וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק ישראלי ראשון ב-Xbox One

21.1.2015 / 16:37

משחק שפותח בחלקו בישראל מגיע לקונסולה החדשה של מיקרוסופט. אבל הוא לבד, חברות משחקים ישראליות זוכות להצלחה גדולה בתקופה האחרונה. כבוד למגזר

יח"צ - חד פעמי

תעשיית המשחקים הישראלית ממשיכה לצבור הכרה בשוק הבינלאומי. בין אם זה רכישות של חברות קטנות כמו Upopa, או הכרה בחנויות עצמן כמו המשחק Wonderball Heroes
, אבל המשחק Ori And The Blind Forest מסתמן להיות המשחק הישראלי (בחלקו) הראשון עם תקציב עתק שישאיר את חותמו על המפה ויגיע גם לקונסולת ה-Xbox One.

המשחק עשה את הבכורה שלו עם טריילר מרשים ביותר ב-E3 ב-2014. חברת Moon Studios היא חברה בינלאומית שיסד גנאדי קורול עם שותפים נוספים. משיחה שערכתי עם אחד המפתחים הישראלים, אריה ברסקי, ישנו צוות פיתוח ישראלי בארץ. גנאדי הוא ראש הפרויקט, והם עובדים עם מפתחים ומעצבים מחו"ל.

באתר המשחק מספרים מפתחי החברה Moon Studios שהם עובדים על המשחק כבר 4 שנים (בשיתוף עם מיקרוסופט), והמטרה שלהם היא ש"כל מסך במשחק יהפוך לציור חי". ההשראה למשחק לקוחה משמות גדולים משנות התשעים, כמו משחק הסופר נינטנדו "זלדה: לינק לעבר" ו"סופר מטרואיד" (אחד המשחקים האהובים עלי). למי שלא מכיר מדובר במשחקים ארוכים וגדולים כאשר בזלדה לפי האתר howlongtobeat.com זקוקים ל-18 שעות משחק על מנת לסיים אותו. נציגות ישראלית כבר קיימות בקונסולות הדור הקודם של מיקרוסופט עם משחקים כמו Mini Ninjas Adventures לקינקט ו-The Splatters, המשחק הזה יהיה דריסת הרגל הראשונה בקונסולת ה-One.

Ori And The Blind Forest מספר סיפור התבגרות, כאשר השחקן מוצב "בנעלי" רוח היער, הוא צריך להבין לבדו מה תפקידו בעולם בו הוא מתקיים. השחקן ימצא בהמלך המשחק הרבה שידרוגים לדמות, כאשר לא בכולם חובה להשתמש ויש יותר מדרך אחת לפעמים לפתור פאזל.

לפי הציוץ החדש בחשבון החברה המשחק יצא ב-11 למרץ לקונסולת ה-Xbox One ול-PC. גאווה ישראלית.

עוד משחקים ישראלים מייצרים כותרות

חדשות נוספות מתעשיית המשחקים הישראלית מהעת האחרונה:

* חברת פלאריום הישראלית השיקה בשבוע שעבר את משחק האסטרטגיה Stormfall: Rise of Balur למובייל. גרסת הפייסבוק של המשחק צברה משנת 2012 מעל 30 מיליון שחקנים רשומים ברחבי העולם. פלאריום נוסדה ב-2009, הנהלת החברה נמצאת בהרצליה והיא מעסיקה יותר מ-700 עובדים. משחקיה צברו למעלה מ-130 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

Stormfall: Rise of Balur זמין להורדה בחינם ומכיל אפשרות רכישות פנימיות.
להורדה מהאפ-סטור
להורדה מגוגל פליי

* ענקית משחקים ישראלית אחרת שמתרחבת היא טאבטייל (TabTale). החברה המתמקדת בתכנים אינטראקטיבים לילדים ומשמשת גם כפאבלישר בחנויות האפליקציה, הודיעה בתחילת החודש על רכישת סטודיו משחקים בסרביה. הסטודיו הסרבי מונה כיום עשרה עובדים, אשר פיתחו את משחק ה- ""Genesis Rising, שנחשב למשחק המחשב הגדול בסרביה. מטה טאבטייל ממוקם בתל-אביב, ולחברה אשר נוסדה ב-2010 יש כיום למעלה מ-230 עובדים הפרוסים במשרדים ברחבי העולם. לחברה למעלה מ-500 מיליון הורדות ו-30 מיליון משתמשים חודשיים פעילים במשחקי המובייל ואפליקציות חינוכיות לילדים.

* כבוד גדול גם לחברת פלייבאז (PlayBuzz) שסגרה את דצמבר 2014 כמובילה החודשית בין האתרים המשותפים בפייסבוק. החברה התל אביבית מפיצה חידונים ברשת הצליחה לעקוף ענקיות כמו באזפיד או ה-BBC עם 8.6 מיליון שיתופים בפייסבוק.

* ואם אתם קטנים אבל חולמים יום אחד לייצר משחקים שיגיעו להיקף של הענקיות הישראליות האלו, אתם יותר ממוזמנים להגיע לאירועי הגלובאל גיים ג'אם. אירוע פיתוח המשחקים השנתי העולמי אשר נמשך על פני 48 שעות רצופות של פיתוח משחקים, ונחשב לאחד משיאי השנה של קהילת פיתוח המשחקים המקומית והעולמית כאחד. ברחבי הארץ יתרכזו מספר קבוצות החל מיום רביעי בערב. הרשמה ופרטים מלאים באתר הגיים ג'אם הישראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully