וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה חדשה תגלה מתי עשיתם קוקאין באמצעות בדיקת טביעת אצבע

אילן גלר

19.5.2015 / 10:12

לפי ההערכות יש לחובבי הסם האסור עוד קצת זמן לפני שכל שוטר יהיה מסוגל לדעת בדיוק באיזה יום ובאיזו שעה בדיוק הם נטלו קוקאין, אבל חוקרים בריטים עובדים במרץ על הטכנולוגיה

הסנפת סמים. ShutterStock
הסנפת סמים/ShutterStock

טכנולוגיה חדשה המפותחת על ידי צוות חוקרים באוניברסיטת סוריי שבאנגליה עשויה להעניק למשטרה אמצעי אפקטיבי במיוחד, מהיר וכמעט בלתי ניתן לזיוף, לאיתור חשודים בשימוש בסם קוקאין. הטכנולוגיה מבוססת על חתימתם הביולוגית של שני חומרים הנוצרים בגוף בעת מגע עם קוקאין, המופרשים מהגוף דרך השתן והזיעה.

בשיטה החדשה (אם אכן תהפוך לחוקית לשימוש על ידי רשויות האכיפה) יתבקש החשוד לספק טביעת אצבע דרך מכשיר מיוחד שיסרוק גם את הזיעה הנצברת על האצבע שלו. סריקה מהירה זו, טוענים החוקרים, תספיק בכדי לקבוע באופן חד-משמעי וקביל בבתי משפט האם הוא השתמש לאחרונה בקוקאין. זאת ועוד, מאחר ובדיקת הזיעה מוצמדת לטביעת האצבע, יהיה זה קשה מאוד לרמות במהלך בדיקה כזו ולהגיש לחוקר בדיקה מזויפת.

החיישנים המפותחים באוניברסיטה מסוגלים להבדיל בין מגע חיצוני עם קוקאין, ובין עיכול החומר בגוף. כמו כן, יוכל הבודק לקבוע במדויק באיזה יום ובאיזו שעה בדיוק נעשה שימוש בסם האסור. עם זאת, המחקר כולו נמצא בשלב ראשוני למדי ולא צפוי, לפי ההערכות, להפוך לכלי מבצעי בידי כוחות הביטחון עד סוף העשור לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully