וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

225,000 חשבונות אייפון נפרצו - ישראל גם ברשימה

31.8.2015 / 22:30

מומחי אבטחת מידע מכנים את הפריצה הזו הגדולה ביותר מסוגה עד היום. מאות אלפי חשבונות נגנבו באמצעות וירוס שתקף מכשירי אייפון פרוצים

אייפון. ShutterStock
וירוס זדוני במיוחד./ShutterStock

האקרים השתמשו בווירוס מחשב מתוחכם כדי לגנוב את פרטי החשבון של כ-225,000 משתמשי אפל באמצעות מכשירי האייפון שלהם. זו נחשבת לגניבת המידע הגדולה ביותר עד היום מסוגה. הווירוס תקף משתמשים ב-18 מדינות, בהן ישראל, סין, צרפת, רוסיה, יפן, בריטניה, ארה"ב, קנדה, גרמניה, אוסטרליה, איטליה, ספרד, סינגפור, ודרום קוריאה.

ההאקרים השתמשו בתוכנה זדונית (malware) בשם KeyRaider, הגונבת את פרטי החשבון ממכשיר האייפון הנגוע - כך הסבירו החוקרים בבלוג של חברת אבטחת המידע האמריקנית Palo Alto Networks. חלק מקורבנות המתקפה כבר זיהו חיובים חשודים בחשבונותיהם, כסף אותו בזבזו הפורצים כדי לרכוש אפליקציות יקרות למכשירים אחרים. לפחות משתמש אחד דיווח שהאייפון שלו ננעל והוא קיבל דרישת כופר כדי לקבל את המידע שלו בחזרה.

לדברי "פאלו אלטו נטוורקס", הווירוס מסוגל להשפיע רק על אייפונים פרוצים והוא הופץ דרך אפליקציות שהורדו בחנויות צד שלישי כמו Cydia. החוקרים, שגילו את הווירוס, מסבירים כי "הוא מסוגל לבטל כל סיסמת נעילה, לשלוח דרישת כופר ישירות מבלי לעבור דרך השרת של אפל. זאת הסיבה שחלק משיטות ההצלה הישנות כבר לא יעילות".

ישראל, כאמור, כלולה ברשימת המדינות שסבלו מהמתקפה והחוקרים מציעים מדריך - לא פשוט אבל הכרחי אם קיים חשש - שיסייע לכם לבדוק האם מכשירכם נדבק בווירוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת הכופר באייפון של אחד מקורבנות הפריצה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully