וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לעדכון של ווינדוז 10? היזהרו ממייל המלכודת

אילן גלר

2.8.2015 / 10:12

השקת מערכת ההפעלה החדשה מבית מיקרוסופט הצליחה לעורר באזז שאפילו עברייני הרשת לא הצליחו להתעלם ממנו, ומיהרו לנצל את חוסר הסבלנות כדי לשגר מתקפת כופר (Ransomware) המתחזה למייל עדכון של חלונות

ווינדוז חלונות 10. ShutterStock
חלונות 10./ShutterStock

לדברי מיקרוסופט, 14 מיליון משתמשים כבר זוכים להשתמש במערכת ההפעלה החדשה שלהם. עשרות מיליוני משתמשים אחרים, שציפו בסוף השבוע האחרון לעדכון החינמי של מערכת ההפעלה שלהם לווינדוז 10, גילו שעליהם להמתין בסבלנות בתור שעשוי להמשך ימים ואף שבועות.

מי שלא קרא איך להתקין את העדכון, מבלי לחכות למיקרוסופט, נאלץ להתמודד עם האקרים זריזים שכבר הספיקו לנצל את תחושת התסכול הזו לרווח מהיר, באמצעות מייל "פישינג" המתחזה להודעת עדכון רשמית מטעם מיקרוסופט.

הקובץ המצורף למייל הזה, הנשלח לכאורה מהכתובת update@microsoft.com , אמור לעדכן את מחשבכם באופן מידי לחלונות 10, אולם חסרי המזל שיפעילו אותו יגלו כי כל תוכן מחשבם קודד וננעל. רק תשלום כופר להאקרים ישחרר את הקבצים החבויים, ואין הרבה דרכים לעקוף את הקידוד הזה מרגע שהופעל (מה שמכונה מתקפת Ransomware).

הפתרון הטוב ביותר - וזו המלצה מצוינת באופן כללי - היא פשוט להיות חשדנים ולא להפעיל לעולם שום קובץ שאינכם בטוחים לגביו. עוד צעד שתוכלו לעשות הוא לגבות את כל המידע השמור על המחשב שלכם באופן קבוע, כך שגם אם וירוס או פריצה כזו או אחרת תגרום להיעלמותו לא יהיה זה סוף העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייל הפישינג./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully