וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים vs נשים: מה עושים הישראלים כשהסמארטפון מתקלקל?

14.5.2015 / 16:01

הסיכוי שאישה תעניק לטכנאי ציון אפס גבוה ב-40% מהסיכוי שגבר יעניק ציון כזה. הסיכוי שגבר יאמר שאינו יודע לדרג את מעבדת הסמארטפון שלו גבוה ב-50% מהסיכוי שאישה לא תדע לדרג אותה. מה זה אומר עלינו?

זוגיות שנהרסה בגלל סמארטפון. ShutterStock
לנשים קשה יותר לדרג את איכות השירות ?/ShutterStock

הישראלים אוהבים את הטלפונים שלהם חכמים, אבל בעיקר פועלים כמו שצריך. במדינה בה הכול קורה בקצב מהיר, לחכות כמה שניות לאפליקציה שתעלה, או לנסות לתמרן עם האצבע סביב הסדק במסך יכולים להוציא אותנו מדעתנו.

במצבים כאלה, רובנו פשוט ניגש למעבדת הסמארטפונים הקרובה אבל מי אחראי בבית לתיקון הסמארטפון, מי מתלונן יותר ומי מפרגן יותר לטכנאי? הנתונים של אתר מידרג (הפעיל משנת )2003 ומדרג בעלי מקצוע לפי חוות דעת של לקוחות מאומתים מספקים כמה תובנות לגבי הלקוחות הישראלים שבורי-הסמארטפון.

מי פונה לבעל המקצוע?

בתחום מעבדות הסמארטפונים מתקבלות יותר מפי שניים חוות דעת של גברים מאשר של נשים. מתוך 2,194 חוות דעת בתחום, רק 709 (32%) מתוכן שייכות לנשים, ו- 1,485 (68%) התקבלו מגברים.

הנתון הזה עומד בהשוואה לתחומים כגון גינון ותיקונים קטנים בבית, בהם יש רוב של חוות דעת נשיות. לרוע מזלן של הפמיניסטיות, הנתונים מראים שהגבר דואג לטפל בסמארטפון והאישה דואגת לגינה ולבית.

אילוסטרציה. ShutterStock
נשים רגילות ליחס מזלזל מטכנאים?/ShutterStock

טכנאי? אל תאחר לנשים!

הציון הממוצע שהעניקו נשים לטכנאי סמארטפונים (9.32) גבוה מהציון הממוצע שהעניקו הגברים (9.25), הסיכוי שאישה תעניק לטכנאי ציון אפס, בכל הנוגע לעמידה בזמנים, גדול ביותר מ-200% מהסיכוי שגבר יעשה זאת. גם בפרמטר היחס, הסיכוי שאישה תעניק לטכנאי ציון אפס גבוה ב-40% מהסיכוי שגבר יעניק ציון כזה.

בפרמטרים של איכות, מחיר וציון כללי, לעומת זאת, הסיכוי שגבר יעניק לטכנאי ציון אפס גבוה במקצת בהשוואה לנשים. מצד שני, בכל הפרמטרים שנבדקו (מחיר, איכות, זמנים ויחס) הסיכוי שאישה תעניק לטכנאי ציון 10 גבוה מהסיכוי שגבר יעניק לו ציון כזה, מה שמסביר למה בסופו של דבר הציון הממוצע של נשים וגברים מתאזן. אפשר לסכם שנשים פחות סלחניות כלפי הטכנאי, אבל גם יותר מפרגנות כשצריך.

לדברי נוחם אוחנה, מנהל אתר מידרג, "יש לא מעט נשים שנפגעו מבעלי מקצוע, שניצלו את חוסר הבנתן בנושאים מקצועיים, בתחומים שנחשבים 'גבריים יותר' כמו טכנולוגיה ולכן הן פוגשות את בעל המקצוע עם מטען מוצדק של חשדנות. כשבעל המקצוע מספק שירות אמין, בניגוד אולי לציפיות המוקדמות שלהן, הן נוטות לדרג אותו בציון 10. כשבעל המקצוע מספק שירות גרוע, זה מתחבר למטען השלילי המוקדם ודירוג אפס נשלף במהירות".

לנשים יש מה לומר על היחס של מעבדת הסמארטפון

לפי הנתונים, לנשים קשה יותר לדרג את איכות השירות והמחיר של מעבדת הסמארטפון שלהן. נשים לא ידעו לדרג את איכות השירות שקיבלו מהטכנאי בכ-20% יותר מהגברים, ובנוגע לשאלת המחיר, הסיכוי שאישה תגיד שאינה יודעת לדרג את האם המחיר משתלם עבור התיקון גבוה פי 11 מהסיכוי שגבר לא יידע לדרג האם הוא שילם סכום משביע רצון.

מצד שני, בפרמטרים של זמנים ויחס המצב הפוך לחלוטין: הסיכוי שגבר יאמר שאינו יודע לדרג את מעבדת הסמארטפון שלו גבוה ב-50% מהסיכוי שאישה לא תדע לדרג אותה. בפרמטרים של יחס, הסיכוי שגבר לא יידע לדרג את השירות שניתן לו גבוה ב-140% מהסיכוי שאישה תגיד שהיא לא יודעת לדרג את היחס.

התובנה הנגזרת מהמספרים, אם כן, היא שגברים מבינים יותר בבחינה של האיכות והמחיר שהם מקבלים מטכנאי הסמארטפון שלהם, או שהם פשוט לא מוכנים להודות שהם לא מבינים. אנחנו מהמרים על האחרון.

לקהילת מידרג יותר מ-200 אלף לקוחות, שסיפקו כ-220 אלף המלצות על בעלי מקצוע בכ-50 ענפים שונים. כל המידע שנאסף נמצא מעכשיו גם באפליקציה.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully