וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונעבור לתחזית: 5 אפליקציות מזג אוויר לקראת הסערה

10.2.2015 / 11:44

ענני סערה מתקרבים ובסמארטפון שלכם יש הרבה יותר ממתי ואיפה עומד לרדת גשם. הנה 5 אפליקציות שיעזרו לכם להבין אם לקחת מטריה או לא, כולל אחת שתוסיף כמה קללות על הדרך ואחת שתלמד איך נוצר שלג

לורד אדארד נד סטארק. HBO,
זכר צדיק לברכה/HBO

אנחנו לא באמת צריכים תמונה של לורד אדוארד סטארק בשביל לדעת שהחורף מגיע. בניגוד ל"משחקי הכס", שם החורף נמשך כמה שנים ברצף, בישראל מדובר על עניין של כמה ימי גשם פה ושם בין נובמבר לפברואר. אבל מה לעשות שאף אחד כבר לא מוציא ראש מהחלון ומושיט יד לבדוק מה קורה בשמיים, אלא אנחנו כל הזמן עם הראש בתוך הטלפון.

אפליקציית מזג אוויר מובנית כבר בתוך הסמארטפונים, אך במרחב של חנויות האפליקציות יש כמה שעושות את זה אחרת. ככה שאם הראש כבר תקוע במסך, אולי נוכל ללמוד דבר או שניים.

אז הנה 5 אפליקציות מזג אוויר שכדאי להכיר. ספוילר: בקיץ חם ובחורף קר ולנד סטארק מורידים את הראש.

1. הפשוטה

אפליקציית מזג אוויר, תחזית, Solar : Weather, חורף. אור קורץ, צילום מסך
Solar Weather: אני אצבע את השלכת באדום-צהוב חום כזה/צילום מסך, אור קורץ

אפליקציות מזג אוויר בסמארטפון יכולות להיות מסורבלות לפעמים. הן מציפות במידע על לחץ אוויר וגובה גלים בזמן שרק רצינו לדעת אם לקחת היום מטרייה. הכירו את Solar Weather, שמנסה לפשט את המסר בצורה מינימליסטית על ידי צבעים.

בלחיצה אחת ניתן לראות את הטמפרטורות בכל אזור, כשהצבעים יתנו אינדיקציה על כך מידת החום או הקור. על פי המוסכמה של צבעים קרים וחמים, צהוב-כתום מסמנים חום וירוק-כחול עבור קור. גם השימוש פשוט: החלקה איטית כלפי מעלה תעביר את הזמן קדימה ותתן מידע על הטמפרטורות ל-24 שעות הבאות והחלקה למטה תתן תחזית לשלושה ימים הבאים. ניתן להוסיף ערים בהחלקה עד הסוף שמאלה ובצביטה החוצה (זום אאוט) נוצר פסיפס צבעוני של כל הערים שהוספנו.

להורדה בחינם: אייפון | אנדרואיד

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

2. החברתית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולה תייר לראש שער הנצחון, מעלה תמונה עם עננים והופה הוא באייטם בוואלה!/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה אפליקציות מזג האוויר אתם מכירים שזכו בפרסים?האפליקציה של Yahoo למשל זכתה בפרס העיצוב היוקרתי של אפל ב-2013. מאוחר יותר אפל הפסיקה את השותפות עם יאהו והיום התחזית באייפונים מגיע מ-The Weather Channel. האפליקציה של Yahoo עדיין קיימת בנפרד, והחדשות הטובות הן שהיא עדיין נהדרת.

כבר בהתקנתה האפליקציה תבקש לשלוח נוטיפיקציות בבוקר ובערב, כדי שנוכל ללכת לישון כשהמטריה כבר בתיק. העיצוב עצמו מרשים ביותר, והאפליקציה מראה תמונות אמיתיות שנמשכות מפליקר (נרכשה על ידי Yahoo ב-2005) שצילמו גולשים לפי מיקום ושעה. זה שילוב יפה וחכם בין השירותים שמאפשר לכל אחד לקחת חלק פעיל, ואולי הצילום שלכם של קרני שמש מאחורי מגדל שלום יזכה לעטר את מה שכל המשתמשים יראו כשהם יחפשו את תל אביב בצהריים.

במשיכה מלמטה למעלה נקבל התראות על מזג אוויר קיצוני, כמו ערפל כבד, שלג, תחזית עד 10 ימים קדימה, סיכוי לממטרים, אילוסטרציה חביבה של הרוח בידי תחנת רוח קטנה, חדשות תחזית בטקסט ועוד.

מי שממש משעמם לו יכול ללחוץ על סימן המפה ולקבל דרגות חום ומפת רוחות, וגם זמני זריחה ושקיעה, דרגות UV, "תחושה" (כלומר, איך זה באמת מרגיש בחוץ בשילוב הרוח) בלחיצה על שלושת הקווים בצד שמאל למעלה נפתח תפריט נוסף וניתן להוריד שם עוד אפליקציות של Yahoo ולעבור במהירות למקומות נוספים שהזנו למפה.

להורדה בחינם: אייפון | אנדרואיד

3. האותנטית

תחזית אותנטית, תחזית מזג אוויר, אפליקציית מזג אוויר. Google play, צילום מסך
אל תסתבכו איתה/צילום מסך, Google play

אפליקציה שממש לא לוקחת את עצמה ברצינות היא Authentic Weather שמדווחת על מזג אוויר במשפטים, ומקפידה לשלב את המילה "פאק" (FUCK) בכל דיווח. מתחת לאפס? היא תגיד: "יואו זה פאקינג קפוא בחוץ!".

מפתחי האפליקציה מבטיחים משפטים מקוריים ומתחלפים כל פעם עם פנינים כמו: "מותר לי להגיד פיטמות? כי הם פאקינג קפאו" ו-"תישאר בפאקינג מיטה, אין סיבה לצאת היום", או: "פאקינג לא להאמין, נחמד בחוץ הולי שמולי!". במובן מסויים זו גם האפליקציה הכי כנה. למי שבכל זאת מתעקש האפליקציה תראה את הטמפרטורה גם במספרים.

להורדה בחינם לאנדרואיד
3.5 ש"ח למשתמשי האייפון

4. המתריעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מומלץ לציידי סופות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשבארץ יורד שלג כל הסטטוסים ודיווחי החדשות עוסקים רק בזה, אבל מה עם מדינות חסרות מזל שיש אצלם חורף קיצוני? אם אתם רוצים לעקוב אחרי סופת הברקים הקרובה או לקבל עדכון על הטורנדו הנושב לכיוונכם, אפליקציית NOAA Radar Pro (לאייפון בלבד), תיתן לכם בדיוק את זה.

הגרסה החינמית כוללת הרים של פרסומות ומספקת תחזית רגילה ורוב מה שאפליקציית מזג אוויר סטנדרטית תספק עם טמפרטורת, אחוזי לחות, סיכוי לממטרים ולחץ ברומטרי. פיצ'רים שמתחילים לעניין הם ניטור מלא של האזור מגשמים, משמע אפשר להציב סיכה על המפה וכל פעם שיש טיפטוף תקבלו התראה.

הגרסה בתשלום ללא פרסום, וכוללת את החלק האקסטרימי עם התראות על הגעתם של: סופות ברקים, שטפונות, סופות רוח ואש (כן יש דבר כזה, בדקנו), הוריקן ושלג. בנוסף האפליקציה מאפשרת להכניס יעד מעודף למסך הנעילה באייפון (רק לבעלי iOS 8). היא עובדת ישירות עם השירות המטאורולוגי כך שניתן לראות תזוזות עננים בזמן אמת.
חשוב לציין שהאפליקציה מאוד דורשת מבחינת הבטרייה, אז מומלץ להפעיל אותה במידה ולסגור לאחר השימוש.

להורדה לאייפון: בחינם | בתשלום

5. המחכימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היא לא תגיד אם ירד מחר שלג בחרמון אבל כן תסביר איך הוא נוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאלתם את עצמכם פעם מה זה בכלל גשם? איך הוא נוצר? למה יש קרחונים? מה זה בכלל אקלים? מה לגבי התזוזה של מי התהום? והכי חשוב: איך נוצר הר געש? כולם חלק מהדבר הגדול הזה שנקרא מזג אוויר. האפליקציה המאוד מיוחדת לאייפד Earth Primer לא רק שואלת אלא גם מדגימה.

האפליקציה עובדת כמו משחק שבו כל פעם נוספים עוד כלים למאגר וניתן לעצב את כדור הארץ באופן מיוחד יותר. מתחילים במבט מלמעלה לתוך ליבת כדור הארץ. שם יסבירו לנו על לוחות טקטוניים והרי געש, וכן, אפשר בהחלט ליצור הרי געש ואף די מרשימים. ונרד לאט לאט למטה לאדמה, שם יוסבר לנו על משקעים, קרחונים, איך נוצרים הרים ועוד.

הכל נעשה בגרפיקה מאוד מרשימה עם אינטראקציה כמעט מלאה בכל עמוד ותמונות אמיתיות מהעולם שמציגות איך מה שעשינו במשחק נראה במציאות. לאחר כל הכיף הזה, יש גם מצב Sandbox בו נוכל לבחור פיסת אדמה ולעצב אותה כרצוננו. יוצר האפליקציה חיים גינגולד עבד לצד מעצב המשחקים וויל רייט האגדי על המשחק Spore בוא הוא הציג פיצ'ר דומה. יופי של אפליקציה.

עולה 34.90 ¤ לאייפד בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully