וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 תמונות שיגרמו לכם להניח את הסמארטפון בצד לכמה דקות

אילן גלר

19.8.2015 / 10:58

"עצוב לי שהטכנולוגיה הזו, שהייתה אמורה לחבר בין אנשים, גורמת להם דווקא להתנתק זה מזה", אומר הצלם בייביקייקס רומרו שתיעד את הצד הפחות אטרקטיבי של העידן הדיגיטלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרימי את הראש מעל המים./מערכת וואלה!, צילום מסך

הצלם, המכנה עצמו בייביקייקס רומרו, הוא אחד מאלו שסבורים כי הסמארטפון - לכאורה מכשיר התקשורת המתוחכם והמוצלח ביותר בהיסטוריה - דווקא גורם לנו להיות מרוחקים יותר. בכדי להוכיח את טענתו הוא יצא לרחובות ארה"ב וצילם סדרה של תמונות המציגות את תחושת הנתק הזו, כשאנשים עסוקים במסך הטלפון במקום לדבר זה עם זה.

"ככל שהסמארטפונים לוקחים חלק גדול יותר מחיינו, כך אנחנו מסתכלים עליהם יותר ויותר", מסביר רומרו. "כל חלק מהקיום שלנו הפך לדיגיטלי וזמין במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. עצוב לי שהטכנולוגיה הזו, שהייתה אמורה לחבר בין אנשים, גורמת להם דווקא להתנתק זה מזה כשהם ביחד".

דבריו של רומרו הרשימו כל כך, עד שהצלם אפילו הוזמן להרצות במסגרת כנס TEDx הקרוב. בעוד שעל הפרשנות הרחבה ניתן להתווכח, צילומיו בהחלט מציגים תרבות שבה הקשר האישי בין בני אדם הולך ומתחלף בהתעסקות בלתי פוסקת במכשיר הנייד, בין אם בסיטואציות סתמיות כגון עמידה בתור או הליכה ברחוב, או בסיטואציות אישיות כמו ארוחות משותפות שבהן כל אחד עסוק בעיקר בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully