וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג חזרה להיות מעניינת

שליח וואלה! התנסה במכשירים החדשים של סמסונג בכנס המובייל בברצלונה. בשורה התחתונה: הגלקסי S6 וה-Edge הם שינוי הכרחי ומשמעותי מבפנים ומבחוץ

AP

ה-S6 Edge של סמסונג הוא טלפון מעניין. לא מדובר במובן הגימיקי של המלה, הוא לא "מעניין" כמו ש-Galaxy Note Edge מאשתקד היה. לא, מדובר במכשיר בו נלקחה החלטה עיצובית שאינה קיצונית יתר על המידה, אלא כזו שבאמת מעוררת עניין בפונקציונליות שלו.

ל-LG היה מקרה דומה עם ה-Flex בשנה שעברה - שינוי עיצובי מהותי אך לא מעורר מחלוקת במיוחד. וסמסונג ממש צריכה את העניין הזה בימים אלה.

אי אפשר להאשים רק את אנשי סמסונג בנתח השוק היורד שלה. הוא יורד, בין השאר, כי השוק מתרחב ומספר השחקנים בו עולה: שיאומי הסינית הגדילה את נתח השוק שלה ב-5 אחוזים בתוך שנה בלי שרובכם בכלל תכירו סמארטפון אחד שלה, וכך גם רוב הצרכנים בעולם המערבי.

לא עוד מאותו הדבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמסונג גלקסי S6/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגלקסי S5 לא היה מה שסמסונג הייתה צריכה ב-2014. הוא היה דומה מדי ל-S4, חידש מעט מדי, ולא נהנה מהמצב בו HTC למשל נמצאת השנה כאשר הציגה מכשיר כמעט זהה לזה של אשתקד, אך תוך שיפור הבעיה המהותית ביותר בו.

ל-S5 לא היו בעיות מהותיות, הוא פשוט היה משעמם. זה היה טלפון עם תג מחיר גבוה שאת היתרון שלו על פני מכשיר זול בעשרות אחוזים היה קשה להסביר. סמסונג פחות או יותר מודה בזה, ובאירוע ההשקה ב-MWC נטען כי החברה חזרה ללוח השרטוטים ובנתה הכל מהתחלה. להתראות גב פלסטיק שנראה כמו עור ; שלום, זכוכית (Gorilla Glass 4) מקדימה ומאחורה. להתראות, חיישן טביעות אצבע גנרי - שלום, חיישן מתקדם שעל פניו מתנהג בדיוק כמו זה של האייפונים האחרונים. מניחים את האצבע, וזה פשוט עובד.

קורבן נוסף, הגב מתפרק, שם מסמר אחרון בארון הקבורה של הסוללות המתחלפות. בסמסונג מעדיפים לספר לכם במקום זה שניתן לטעון את סוללת המכשיר תוך 10 דקות כך שתספיק ל-4 שעות שיחה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מנסים לחדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד ישר, אחד קמור. המפרטים די דומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוצאה של חידוש סדרת גלקסי היא, כאמור, ה-S6 וה-S6 Edge. הם זהים מהרבה מאוד בחינות - מצויידים במעבד מהיר, המון זכרון, מצלמה שלפחות מחמש התמונות שצילמנו בשטח ההדגמה של המכשיר עובדת מעולה. בסמסונג, אגב, טוענים שהיא נדלקת בתוך 0.7 שניות. לא היה לנו סטופר, אבל זה נשמע מדוייק למדי. קשה לשפוט כמה המפרט של המכשיר טוב אם נמצאים איתו כמה דקות בודדות. על הנייר, הוא מצויין.

אפשר להגיד ששני הסמארטפונים נראים מצויין. לא בטוח אם הם הטלפונים היפים ביותר בשוק, אבל אלה ללא ספק מכשירי Galaxy S היפים ביותר שסמסונג ייצרה. וה-S6 Edge הוא לא סתם יפה, הוא מיוחד. לא סתם מיוחד, מעניין.

הקימור בשני צידי המסך לא יועד הפעם עבור התראות מיוחדות, מדובר פשוט במסך מעוקם מעט על הציר האופקי שלו. אם מצמידים אותו לאוזן, לא שמים לב לזה. כשמתחילים להזיז את האצבע על המסך, הקימור מורגש אבל לא מציק. ניכר כי בסמסונג עדיין לא יודעים בדיוק מה לעשות איתו, והפיצ'ר המודגם ביותר הוא הארת המסך בצבע שונה לאחד מ-5 אנשי קשר שתבחרו, כך שאם המכשיר נמצא עם המסך על השולחן, תוכלו לזהות מי מתקשר. זו איננה הברקת המאה, אבל בעידן בו כל כך הרבה טלפונים דומים אחד לשני סמסונג מצאה דרך לבדל את עצמה בלי להפריע לצרכן.

משנים מבפנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני קצוות קמורים, שינוי שעוד מחפש משמעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואם כבר באי-הפרעה עסקינן, Touchwiz - ממשק העל של החברה למכשירי אנדרואיד, עבר שינוי מדהים. הוא משמעותית פחות מציק ומצועצע, אפילו שהאייקונים הגדולים והמכוערים של המסך הראשי (סימן ההיכר שלו) עדיין שם. בשאר המקומות במערכת נראה כאילו סמסונג מעדיפה שתשכחו כי לא מדובר בגרסה נקיה של אנדרואיד.

בין שלל החידושים של ה-S6 וה-S6 Edge אחד המלהיבים ביותר הוא Samsung Pay - מערכת תשלומים מקוונת שמאפשרת למכשיר לדמות כרטיס אשראי. מדובר בטכנולוגיה של חברת LoopPay אותה רכשה סמסונג לפני מספר שבועות. כל מה שצריך זה לסרוק את האשראי לתוך הטלפון (LoopPay עשו את זה עם התקן סריקה שהגיע מובנה בתוך המוצרים שלהם, לא ברור איך סמסונג תבחר לבצע את הסריקה), וניתן להתחיל לשלם כמעט בכל מקום שמקבל כרטיס אשראי. כשמפעילים את מנגון התשלום, מקרבים את הטלפון אל מסוף התשלום ומזדהים באמצעות טביעת אצבע, הטלפון יוצר שדה שמדמה את הפס המגנטי באשראי, והמסוף קולט אותו כאילו העברתם כרטיס פיזי.

באופן מעט מתסכל, בוחרת סמסונג להשיק את השירות רק דרך שותפים בנקאיים, ותחל את הפריסה בארה"ב וקוריאה הדרומית בקיץ. עם זאת, אין סיבה שלא יעבוד גם בישראל. למעשה, התקן של LoopPay עליו מבוססת המערכת של סמסונג בוודאות עובדת כאן, עם כרטיס אשראי ישראלי למהדרין. הבעיה הגדולה היא שכל בעל עסק אצלו ניסיתי לשלם עם ההתקן דרש הסברים מפורטים לגבי אמצעי התשלום המוזר הזה.

לסיכום

האם תצליח סמסונג להפוך את המגמה ולהחזיר לעצמה חלק מנתח השוק שאיבדה? ה-S6 ו-S6 Edge נראים כמו צעד בכיוון הנכון. הם יפים יותר, מתקדמים יותר ומרגישים שניהם כמו מכשירי פרימיום אמיתיים. עכשיו נשאר לראות האם גם הצרכנים ישתכנעו, והאם המחיר - שלא נמסר עדיין - יהיה אטרקטיבי.

נוכל לראות את זה החל מה-10 באפריל, אז יושק המכשיר ב-20 מדינות. בישראל אין תאריך השקה רשמי, אך ישראל נמצאת בדרך כלל באחד מגלי ההשקה הראשונים למכשירים של סמסונג, וניתן להניח כי המכשיר ינחת בארץ אי אז במהלך חודש אפריל.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully