וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'ט שאפשר להדפיס ולפרוץ איתו לכל לוקר. צפו

אילן גלר

17.5.2015 / 11:49

מדפסות תלת-ממד כבר זכו לכותרות שליליות בעבר, בזכות היכולת שלהן להדפיס אקדח מתפקד, אבל יש ברשת לא מעט הוראות הדפסה למתקנים אחרים העלולים לגרום גם לנזק. אחד המתקנים האלה הוא פורץ המנעולים, שכל אחד יכול להשיג כעת

אתר רשמי

מהפכת ההדפסה התלת-ממדית מביאה עמה חידושים רבים שיתרמו לאיכות חיינו, אבל בדומה לאקדח המודפס יש גם שימושים שליליים שנכנסים לחיינו, ובעיקר גוברת הנגישות למכשירים והמצאות שבעבר לא היה פשוט להשיג. המצאה אחת כזו היא פורץ מנעולים אוטומטי - גאדג'ט מרושע פרי מוחו של ההאקר המפורסם סמי קמקאר (Kamkar), שכבר הכניס לרזומה וירוס שתרם רבות לקריסת הרשת החברתית Myspace.

המכונה של קמקאר, שכל אחד יכול להדפיס לפי תכניות מפורטות המוצעות להורדה באתר שלו, מתמחה בפריצת מנעולי "מאסטר לוק", מהסוג הנפוץ בעיקר בלוקרים שמוצבים בבתי ספר ובמכוני כושר. לאחר שמצמידים את המתקן למנעול, מתחילה המכונה לנסות שילובי מספרים שונים לפי אלגוריתם מתוחכם, שאמור להביא לפריצת המנעול בתוך חמש דקות (או 100 ניסיונות) לכל היותר. אם תעזרו מעט למכונה, לפי ההוראות המצורפות אליה, אפשר לצמצם את זמן הפריצה ל-30 שניות בלבד.

לטענת קמקאר, מטרת המתקן אינה חיסול הפרטיות שלנו אלא הגברת המודעות לכך שמנעולי הלוקרים אינם מאובטחים מספיק. "אנשי אבטחה מודעים לכך אך הציבור הרחב לא", הוא טוען. "אני מקווה שההמצאה הזו תעזור לאנשים לקבל החלטות טובות יותר בקשר למנעולים בהם יבחרו להשתמש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully