וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידע זה כוח: כך תגלו מה גוגל יודעת עליכם

אילן גלר

3.6.2015 / 7:12

כלי חדש של ענקית החיפוש מאפשר לכם לדעת כמה מידע אתם חושפים ומאילו מקורות. השאלה היא האם אתם בטוחים שאתם רוצים לדעת?

אילוסטרציה. ShutterStock
כן, הם יודעים לא מעט. זה מה שקורה כשמשתמשים בכל השירותים שלהם./ShutterStock

רוב הגולשים המשתמשים בשירותיה הרבים והמגוונים של גוגל מודעים היטב לכך שהחברה מתפרנסת ממעקב אחריהם ושמירת נתונים אודות פעילותם ברשת. אולם איזה מידע בדיוק שואבת גוגל משירותים כדוגמת יוטיוב, ג'ימייל או מנוע החיפוש שלה? אם השאלה הזו מטרידה אתכם - ויש לכם אומץ לגלות את התשובה - עמוד "החשבון שלי" (My Account) החדש של גוגל יספק לכם תשובה.

"לפי מחקר שנערך לאחרונה, 93 אחוזים מכלל המשתמשים ברשת מאמינים כי חשוב לשלוט ברמת החשיפה למידע אישי, אך רק תשעה אחוזים מאמינים כי באמת יש להם שליטה על כך", נכתב בפוסט בבלוג הרשמי של החברה. "החלטנו לשנות זאת".

עמוד החשבון המחודש מציג בפני כל משתמש ומשתמש את מגוון שירותי גוגל השונים, וסוגי המידע הנצברים אודותיהם. לדוגמה, הידעתם כי בכל חיפוש בגוגל שומר האתר גם מידע אודות מיקומכם? אתם יכולים לבטל את אפשרות המעקב הזו דרך עמוד ההגדרות, אך גוגל מזהירה כי בכך תפגעו באיכות התוצאות והתאמתם למיקומכם ושפתכם.

בגוגל הכינו אפילו מדריכים המציגים שלב אחר שלב את הגדרות הפרטיות שלכם, מתוך כוונה - לכאורה - לשמור על שקיפות רבה ככל האפשר ולאפשר לגולשים שליטה רבה יותר במידע שהם מספקים על עצמם.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully