וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש אפליקציות מאוד לא פוליטיקלי קורקט

28.8.2015 / 6:19

בין המודע והפארודי לחוסר המודעות, יש לא מעט אפליקציות ומשחקים לאנדרואיד שלא חוששים להציג גזענות, אנטישמיות, מיזוגניה ועוד מרעין בישין שעדיף לעשות להם איגנור. בחרנו שתי אפליקציות ושלושה משחקים שלקחו את זה רחוק מדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבל איזה חיוך./מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציות בטעם רע: בעוד שתכני האפסטור של אפל נבדקים לעומק, ונבחנים בפינצטה, חנות גוגל פליי היא המערב הפרוע של עולם האפליקציות, לטוב ולרע. לצד היתרון והיכולת לפתח ולהוריד בקלות ובמהירות משחקים ועזרים לאנדרואיד, שופעת החנות גם אפליקציות שלעתים פשוט אינן עובדות, אינן עושות את מה שהן אמורות לעשות, או במקרה הזה פשוט מעוררות יותר מדי זעם - מגזענות ומיזוגניה לאנטישמיות וסתם חוסר טעם משווע.

Hang Obama

הגרסה הגזענית הזו של המשחק הקלאסי "איש תלוי" (Hangman) תציע לכם לנחש אותיות בניסיון למנוע מהנשיא אובמה למות על הכיסא החשמלי. כל ניחוש לא נכון, ובחירה של אות שאיננה חלק מהביטוי שתצטרכו להשלים, תגביר את הזרם.

דמותו של אובמה מצוירת בצורה גזענית והוא אוחז בארוחת עוף מטוגן (המשויכת לשחורים בארה"ב מבחינה סטריאוטיפית ומעליבה). מפתחי האפליקציה יצרו אותה לרגל מערכת הבחירות האחרונה בארה"ב והם מאמינים כי מדובר ב-"משחק נדיר שבו אפשר ליהנות בין אם מנצחים או מפסידים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מילה של אובמה./מערכת וואלה!, צילום מסך

Angry Jew

"יהודי זועם" הוא משחק בעל ניחוח גזעני מובהק, בו תגלמו יהודי אורתודוקסי ברוסיה של המאה ה-19, שמטרתו להשיב כמה שיותר ספרי קודש באמצעות ריצה, קפיצה, איסוף ספרים וחלות לשבת, וגולת הכותרת - הרבצה לקוזאקים. כל זאת על רקע מוזיקת כלייזמרים וזעקות גוועאלד אקראיות, לחיזוק האווירה.

באופן אירוני למדי המשחק תרם לעליית מדד היהודים הזועמים ברשת, כשעורר מחלוקת עם צאתו בשל הבחירה בדימוי היהודי עם האף הגדול הסטריאוטיפי. אולי מסיבה זו בחרו עידו פרנקל, גיל אלנקווה ואבישי דה-וריס, מפתחי המשחק הישראלים, לציין במסך הפתיחה כי הוא "נוצר על ידי יהודים".

תחילה תכננו מפתחי המשחק לשלב בו גם חזיר לרכיבה, אבל החליטו להימנע מטעמי כשרות וירטואלית. התלבטות נוספת הייתה האם למקם את המשחק באינקוויזיציה הספרדית או בתקופת השואה, עד שהחליטו המפתחים שפוגרום רוסי אולד סקול, זה מספיק בתור התחלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוועלד!/מערכת וואלה!, צילום מסך

Bitch Finder

אם חיפשתם אפליקציה חסרת טעם, ושופעת מיזוגניה במיוחד, להעביר איתה את הזמן, Bitch Finder או "מאתר הכלבות" היא בהחלט אופציה שלא תיתקלו בה כל יום: "כמה פעמים הסתובבתם או הייתם במועדון וראיתם בחורה פרובוקטיבית וחשבתם, 'איזה כלבה' או 'איך היא לבושה'?... הודות ל-'מאתר הכלבות' סופסוף יש לכם כלי מדעי - לחשב בדיוק כמה הבחורה הזו כלבה", נכתב בתיאור האפליקציה בגוגל פליי.

האפליקציה דורשת הזנת שלל פרמטרים ובהם פרטי הלבוש ("ניתן להגדיר כל שמלה עם הרבה אקססוריז לתיאור מיטבי של הכלבה") וההתנהגות של הבחורה או צילום שלה בפיצ'ר מלבב תחת השם "Snap the bitch!", ולבסוף מספקת ציון ודירוג, "בהתאם לאלגוריתמים המתוחכמים של נאס"א". או שלא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשפיל אותה קצת בזמן שאתה עסוק בלשנוא את עצמך./מערכת וואלה!, צילום מסך

Smuggle Truck

למרות שהוא מוגדר כפרודיה, המשחק הזה בהחלט מודע לגזענותו, והוא לא חוסך בה. Smuggle Truck הוא משחק מבוסס עקרונות פיזיקליים, בו תתבקשו לנסות לנהוג במשאית מבריחים המעבירה מסתננים לא חוקיים ממקסיקו לארה"ב, תוך התמודדות עם אתגרים קיצוניים כמו נהיגה בשטח קשה, דריסת ארמדילו, תפיסת תינוקות מעופפים ועוד. אם להבריח עובדים מקסיקניים לא חוקיים לא מספיק כיף עבורכם, תוכלו תמיד ליצור שלבים בעצמכם. על כל מסתנן שתעבירו את הגבול בלי שיתפגר לכם בדרך, תקבלו מדליה. מה עוד אפשר לבקש ממשחק?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנדלה, הנדלה!/מערכת וואלה!, צילום מסך

WhoJew?

לא כולנו יהודים, ובוודאי שלא כולנו נחמדים, אבל כולנו יכולים להוריד את האפליקציה הגזענית הזו, למרות שהיא כנראה לא ממש מודעת לעובדה שהיא כזו. WhoJew מאפשרת למשתמשים לחפש אחר דמויות מוכרות ומפורסמים אמריקנים ממוצא יהודי, והיא כל כך פדנטית ורכלנית, שהיא תאתר לכם גם חצי יהודים אם צריך, בחתכי חיפוש לפי שם פרטי, שם משפחה או שם מלא, כל עוד יש דם יהודי במשפוחה בצד כלשהו, שני דורות אחורה.

המאגר כולל דמויות מעולם המשחק, הספורט, הכתיבה, השירה, הקומדיה ועוד. האפליקציה מציעה גם את רשימת הלא-יהודים שאנשים מחפשים בה הכי הרבה, כי חשוב לדעת במי העולם חושד שעשוי להיות יהודי, לצד רשימת WhoKnew של כאלו ש-"בחיים לא הייתם מנחשים עליהם שהם יהודים". מפתחי WhoJew חושבים שהיא כלי שימושי וחביב, זה נכון - במידה ואתם מתכננים את הפתרון הסופי הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי היה מאמין?!/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully