וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפייסבוק: "לא טוב להיות אימא שחורה"; משרד הפנים: "היא סירבה להמתין בתור"

21.5.2015 / 15:56

הגולשת, לי לנואר יוריסטה, פרסמה פוסט המאשים את לשכת רישום האוכלוסין ביחס גזעני ומפלה. בתגובה אומרים לשכת רישום האוכלוסין כי היא סירבה לעזרה שהוצעה לה ומציגים גרסה הפוכה לגמרי

פוסט על יחס גזעני בלשכת רישום האוכלוסין בתל אביב, שפרסמה בפייסבוק גולשת בשם לי לנואר יוריסטה מעורר זעם ברשת. "מסתבר שלא טוב להיות אימא שחורה במשרד הפנים", היא פתחה את דבריה. לשכת רישום האוכלוסין מסרה בתגובה גרסה הפוכה לגמרי.

הפוסט, שמנוסח כמכתב פתוח לשר הפנים החדש, סילבן שלום, מעלה שאלות קשות לגבי התנהלות הפקידים ומנהל הסניף בתל אביב, אך גם שאלות לגבי מלחמת הגרסאות בין יוריסטה לרשויות, ובתוך כך לאופן בו אזרחים מסוגלים לעורר את זעם הגולשים באמצעות פוסט אחד בפייסבוק.

"שר הפנים היקר, רציתי לשתף אותך בחוויה שעברתי, אני ושלושת ילדי היום בלשכת רישום האוכלוסין בתל אביב", היא פותחת את דבריה. לדבריה, הפנו אותה לתור מקוצר לאמהות עם ילדים ואחרי שהמתינה ששתי האימהות שהיו לפניה יקבלו שירות, היא קיבלה תשובה מהפקיד: "תלכי לסוף התור ותחכי כמו כולם". "חשבתי שאולי היא לא ראתה את הילדים למרות שהתינוקת הייתה בזרועותיי אז הסברתי שאני פה עם שלושה ילדים ושכרגע היא טיפלה בשתי נשים אחרות עם תינוקות", כתבה יוריסטה, ולדבריה התשובה שקיבלה בשנית הייתה: "3 ילדים 10 ילדים זה לא מעניין אותי. תלכי לסוף התור".

בחלקו השני של הפוסט טוענת יוריסטה כי "המנהל מר אריאל רוניס היה במקום וסייע לאנשים שהיו זקוקים לסיוע נוסף, אישה חירשת ואחרים. סיפרתי לו בדיוק מה שקרה. וכי אני מרגישה כי הופליתי בגלל צבע העור שלי ... הוא אמר לי שאם אני מתלוננת על אפליה אז ש'אעוף לו מהפנים'. כל זה קרה לפני עשרות אנשים".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית מול מנהל הלשכה, עולה כי הגב' הגיעה אתמול בשעות אחה"צ לקבל שירות בלשכה, מלווה בילדיה. כידוע, ללשכה המשרתת מאות אלפי תושבים מגיעות עשרות אימהות לתינוקות ולילדים. מסיבה זאת, מנהל הלשכה יזם ופתח עמדות ייעודיות למתן שירות לאימהות עם ילדים. לדברי מנהל הלשכה, הגב' סירבה להמתין בתורים הייחודיים ודרשה לקבל שירות מידי (ובכך הייתה מקבלת העדפה בשירות על אימהות אחרות), כשלטענתה אם לא כן 'תפרסם שהתנהגו אליה בגזענות'. הנושא ייבדק לגופו".

"התאמצתי. באמת שהתאמצתי אבל הזלתי דמעה ועוד אחת ואולי עוד כמה בחשאי. הבן שלי, בן חמש, ניחם אותי התעצב וביקש לעזוב. לא עזבתי המתנתי בתור עוד שעתיים. יש לי דרכון. גם לילדי. אינני יכולה לחכות ליום בו אני אעזוב את המדינה", היא כתבה בחלקו האחרון של הפוסט.

מאז שפורסם הפוסט, לפני פחות מיממה, הוא שותף על ידי 2,043 גולשים וגרר תגובות רבות מגולשים שהזדעזעו וקראו לה להיות חזקה.

מסתבר שלא טוב להיות אמא שחורה במשרד הפניםשר הפנים היקר. רציתי לשתף אותך בחוויה שעברתי, אני ושלושת ילדי היום בלשכת רישום...

Posted by Lee Lenoir Yurista on Wednesday, May 20, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully