וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה שמגלה מה החברים שלכם הצביעו

8.3.2015 / 11:27

אפליקציית iVote מאפשרת הצבעה חשאית ולנסות לשכנע את החברים שלכם בפייסבוק להצביע אחרת. הבעיה? הם כנראה מצביעים בדיוק כמוכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
iVote. מה עושה כאן אייפון?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציה ישראלית חדשה המאפשרת הצבעה וירטואלית חשאית לבחירות הקרובות מעוררת היום עניין ברשת. באמצעות התחברות פשוטה עם פייסבוק תוכלו לראות למה מצביעים החברים שלכם בפיד ולנסות להשפיע עליהם לשנות את דעתם.

הרעיון של iVote משלב שני אלמנטים בצורה יפה:

1. החשאיות. קצת באופן שמזכיר את אפליקציית סיקרט, האפליקציה מאפשרת למי שמתבייש לחשוף את דעותיו לעשות את זה בלי להחשף, ובמקביל לנסות לשכנע חברים למי להצביע. האפליקציה לא מגלה לאחרים לאיזו מפלגה הצבעתם ולא תראו למה החברים שלכם הצביעו אלא רק תוצאות מבוססות ההצבעה של מעגל החברים.

2. היא מציגה מדגם של הדעות בפיד הפייסבוק האישי. סביר להניח שתגלו שהחברים שלכם (מבלי לדעת במי מדובר) חושבים כמוכם, כי כמו במקרים רבים עם פייסבוק מדובר בלשכנע את המשוכנעים. עם זאת, מספר המצביעים הכללי שהוצג בבדיקת האפליקצייה עלה על מספר החברים.

באווירה מכבדת ומקבלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילומסך ההצבעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי עמוד האפליקציה, מאחורי iVote עומדת קבוצת אנשי הייטק, המעוניינים "לתרום בדרכנו", על מנת לעודד את המעורבות של כלל האזרחים במערכת הבחירות ולא עומד מאחוריהם גוף פוליטי. בעמוד הפייסבוק של האפליקציה דווח שאלפים כבר הצביעו.

עם זאת, כאתר שכם מבקר טכנולוגיה, ובאווירה מכבדת ומקבלת, נוסיף שאם כבר אפליקציה משתמשת בצורת הכתיבה של אפל, ואף מציגה אייפון בחזית האתר שלה, מן הראוי שהיא גם תשחרר את האפליקציה גם למשתמשי האייפון.

נכון לעכשיו, האפליקציה לסמארטפונים זמינה רק למשתמשי אנדרואיד או לגלישה דרך המחשב האישי (לא תומכת בדפדפן אקספלורר).

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully