסימלית של דיוק גם במקום הומה אדם, ומאפשרת מעקב ואיסוף מידע ברמה גבוהה. אפשר יהיה להשתמש ב-InSoundz במכשיר ציתות נייד, או דרך מכשירים שיוצבו באיזורים הומים דרך קבע - כמו מצלמות אבטחה לכל דבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמייה של מערכת InSoundz/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת VBact מציעה פתרונות לאיתור של הרעלה סביבתית מסוכנת, בעיקר במקורות מים. הסורק המיקרוביולוגי שפיתחה סורק מאגרי מים מסביב לשעון, ומזהה פעילות בקטריאלית חשודה - בהתבסס על ניתוח התמונה בלבד. הסורק יכול לנתח גם נוזלים אחרים, ואפילו אוויר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציית Stabilitas נועדה להגן על מטיילים מפני פעולות טרור. היא תספק למחזיקים בה אינפורמציה מסודרת ומעודכנת על כל תרחיש בטחוני בזמן אמת באמצעות דיווחי גולשים, תסמן על המפה גופי ביטחון או איזורים מסוכנים ותספק לחצן מצוקה ומענה מהיר למצבי חירום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם Musketeer היא אפליקציה בטחונית, המספקת למשתמש רשת חברתית של אנשים שייחלצו לעזרתו - בין אם אלה כוחות הצלה מקצועיים, או אזרחים פשוטים שמחוברים גם הם לאפליקציה וקיבלו ממנו קריאה לעזרה.

לדברי מארגני התחרות, זו פעם ראשונה שמשרד ההגנה האמריקאי יוזם פרויקט שמטרתו לאתר חברות סטארטאפ ישראליות פורצות דרך בתחום הביטחון. "משרד ההגנה האמריקאי מבין את תפקידן החשוב של חברות סטארטאפ בפיתוח כלים להתמודד עם איומי הטרור, והתחרות הזאת מבטאת זאת היטב", אומרת אילה מטלון, מנכ"ל פורום MIT ליזמות בישראל. גדעון מילר, הממונה על התחרות מטעם הפורום, מדגיש כי הבחירה של האמריקאים דווקא בחברות ישראליות היא בגלל המוניטין שיש לישראל בתחום היזמות. "הם הבינו שזה המקום לחפש בו סטארטאפים פורצי דרך", אומר מילר, "ודרך התחרות, הם יוכלו להגיע ליוזמות רלוונטיות, בעיקר של חברות קטנות שאילולא התחרות לא היו מוציאות את הרעיונות שלהן לפועל".

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully