וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מעורכי ויקיפדיה גורשו לאחר שמכרו ערכים לחברות

אילן גלר

4.9.2015 / 5:23

הנהלת האנציקלופדיה המקוונת הפופולרית בעולם חשפה כי 381 עורכים עסקו במכירת ערכים אינציקלופדיים לחברות, ואנשים פרטיים, וגבו תשלום חודשי תמורת תחזוקתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצד המבאס של ויקיפדיה./מערכת וואלה!, צילום מסך

האנציקלופדיה המקוונת הפופולרית בעולם מתמודדת בימים אלו עם משבר המכה גלים בקהילת העורכים, האחראים להעלאת התכנים השונים באתר, ובעיקר על עריכתם. 381 מהם גורשו לאחרונה בבושת פנים, לאחר שהנהלת ויקיפדיה גילתה כי עסקו במכירת ערכים אנציקלופדיים לחברות ואנשים פרטיים, וגבו תשלום חודשי תמורת תחזוקתם.

לטענת מנהלי ויקיפדיה, לעורכים המגורשים הייתה שיטה קבועה לעשיית רווחים - הם היו מעלים גרסאות טיוטה של ערכים חדשים, אודות חברות או אישים מפורסמים, ואז פונים אליהם ודורשים תשלום תמורת פרסומם. כמו כן, נדרש תשלום חודשי נוסף, של כמה עשרות דולרים, תמורת התחייבות לשמור על הערך באוויר ולמנוע שינויים שיעשו בו על ידי עורכים אחרים שאינם שותפים לדיל.

ויקיפדיה, יש לציין, אינה מתנגדת לחלוטין לכך שערכים שונים יקודמו תמורת תשלום, ואף חתמה מול כמה משרדי פרסום מובילים על הסכמי אתיקה המסדירים את פעילותם באתר. הבעיה במקרה זה היא שהפעילות נעשתה כולה במחשכים, מבלי שתהיה אפשרות להבהיר לגולשים כי לערך הוכנסו שינויים ממומנים. כעת מקווים בוויקיפדיה שהעורכים הישרים יוכלו לתקן את הנזק שנעשה, ולאורך הימים והשבועות הקרובים יערכו מחדש את הערכים המסחריים או יסירו אותם בכלל.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully