וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום ועידת המוביל ברצלונה: בלי גימיקים, עם חזון

ועידת המובייל העולמית השנה סגרה שבוע מוצלח, עם בשורות בתחום התשלום הדיגיטלי ואבטחת מידע. כתב וואלה! TECH דניס ויטצ'בסקי מסכם את הביקור MWC 2015

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמסונג מכריזה על ה-S6/מערכת וואלה!, צילום מסך

2008 הייתה שנה מלהיבה עבור אנשים שמתעניינים בסמארטפונים בפרט וטכנולוגיה צרכנית בכלל . אפל הציגה אפליקציות באייפון, הדור השלישי החל באמת לתפוס תאוצה, סמסונג ו-LG החלו להתנסות במסכי מגע, ובסוף השנה הגיע לשוק מכשיר האנדרואיד הראשון. וויפי ו-GPS הפכו לסטנדרטיים במכשירי דגל, והמצלמות הסלולריות החלו לראשונה לחצות את הגבול שבין הבינוני לבין הסביר. באותה השנה, כ-55 אלף אנשים ביקרו ב-MWC - תערוכת הדגל של התעשיה, המתקיימת בתחילת כל שנה בברצלונה.

בתחנת המטרו של כיכר אספניה אי אפשר לנשום, וקשה מאוד להיכנס לרכבת. 93 אלף אנשים - זהו מספר המבקרים ב-MWC 2015, תערוכת המובייל שנסגרה השבוע, כפי שנמסר על ידי המארגנים. הגעה לכנס בשעות הבוקר והימלטות מהאזור בשעות הערב בתחבורה ציבורית הן חוויות טראומטיות, ברכבת שומעים לפחות חמש שפות שונות בכל רגע נתון (עברית היא תמיד אחת מהן) ואולם הכנסים הענק שוקק חיים. אז למה זה נראה כל כך משעמם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאו דווקא מכשירים חדשים, אלא מה שבתוכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין אלפי הדוכנים ב-MWC, נראה כאילו 90 אחוזים מוקדשים למערכות סליקה, תשתיות ומונטיזציה של אפליקציות. מה שמשאיר לנו עשרה אחוזים של טכנולוגיה צרכנית וגאדג'טים.

וזה טוב מאוד. תעשיה שלא צריכה להסתמך על גימיקים צרכניים כדי לעורר בה עניין,שמושכת כמעט מאה אלף איש למקום אחד כדי לעשות עסקים, היא תעשיה בוגרת יותר. רבים מאיתנו הניחו לראשונה טלפון בכיס אי אז בסוף שנות ה-90, כשכל מה שהוא היה זה טלפון נייד. ובמשך כמעט עשור, עבור רוב המשתמשים זה מה שהוא נשאר. קצב החידוש היום הרבה יותר גבוה, אבל במקביל התעשייה צריכה לתמוך במה שקיים, ומכיוון ששוק הסלולר רק גדל וגדל, גם התמיכה בחדשנות תופסת יותר ויותר מקום בתערוכה.

האם יש מסרים מעניינים בתוך האקלים העסקי הזה? בוודאי שיש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אילוסטרציה. ShutterStock
מתחרים על שוק הסליקה הסלולרי/ShutterStock

תשלום דיגיטלי

הדרך בה אתם משלמים בחנות הולכת להשתנות. זו איננה הבטחה חדשה, לא מעט חברות השמיעו אותה קודם. אבל נראה ש-2015 היא שנת המפנה בתחום הזה. מערכת תשלומים של סמסונג הושקה כחלק מהגלקסי S6, והיא עובדת בצורה שתאפשר לכם להשתמש בה גם במכולות ומסעדות מקומיות כשהיא תיתמך כאן, ללא הצורך בשדרוג כל ציוד מצד בית העסק; מאסטרקארד שמה דגש מחודש על תשלומי NFC (הצמדת שבב למסוף, בין אם בצורת מדבקה, משהו שמובנה בטלפון או רכיב בתוך אשראי); ובדוכנים רבים ניתן היה למצוא מוצרי תשלום שאינם בהכרח תלויים בכרטיס אשראי סטנדרטי.

לפחות עבור אמריקאים, שנהנים כבר משירותים כמו Apple Pay ו-CurrentC, זו תהיה השנה בה בכל מקום יציעו להם לשלם בלי להוציא את הארנק מהכיס, ישירות דרך הטלפון, בצורה מאובטחת יותר ונוחה יותר. עבור שאר העולם - למעט יפן שנמצאת 20 שנה בעתיד - השינוי יהיה הדרגתי יותר ואיטי יותר, אבל לא בהרבה.

נושא זוהר פחות אבל חשוב באותה המידה אם לא יותר הוא הבנקאות הסלולרית. עבור אנשים רבים במדינות מתפתחות, טלפון סלולרי הוא תחליף בנק. אולי אין להם בנק בסביבה, אולי אין להם תעודה מזהה שמאפשרת לפתוח חשבון, אבל יש להם טלפון, ויכולת להשתמש בו לקבלה ושליחה של תשלומים דרך הספק הסלולרי שלהם.

גם כיום השירותים האלה בסיסיים למדי, אבל נראה שזה לא יישאר כך להרבה זמן. מנכ"ל מאסטרקארד גרס כי זו אחת המטרות החשובות ביותר של החברה כיום - להביא שירותי אשראי והלוואות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות לאנשים שאין להם גישה לשירותים כאלה עכשיו. מהצד השני, גם מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, הגיע לברצלונה כדי לדבר על מיזם Internet.org, שמטרתו לחבר את אותם המיליארדים לאינטרנט. לשני המנכ"לים, יש להניח, סיבות עסקיות ולא רק אלטרואיסטיות לפניה אל האנשים במדינות המתפתחות, אבל בדרך הם גם מצמצמים את הפערים ויוצרים הזדמנויות עבור אנשים קשיי יום.

אילוסטרציה. ShutterStock
דגש על אבטחה/ShutterStock

אבטחת מידע

כמה מאובטח הסלולרי שלכם? אם תשאלו את הסטארט-אפים שהציגו בתערוכה פתרונות אבטחת מידע - לא מספיק. לפחות שני טלפונים חדשים הוצגו ב-MWC 15 שמטרתם גם להצפין את השיחות אותן אתם מבצעים, וגם לשמור על כל המידע שיש לכם על המכשיר. GranitePhone ו-BlackPhone הם השמות של הסמארטפונים האלה, שמנסים להפחיד את הפורצים עוד לפני שהם ניגשים למלאכה. אם הפורצים לא נרתעים, הם נתקלים במערכות הפעלה ייחודיות, אי-יכולת להוריד אפליקציות והצפנה של כל המידע הנמצא על הטלפון.

בחברות המייצרות תוכנות להגנה על הטלפון שלכם לא באמת רוצים שתקנו מכשיר מאובטח שמייתר את היישומים שלהן, אבל בשתיים מהן התלוננו בפני כי הצרכנים לא באמת מודעים לסכנות האורבות למשתמשי אינטרנט סלולרי. הטרנד בתחום הוא לרמוז לכך שהמוצרים גם יעזרו להיפטר ממעקב על ידי ממשלות חטטניות, ולהזכיר מדי פעם "שמירה על פרטיות".

בסופו של יום, צריך לזכור - מטרתם של הכנסים האלה אינה לספק כותרות לעיתונות. מטרתם היא להביא עשרות אלפי אנשי עסקים למקום אחד, לתת להם את התשתית כדי שיוכלו להיפגש ולעשות עסקאות. מספר המבקרים ב-MWC, עליה של 14 אחוזים מהשנה שעברה, מראה כי האירוע הוא הצלחה. והעסקאות שנרקמו תעמודנה בבסיס החידושים הטכנולוגיים של תחום הסלולר בזמן הקרוב, בין אם מדובר בטכנולוגיות שתשפרנה את איכות השיחה או אולי בהחלטה של מנכ"ל להרחיב את היצע המוצרים שחברתו מציעה.

  • עוד באותו נושא:
  • MWC 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully