וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחה בפייסבוק חשף כמה מידע החברה אוספת - ופוטר

אילן גלר

16.8.2015 / 10:57

בקריצה למפת הקונדסאים של הארי פוטר, אראן קהנה האמריקני יצר תוסף משעשע לכרום המציג כמה מידע אוספת הרשת החברתית על משתמשיה דרך האפליקציה. לדרישת החברה הוא הסיר את התוסף מהרשת, אבל הוא כבר לא יזכה לסיים שם את ההתמחות

פייסבוק. ShutterStock
זה לא קסם, זה פשוט ניצול של תנאי השירות לאיסוף מידע./ShutterStock

אראן קהנה, סטודנדט באוניברסיטת הרווארד היוקרתית, זכה בזכות ציוניו המרשימים להזדמנות חלומית - התמחות במשרדיה של חברת פייסבוק. עד כאן נראה היה שהוא עלה על דרך המלך שכל מתכנת חולם עליה. מאחר ונותרו לו עוד כמה שבועות עד תחילת ההתמחות, החליט אראן לבלות את הזמן החופשי שנותר לו במגוון פרויקטים צדדיים; אחד מהם עלה לו במשרה הנחשקת - אך הפך אותו לסלב התורן בחוגי ההאקרים.

הפרויקט של ארן היה תוסף לכרום, דפדפן האינטרנט של גוגל, שמציג בפני משתמשי פייסבוק את המידע אותו אוספת אפליקציית המסנג'ר של הרשת החברתית, המותקנת על הסמארטפון. מתברר שהאפליקציה הזו, כברירת מחדל, שומרת מידע מדויק על מיקומו של המשתמש, ואף משתפת אותו עם שותפים לשיחה מבלי לבקש לכך אישור מפורש. תוסף הכרום אותו פיתח אראן הציג מפות מדויקות של מיקומי המשתמש, לאורך כל היום, וזו רק הייתה הדוגמה לעומק וכמות המידע שפייסבוק אוספת על משתמשיה.

בהנהלת החברה בעמק הסיליקון לא אהבו את התרגיל הזה; תחילה הם דרשו מאראן להסיר את התוסף, אך למרות שהסכים לכך כמעט מיד, נודע לו מאוחר יותר שהוא לא יזכה לעבוד בחברה. בפייסבוק טוענים כי הסיבה לכך היא התנהגות לא אתית, שכן תוסף הכרום האמור השיג את המידע באמצעות פריצה לנתונים הנשמרים על השרת. עם זאת, החברה עדכנה את אפליקציית המסנג'ר כך שזו תפסיק לשמור את מיקום המשתמש ללא הסכמה מפורשת לכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראה התוסף לפני שהוסר./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully