וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזריותם של אנשים: מי רצח את הרובוט הטרמפיסט?

אילן גלר

3.8.2015 / 14:32

הרובוט הקנדי, שתוכנן להיות ניסוי חברתי, שרד מסעות והרפתקאות בקנדה ובאירופה אבל לא את האמריקנים. שבועיים לאחר שהגיע לארה"ב הוא אותר מרוסק בצד הדרך

אתר רשמי

זה סיפור על רובוט ייחודי, שהצליח לשרוד תנאי אקלים קשים ומסעות ארוכים - אך לא את רשעותם של בני האדם. Hitchbot היה רובוט שנוצר על ידי צוות חוקרים קנדי כניסוי חברתי. הוא היה מסוגל לנהל שיחות פשוטות, לאתר את מיקומו באמצעות GPS ולצלם תמונות. דבר אחד שהוא לא היה מסוגל לעשות הוא לזוז בכוחות עצמו - ועל כן היטצ' היה זקוק לטוב לבם של אנשים אקראיים שיאספו אותו בדרך ויעבירו אותו למחוז חפצו, שצוין בשלט שהודבק אליו.

המסע הראשון של Hitchbot נערך בקנדה והוכתר כהצלחה אדירה. תוך כמה שבועות הוא הצליח להגיע מקצה אחד של המדינה העצומה לקצה השני, תוך שהוא אוסף לא מעט חברים בדרך, מבלה שבוע שלם עם להקת רוק כבד והופך לסנסציה ברשתות החברתיות. מסע דומה באירופה הצליח אף הוא, שם זכה להשתתף בכנס חובבי קומיקס וגם לזכות בפורטרט אישי בהולנד.

אולם שבועיים לאחר תחילתו של המסע השלישי, הפעם מחופה המזרחי לחופה המערבי של ארה"ב, נתגלתה גופת הרובוט הרוסה ומרוסקת לחלוטין (הצוות לא פרסם תמונות בכדי לא להעציב את המעריצים) אי-שם בפילדלפיה. Hitchbot הספיק לשבת בקהל של משחק בייסבול בטרם אחד הנהגים שהחליט לאסוף אותו בחר לסיים את הניסוי באופן מכוער. גם תיעוד רגעיו האחרונים הושמד, כך שכנראה לא נדע מי החליט להרוס לכולם.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully