וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש ויכוחים פוליטיים בתוך ויקיפדיה"

2.6.2015 / 12:18

לדברי חנה יריב, עורכת בוויקיפדיה העברית, מאחורי הקלעים מתנהלים דיונים פוליטיים כל הזמן: "הקהילה מחליטה האם התיישבות מעבר לשטחים היא התנחלות או לא", היא אמרה לאולפן וואלה!NEWS

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן

אחרי שבוע של דיונים מאחורי הקלעים (שהיו פתוחים לעיון כלל ציבור הגולשים) החליטו עורכי ויקיפדיה בהצבעה שלא למחוק את הערך "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי", המתייחס לדברי ראש הממשלה נתניהו ביום הבחירות.

בשעה 19:37 אמש ננעל דף הדיון וההצבעה לאחר פרסום תוצאות האמת. "למחוק 40 (50.6%), להשאיר 39 (49.3%). הערך לא ימחק משלא הושג רוב של 55%".

"מנגנון הבחירות מקובל בוויקיפדיה כשעולה ערך שיש עליו טענות", מסבירה חנה יריב, עורכת בוויקיפדיה העברית וחברה בוועד המנהל של עמותת ויקימדיה ישראל. "מתנהל דיון במשך שבוע. אם יש עורך בעל זכות הצבעה שמעלה טיעונים הגיוניים, הערך לא יימחק אבל אז ניתנת האפשרות לאותו עורך או עורך אחר להעלות את הערך להצבעת מחיקה".

לדבריה, "הכול בוויקיפדיה פתוח לציבור הרחב. יש ויכוחים פוליטיים בתוך ויקיפדיה, על כל מיני ערכים כמו המושג 'התנחלות', האם התיישבות מעבר לשטחים היא התנחלות או לא, והקהילה מחליטה. אנשים מנסים לשכנע אחד את השני. אנשים משנים את דעתם תוך כדי דיון, כשהרעיון בסופו של דבר הוא מה לטובת האנציקלופדיה.

"כל הזמן עורכים מנטרים. גם אני נכנסת לוויקיפדיה וחלק מהפעילות שלי זה ניטור. זה לא רק עניין של ערך, זה גם הוספת תוכן לערך קיים. לא תמיד מכניסים מידע שהוא ראוי או בעל חשיבות אנציקלופדית לתוך ערך".

לגבי "נאום הקומץ" של גרבוז - אחת מנקודות הדיון הסוערות - אמרה יריב: "נאום הקומץ עלה בסוף מרץ, התנהל דיון חשיבות והערך נשאר. אף אחד לא העלה את זה להצבעת מחיקה. בתחילת מאי עלה ערך על הנאום הזה, וזה עורר מחדש את הדיון על ערך הנאום הקודם. אנשים קשרו אחד בשני, ואמרו לא יכול להיות שהערך ההוא נשאר וזה יימחק. בסיום הדיון חשיבות על דברי נתניהו מישהו העלה את נאום קומץ למחיקה ויום אחרי זה עלה להצבעת מחיקה גם הערך על דברי נתניהו.

"אני מאוד הופתעתי ממה שהיה שם. אני אמרתי או ששני הערכים נשארים או ששני הערכים נמחקים. דעתי האישית ששני הערכים אין להם מקום כערך נפרד, יש להם מקום בתוך הערך על הבחירות, אבל לא כערך נפרד. לא כל דבר קטן, אנחנו לא חדשות ואנחנו לא בלוג ולא כל דבר ראוי".

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully