וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היד הנעלמת: למה חסמה פייסבוק את הגולש שיצא נגד אברי גלעד?

23.6.2015 / 17:50

אריאל ויסמן העלה עוד פוסט סאטירי, כהרגלו, והביע ביקורת על ענייני השעה; אך הפעם הוא ייאלץ לשבת על הספסל למשך 30 יום מפני שפייסבוק החליט שהפוסט עובר על הכללים שלו

פייסבוק תובעת את דיזיינבוק. ShutterStock
לא מגיבים למקרים ספציפיים./ShutterStock

התסריטאי ואושיית הפייסבוק, אריאל ויסמן, נחסם על ידי פייסבוק למשך שלושים יום לאחר שפרסם פוסט סאטירי ונוקב בתגובה לפוסט הוויראלי של אברי גלעד.

גלעד העלה שלשום פוסט ארוך, אחרי ראיון בתכנית הבוקר עם מנכ"לית "שוברים שתיקה" יולי נובק, בו כתב: "מה עדיף, חייל צה"ל אחד הרוג או אלף לא מעורבים עזתים הרוגים. מבחינתה, כך נראה, עדיף חייל הרוג. ואחד מול מאה? ומול עשרה? ואחד מול אחד מה? לי התשובה ברורה. דווקא פתגם ערבי אומר- "מאה אמהות יבכו, ולא אמא שלי". מי שרוצה שאמא ישראלית תבכה, הוא האויב".

בתגובה כתב ויסמן פוסט סאטירי בו הוא מפרט את "העדפותיו" להרוגים. הפוסט זכה לאלפי לייקים וגיא זוהר אף הקריא אותו בתכנית הרדיו שלו ב-103 FM, אך במהרה קיבל ויסמן הודעה שהפוסט שלו נמחק בטענה שהוא מפר את הסטנדרטים הקהילתיים של פייסבוק - והוא עצמו נחסם למשך 30 יום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט המחוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות המחיקה פרסמו גולשים שונים את הסטטוס של ויסמן על העמוד שלהם, כדי למחות נגד החלטת פייסבוק. ויסמן דווקא חושב שאין כאן סתימת פיות מכוונת מצד פייסבוק. "זה בסך הכל אלגוריתם של פייסבוק שחוסם אוטומטית לפי מספר ריפורטים", אמר ויסמן בשיחה עם וואלה! TECH, "או שאולי מדובר בסתם עובד פייסבוק חסר מוטיבציה שנאלץ לעבור על אלפי ריפורטים כל יום בשפה שהוא לא מבין".
מי אתה חושב שדיווחו על הפוסט שלך כ"פוגעני"?
"אפשר רק לשער שאחראי לה מישהו מהצד הימני של המפה. נותר לנו רק להצטער על כך שהשמאל לא מגובש וטוב בלמלא פקודות כמו הימין, אחרת היינו כבר מזמן מפילים באותה צורה את העמוד של הצל. בסופו של דבר מה שצריך לקחת מהסיפור הזה זה שחייבים כבר לסיים את הכיבוש, חופש הביטוי זה חשוב, ותמיד תמיד לזכור שקיבלתי 3,000 לייקים גם אם אין לזה שום הוכחה כרגע".

כשפייסבוק מסירה פוסט בטענה שהוא לא עומד ב"סטדנרטים הקהילתיים שלה", היא מתכוונת לקוד האתי שגיבשה לגולשים בה. מדובר בטקסט שמתפרש על פני עמודי אינטרנט רבים, ומטרתו להבהיר מה מותר ומה אסור לפרסם. הסטנדרטים הללו עמדו במרכז ויכוחים רבים, בעיקר בכל הנוגע לתמונות של אמהות מניקות, אך הפעם נראה שהוא משמש לנגח ביקורת סאטירית.

פנייה למשרד יחסי הציבור, המייצג את פייסבוק בישראל, לא הניבה תשובה ולוואלה! TECH נמסר כי פייסבוק כלל לא נוהגת להתייחס למקרים ספציפיים.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully