וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מסרבת לרוב בקשות המחיקה: מתי כן אפשר להיעלם מהרשת?

אילן גלר

17.5.2015 / 15:50

לפי נתוני ענקית החיפוש, כ-59 אחוזים מבקשות המחיקה של משתמשים באירופה זוכות לסירוב. כ-780 אלף בקשות כאלה הוגשו בשנה האחרונה אבל מתברר שהמילה האחרונה שייכת, גם במקרה הזה, לגוגל ולא לבית המשפט

לוגו גוגל. AP
בית המשפט קבע שגוגל תקבע/AP

לפני שנה קבע בית המשפט של האיחוד האירופי כי לאזרחי אירופה עומדת הזכות "להישכח" מהרשת, או במילים אחרות: להימחק ממנוע החיפוש של גוגל, אם המידע אליו מפנות תוצאות החיפוש שקרי או אינו רלוונטי. אותה מחיקה כפופה לבדיקה שגוגל מחויבת לערוך בעצמה, וכעת מפרסמת החברה דיווח הכולל נתונים מעניינים על היענותה לחוק.

מתברר כי במהלך 12 החודשים האחרונים, דחתה גוגל כ-59 אחוזים מהבקשות למחיקה. בסך הכול הוגשו לה כ-780 אלף בקשות כאלה, מתוכן נענתה למעט יותר מ-322 אלף. החברה מביאה כמה דוגמאות לבקשות שאותן לא הסכימה לאשר: עובד ציבור הונגרי שביקש להסיר קישורים לדיווח אודות הרשעתו הפלילית במקרה שנידון לפני עשרות שנים, איש עסקים פולני שביקש להעלים עדויות לתביעה כושלת שהגיש נגד עיתון פופולרי וכומר צרפתי שרצה למחוק קישורים לכתבות העוסקות בהרשעתו באיסוף ושמירה של פורנוגרפיית ילדים וגירושו מהכנסייה.

מקרה בו גוגל החליטה לקבל את הבקשה ולהסיר קישורים ממנוע החיפוש, הוא סיפורו של אדם שהואשם לפני חמש שנים בביצועו של פשע חמור, אך הרשעתו בוטלה במסגרת ערעור. הקישורים למאמרים המכילים את שמו של אותו אדם אינם מופיעים עוד בתוצאות החיפוש של גוגל.

בית המשפט האירופי מוסמך לבדוק את המקרים הללו וכל מקרה אחר של בקשה שאושרה ונדחתה, על מנת להגיע למסקנה אם השיטה בה בחר - לאפשר לגוגל להחליט בעצמה לאילו בקשות להסכים - אכן אפקטיבית. הסיפורים שאותם החליטה גוגל לפרסם כוללים החלטות שנראות על פניהן הגיוניות, אולם אותנו מדאיגים יותר מקרי בקשות שלא יטופלו כהלכה בשל רשלנות וחוסר תשומת לב. הרי מעבר להיענות לחוק, אין לגוגל אינטרס של ממש להסיר מידע ממנוע החיפוש שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully