וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקימורים של בן ה-18 הזה הסעירו את הרשת בסין

אילן גלר

19.5.2015 / 11:50

תמונותיו של ליו זי-צ'ן, בעל המראה העדין, הציפו את הרשתות החברתיות בסין וגררו ביקורות שליליות במיוחד. חלק מהגולשים אפילו ערכו תחקירים על עברו כדי להוכיח שהוא עבר ניתוחים פלסטיים. ליו ממשיך לטעון שזה המראה הטבעי שלו

ליו זי-צ?ן. ווייבו, צילום מסך
ליו זי-צ?ן./צילום מסך, ווייבו

דיון מעורר יצרים ברשתות החברתיות בסין מביא דוגמה נוספת להבדלי התפיסות בין גברים ונשים במדינה. לפני כחודש, סערה הרשת הסינית בעקבות פרסום תמונותיה של נערה בת 15, שעברה כמה ניתוחים פלסטיים על מנת להידמות למודל היופי האולטימטיבי בעיני הסינים המכונה "נשמת הנחש". התמונות התקבלו בהתלהבות רבה, והפכו אותה לסלב של ממש.

השבוע צצו באינטרנט תמונותיו של צעיר בן 18, בעל תכונות דומות, אך אלו התקבלו באופן הרבה פחות חיובי. תמונותיו של ליו זי-צ'ן, תושב בייג'ינג, הפכו לוויראליות ואלפי גולשים בווייבו (טוויטר הסיני) מילאו את הפרופיל שלו בתגובות.

ליו, בעל האגן הרחב, העור החיוור והעיניים הגדולות, טען בתחילה כי לא עבר מעולם ניתוחים פלסטיים - ומאוחר יותר שינה גרסה והודה שהוא עבר אך ורק ניתוח מינורי לעיצוב האף. חייבים להודות שאכן קיים דמיון רב בין תמונותיו לאלו של "נשמת הנחש" הנשית, אך משום מה הקהל הסיני ממש לא מתלהב.

בדיונים שהתפתחו ברשתות החברתיות סביב התמונות לא נשמע כמעט קולן של נשים, ואילו כמעט כל הגברים שהגיבו לתמונות האשימו את זי-צ'ן בשקרים ושחצנות. הקמפיין כנגדו הגיע לרמה שחלק מהגולשים ביצעו תחקירים אודותיו והצליחו לחשוף תמונות פספורט ישנות המעידות, לכאורה, כי ליו עבר ניתוחים פלסטיים מקיפים. בתגובה טוען ליו להגנתו כי כל שינוי מהתמונות הישנות הוא תוצאת תהליכי התבגרות טבעיים בלבד.
ומה אנחנו למדים מהסיפור הזה? כנראה שבקהילת הרשת הסינית, אם את יפה - פרסמי את תמונותיך וכמה שיותר; אבל אם אתה חושב שאתה יפה - שמור את זה לעצמך.

ליו זי-צ?ן. ווייבו, צילום מסך
הודה שניתח את האף./צילום מסך, ווייבו
ליו זי-צ?ן. ווייבו, צילום מסך
טוען שאלה קימורים טבעיים, הגולשים הסינים לא מאמינים./צילום מסך, ווייבו
נשמת הנחש. ווייבו, צילום מסך
היא דווקא לא הפריעה לסינים./צילום מסך, ווייבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully